Kan I huske dengang...........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2013

Ciss

- Jeg havde to veninder i nabobyen. (10 min i bil i afstand). Vi skrev breve til hinanden og sendte dem med posten i hjemmelavede konvelutter, som vi klippede og limede fra blade eller fine servietter...

- Vi hoppede fra taget på legehuset og konkurerede om, hvem som lavede de dybeste mærker i græsplænen. (Det var ikke så populært hos de voksne, da de opdagede det).

- Vi forsøgte at vaske køkkengulvet på samme måde som Pippi gør. Dvs, vi hældte et par spande vand du over gulvet, og så valsede vi rundt med tykke uldsokker på fødderne, for vi havde jo ikke skurebørster. Heldigvis var der lidt høje dørtrin ud fra køkkenet, for ellers havde vi da oversvømmet hele huset...

- Bøgerne om Narnia og Silas var nærmest magiske. Jeg elskede at fordybe mig i dem.

- En eneste gang i min folkeskoletid kom der så meget sne på en gang, at vi fik snefri! Det havde vi drømt om at få, siden vi begyndte på skolen. Det var en fredag, og vi tilbragte hele dagen ude i haven med at lave engle og bygge snemand osv, Det var ren lykke!

- Vi gik til benzinstationen og købte slik til stk pris, de billigste kostede 5 ører, de dyreste 50 ører - og vi syntes, vi fik enorme mængder, hvis vi købte for 5 kroner. (ok, nu føler jeg mig virkelig gammel.   )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2013

Fine_007

Muhmi skriver:

Kan huske jeg havde fået Aladdin brevpapir og noget rigtig flot og fint noget hvor der var små kattekillinger og hjerter på... Det blev bestemt heller ikke byttet væk... Det var mit yndlings og det duftede sååå dejligt

Savner også min hund... Han hed Dingo og var simpelthen den bedste hund nogensinde, så sød glad, mild og dejlig.. Og utroligt lydig, jeg kunne kalde ham til mig selvom der løb et rådyr forbi og han var i fuld firspring efter det og jeg var 9-10 år...

Sikke en hyggelig tråd!
Jeg kan huske..

At jeg hver december i nogle år skrev et brev til julemande (adresseret nordpolen) n og smed det ud af mit soveværelses vindue.

At jeg rendte rundt på børnehavens skov areal og ledte efter feer.

At jeg en sommer skrev en hel masse kærestebreve til min nabo og bandt fast til hans cykel

Anmeld

20. marts 2013

FrkZier

Muhmi skriver:

Ej ja, det er sgu rigtigt, kan jeg godt huske nu.. Fandt vist bare ud af at det var en meget dyr hobby hehehe

Haha ja jeg var så ung så det var mine forældre der betalte, mon ikke det har været derfor de hellere ville have jeg samlede på klistermærlerr? Haha 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.