Må man rejse når man er på kontant hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2013

Kløver

grinny skriver:

Åh nej! Hvorfor skal det nu ryge ud på et spor om det er okay eller ej at folk på kontanthjælp får ferie?

Har du været på kontant hjælp i 12 måneder må du holde 5 ugers betalt ferie - og sådan er det! 

Det hverken kan eller burde diskuteres for den lille smule vi kan få, som 5 gratisuger, er det eneste plus der er ved at være på kontanthjælp! Ved godt ikke alle er i min situation, men jeg får 4300 kr.!!!! For at være i virksomhedspraktik (og der arbejder man, man kigger ikke bare på) 37+ timer. Jeg skal selv betale min transport til stedet det er -1600 kr. Så at jeg kan nyde 3 ugers ferie til august er der - undskyld mit sprog - fandme ikke nogen der skal brokke sig over! Det må være MIN gulerod for at arbejde lige så meget som andre for sølle 4300!!

Nu er der forskel på kh, se evt mit svar under dit, men er stor forskel på om man er på kh under ledig, langtidssygemeldt ( ubestemt tid) eller sygemeldt over kortere tid, ved feks alm sygdom, graviditets betinget sygdom, operation eller lignende selvfølgelig fortjener du ferie som alle andre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2013

grinny

Maja84 skriver:

Nu er der forskel på kh, se evt mit svar under dit, men er stor forskel på om man er på kh under ledig, langtidssygemeldt ( ubestemt tid) eller sygemeldt over kortere tid, ved feks alm sygdom, graviditets betinget sygdom, operation eller lignende selvfølgelig fortjener du ferie som alle andre

I know 

Det var mere kommentaren "kan man få ferie på KH" - eller noget i den stil 

Anmeld

10. april 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger
Maja84 skriver:

Mig bekendt kommer det an på hvilken kg gruppe du hører under. Dvs om man er ledig og jobsøgende ( ret til ferie i 5 uger, men man betaler selv) dvs man må ikke rejse på ferie selvom man ikke er i aktivering da man skal være tilgængelig for arbejdsmarkedet, med mindre man har meldt ferie langtidssygemeldt, kan ikke huske om man der har ret til ferie, men det mener jeg, og så er der korttids sygemeldinger, hvor man kan se en raskmelding igen i nærmere fremtid, det kan gælde alt fra influenza, til feks bækkenløsning, operation med forventning af igen at komme tilbage efter operation og genoptræning, i den kategori, mener jeg bestemt ikke at man må rejse på ferie, er man rask nok til ferie er man også rask nok til at arbejde, og skal blive inden for landets grænser og kunne komme til møde på kommunen indenfor 2 timer hvis de beder om det. Sådan var det da jeg var på kh men ved ikke om det er ændret siden. Jeg er selv på flex ledighedsydelse og afventer pt arbejdsprøvning

Det er ikke korrekt,idag er der ingen match grupper,og man er ikke delt op på nogen måde.

Alle der har været på KH i 12 sammenhængende måneder,har ret til 5 ugers betalt ferie,og i udlandet. 

Anmeld

10. april 2013

H+S Skjolgborg.

grinny skriver:

Åh nej! Hvorfor skal det nu ryge ud på et spor om det er okay eller ej at folk på kontanthjælp får ferie?

Har du været på kontant hjælp i 12 måneder må du holde 5 ugers betalt ferie - og sådan er det! 

Det hverken kan eller burde diskuteres for den lille smule vi kan få, som 5 gratisuger, er det eneste plus der er ved at være på kontanthjælp! Ved godt ikke alle er i min situation, men jeg får 4300 kr.!!!! For at være i virksomhedspraktik (og der arbejder man, man kigger ikke bare på) 37+ timer. Jeg skal selv betale min transport til stedet det er -1600 kr. Så at jeg kan nyde 3 ugers ferie til august er der - undskyld mit sprog - fandme ikke nogen der skal brokke sig over! Det må være MIN gulerod for at arbejde lige så meget som andre for sølle 4300!!

Anmeld

10. april 2013

H+S Skjolgborg.

Mor_til_2_unger skriver:

Det er ikke korrekt,idag er der ingen match grupper,og man er ikke delt op på nogen måde.

Alle der har været på KH i 12 sammenhængende måneder,har ret til 5 ugers betalt ferie,og i udlandet. 

Passer ikke helt for her i faxe kommunen er jeg stadig i en match grupper 3 og det var jeg også i slagelse kommunen.

Man har ja ikke ret til ferie medmindre man har været på kh i 12 samlagt mdr og kune nogle sygdommer giver en ret til 5 ugers ferie som nogle skriver herind.

Jeg er pt sygmeldt 14 dage i nu og jeg har arbejde siden sep og jeg har mine 5 ugers sommer ferie tros jeg lige har været sygmeldt  i 6 uger.Det er nået man må snakke med sin jobsagsbehandler om på jobcenter så man ikke kommer i klemme fordi man tager 1-2 uger til udland.Hun/han ved det meget bedre ind os vi ved jo ikke hvor TS står pt.

Mvh

Henriette

Anmeld

10. april 2013

Gittemor09

Muhmi skriver:

Hun ville heller ikke få løn mens hun er på ferie, sådan fungerer det ikke med kontanthjælp, der betaler man selv sin ferie

Bækkenløsning er slemt ingen tvivl om det, men ikke alle ligger og lider, man kan stadig godt bevæge sig, dog ikke særlig længe af gangen og nogle stillinger er bare no go, men at ligge på en strand eller bade (som er sundt for bækkenløsning) det ville jeg sagtens kunne have gjort, faktisk havde det været vidunderligt for mig

jeg må lige rette dig der...

når man har været på kh 12 sammenhængende mdr. har man ret til 3 eller 5 uger... kan ikke lige huske hvad det er...

men det er med FULD kontanthjælp.... og kaldes aktiveringsfri

og der må man rejse, hvis man har snakket med sin sagsbehandler...

men tror bestemt det er noget andet når man er sygemeldt...

til ts... kontakt din sagsbehandler og få en snak med ham/hende omkring det...

Anmeld

10. april 2013

Muhmi

Gittemor09 skriver:

når man har været på kh 12 sammenhængende mdr. har man ret til 3 eller 5 uger... kan ikke lige huske hvad det er...

Der er da ikke behov for at rette

Jeg ved ikke hvor længe hun har været på kontanthjælp, men jeg gik ud fra at det var noget nyt, siden hun blev sygemeldt med bækkenløsning og derfor er kommet på kontanthjælp Så KAN hun ikke have været på det i mere end højst 9 mdr. og derfor har hun IKKE ret til betalt ferie

Anmeld

10. april 2013

H+S Skjolgborg.

Det er 5 uge man har ret til og man får bar sin alm kontanthjælp de uger der ligeså vel som man fik hjemme eller var i pratik/aktiveringe.

Det bliv lave om 1 juli sidste år fik jeg af vide af mine sagsbehandler og min vejleder.

Man kan selv google det ellers må man snak med sin sagsbehandleren.

Henriette

Anmeld

10. april 2013

H+S Skjolgborg.

Jeg ved ikke hvor længe hun har været på kontanthjælp, men jeg gik ud fra at det var noget nyt, siden hun blev sygemeldt med bækkenløsning og derfor er kommet på kontanthjælp Så KAN hun ikke have været på det i mere end højst 9 mdr. og derfor har hun IKKE ret til betalt ferie

Passer heller ikke helt vi ved jo ikke om hun har haft arbejde før hun  kom på kontankthjælp og arbejde det sidste år f.eks så har hun jo stadig sin ferie fra arbejde til gode i 2013 f.eks.Men så må hun også have nogle ferie penge derfra som kommunen trækker fra eller supler op med.

Henriette

Anmeld

10. april 2013

Gittemor09

Muhmi skriver:

ja, selvfølgelig

kan også være hun i forvejen var på KH, og igennem der er blevet sygemeldt mens hun har været i aktivering

men man får sin KH alligevel... hviiiis man lige har vendt den med sin sagsbehandler...

men jeg misforstod dit første indlæg så, det må du undskylde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.