Må man rejse når man er på kontant hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2013

Nemesis

som syg kan man slet ikke holde ferie..man er jo syg. uanset om det er på KH eller dagpenge.

Men der er en mulighd. Du kan endten melde ferie (evt. med feriepenge fra job/akasse) og så raskmelde dig lige inden og så igen sygemelde dig lige bagefter.

Det var faktisk det min egen sagsbehandler gjorde med min sag, da jeg blev sygemeldt og allerede lang tid inden havde planlagt ferie.

Forudsætningen for at få lov, er også at du ikke misser nogen lægetid/behandling der vil hjælpe dig ud af sygemeldingen og at det ikke vil gøre dig mere syg.

Langt hen af vejen er det også en individuel vurdering fra sagsbehandlerens side, så snak med hende.

JEg vil IKKE anbefale at du bare rejser, for der tjekkes nogle gange i lufthavnen om man får ydelser og andre gange samkøres registrene så de fanger dem der rejser mens de er på ydelse.

Så det kommer helt an på din situation.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2013

H+S Skjolgborg.

som syg kan man slet ikke holde ferie..man er jo syg. uanset om det er på KH eller dagpenge.

Men der er en mulighd. Du kan endten melde ferie (evt. med feriepenge fra job/akasse) og så raskmelde dig lige inden og så igen sygemelde dig lige bagefter.

Det var faktisk det min egen sagsbehandler gjorde med min sag, da jeg blev sygemeldt og allerede lang tid inden havde planlagt ferie.

Forudsætningen for at få lov, er også at du ikke misser nogen lægetid/behandling der vil hjælpe dig ud af sygemeldingen og at det ikke vil gøre dig mere syg.

Langt hen af vejen er det også en individuel vurdering fra sagsbehandlerens side, så snak med hende.

JEg vil IKKE anbefale at du bare rejser, for der tjekkes nogle gange i lufthavnen om man får ydelser og andre gange samkøres registrene så de fanger dem der rejser mens de er på ydelse.

Så det kommer helt an på din situation.

sandt + de kan finde på af tjekke det i lufthaven osv.

Anmeld

26. marts 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Loven hedder at har du været på KH i 12 sammenhængende måneder,har du ret til 5 ugers ferie med fuld KH,og det gælder også udlandsrejser.

Jobcentret skal bare varsles min. 14 dage før ferien.

Anmeld

26. marts 2013

Mumto3

Jeg vil bare sige at jeg har oplevet at blive chekket i lufthavnen. De tog ALLE på flyet. Vi var afsted med mine svigerforældre som tydeligvis er op i årenes og ikke på overførselsindkomster som fx KH. 

Anmeld

26. marts 2013

Muhmi

...................øh....................... man kan da ikke rejse hvis man er syg??.....eller??

Når man er på kontanthjælp er det vel kommunen der er ens arbejdsgiver??
En alm arbejdsgiver ville ihvertfald straks handle, hvis en syg medarbejder er rask nok til en rejse??

bare en tanke

Med bækkenløsning?

Det er jo netop dér at man har behov for afslapning... Og hvis ikke jeg har misforstået det så er en ferie da afslapning?

Ej det må hun vidst godt, tænker jeg

Anmeld

26. marts 2013

gædde/gitte

Muhmi skriver:

Med bækkenløsning?

Det er jo netop dér at man har behov for afslapning... Og hvis ikke jeg har misforstået det så er en ferie da afslapning?

Ej det må hun vidst godt, tænker jeg

arhhhhh...

Hvis jeg havde en medarbejder der sygemeldte sig(dvs at ved kommende får løn under fraværdet)... og så Tog hun sig lige en tur på badeferie(med fuld løn) så har hun misbrugt systemet... ogg ville blive bortvist....

Bækkenløsning kræver vel man holder sig i ro? og du skalda ikke komme og sige det er fedt at tage til sydenssol, med flyvtur, kø, osv. for at ligge og lide på et hotelværelse?? - har ikke prøvet bækkenløsning.

til dig også

Anmeld

26. marts 2013

Muhmi

gædde/gitte skriver:

arhhhhh...

Hvis jeg havde en medarbejder der sygemeldte sig(dvs at ved kommende får løn under fraværdet)... og så Tog hun sig lige en tur på badeferie(med fuld løn) så har hun misbrugt systemet... ogg ville blive bortvist....

Bækkenløsning kræver vel man holder sig i ro? og du skalda ikke komme og sige det er fedt at tage til sydenssol, med flyvtur, kø, osv. for at ligge og lide på et hotelværelse?? - har ikke prøvet bækkenløsning.

til dig også

Hun ville heller ikke få løn mens hun er på ferie, sådan fungerer det ikke med kontanthjælp, der betaler man selv sin ferie

Bækkenløsning er slemt ingen tvivl om det, men ikke alle ligger og lider, man kan stadig godt bevæge sig, dog ikke særlig længe af gangen og nogle stillinger er bare no go, men at ligge på en strand eller bade (som er sundt for bækkenløsning) det ville jeg sagtens kunne have gjort, faktisk havde det været vidunderligt for mig

Anmeld

26. marts 2013

gædde/gitte

Muhmi skriver:

Hun ville heller ikke få løn mens hun er på ferie, sådan fungerer det ikke med kontanthjælp, der betaler man selv sin ferie

Bækkenløsning er slemt ingen tvivl om det, men ikke alle ligger og lider, man kan stadig godt bevæge sig, dog ikke særlig længe af gangen og nogle stillinger er bare no go, men at ligge på en strand eller bade (som er sundt for bækkenløsning) det ville jeg sagtens kunne have gjort, faktisk havde det været vidunderligt for mig

nå ja okay....

troede bare ikke man kunne melde ferie - når man er sygemeldt?

Anmeld

26. marts 2013

Muhmi

gædde/gitte skriver:

nå ja okay....

troede bare ikke man kunne melde ferie - når man er sygemeldt?

Tja tjoo, selvom man er syg kan man vel godt have brug for ferie?

Jeg aner det ikke, men jeg tænker at det nok ikke er helt umuligt at lave en aftale med kommunen

Anmeld

26. marts 2013

Sabsy

Har man ferie når man er på KH?.. Hmm..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.