Må man rejse når man er på kontant hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.956 visninger
51 svar
23 synes godt om
22. marts 2013

Anonym trådstarter

Jeg har lige haft fødselsdag og jeg fik en valgfri rejse i gave..

Men jeg er sygmeldt med mit bækken og derved på kontant hjælp.

Jeg har prøvet at google det lidt men kan ikke finde nogle svar på hvordan og hvorledes man gør. Jeg kunne bare godt tænke mig at komme på ferie med min datter inden vores nr 2 barn kommer til verden..

Håber der er nogle der kan hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Jeg har prøvet at google det lidt men kan ikke finde nogle svar på hvordan og hvorledes man gør. Jeg kunne bare godt tænke mig at komme på ferie med min datter inden vores nr 2 barn kommer til verden..

...................øh....................... man kan da ikke rejse hvis man er syg??.....eller??

Når man er på kontanthjælp er det vel kommunen der er ens arbejdsgiver??
En alm arbejdsgiver ville ihvertfald straks handle, hvis en syg medarbejder er rask nok til en rejse??

bare en tanke

Anmeld

22. marts 2013

bobbles

Anonym skriver:

jo der står altså alt omkring ferie og kh inde på borger.dk mener det er 5uuger man har ret til uden at blive trukket men mener man skal sige til job centeret når man holder ferie for så skal man ikke i aktivering. men du er sygemeldt med dit bækken er det så ikke bedre at vente til du har det bedre?!!

Anmeld

22. marts 2013

Anonym trådstarter

Sygmeldingen med mit bækken gælder at jeg ikke må løfte eller støvsuge osv, det er grundet en arbejdsskade

Anmeld

22. marts 2013

Mullepilige

jeg ved hvis mn er på kontanthjælpe så skal man kontakt dem og høre om man må for du for ikke løn mens du er på ferie men hvis man ikke giver besked og de finder ude af du har været på ferie så bliver det dyrt for så skal man betal tilbage

Anmeld

22. marts 2013

Den lykkelige

Jeg ved ikke når du er sygemeldt.. så tror jeg faktisk ikke man må..
Men min morfar har inviteret HELE familien til Grækenland om 2 mdr.. jeg er også på kontanthjlælp.. man må gerne rejse ud af landet.. Man får bare ingen penge.. med mindre du har været på KH mere end 1 år.. så har du 5 ugers ferie.. 

Anmeld

22. marts 2013

Bb3031

Kontakt din sagsbehandler og spørg ham eller hende 

Jeg er på kontanthjælp og må godt rejse til udlandet, men jeg skal selv betale for de dage, hvor jeg er væk fra Danmark. Det vil sige, at jeg bliver trukket i kontanthjælp de dage, hvor jeg ikke er i Danmark.

Min svigermor, som er sygemeldt og på kontanthjælp, har af hendes sagsbehandler også fået tilladelse til at rejse til udlandet. Men igen på egen regning. Så min svigermor er lige nu på en rejse til Thailand, som hendes mor vandt i en konkurrence 

Anmeld

22. marts 2013

Mettefpigen

Hvis du har været på kh i mere end et år så har du 5 ugers ferie, men hvis du ikk har så skal du snakke med din sagsbehandler om det...

Anmeld

22. marts 2013

H+S Skjolgborg.

Efter den nye lov i  2012 må du rejse på kontanthjælp i din ferie (de 5 uger man har ret til om året)

Hvis du er i trivl så skal du kontakteden sagsbehandler du har på kommunen+ hun/ han skal vide hvad for en dat du tager afsted + hjem igen. Man bliver ikke trukke hvis du har ret til ferie.

Mvh

Henriette 16 år igennem kommunen

Anmeld

22. marts 2013

Nolle

Jeg fik a vide når jeg var sygemeldt måtte jeg ikke tag i udlandet - eller ikke ned og hentet sodavand i Tyskland .. 

Men man tag til udlandet så meget ville når man er på barsel .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.