- Jeg havde to veninder i nabobyen. (10 min i bil i afstand). Vi skrev breve til hinanden og sendte dem med posten i hjemmelavede konvelutter, som vi klippede og limede fra blade eller fine servietter...
- Vi hoppede fra taget på legehuset og konkurerede om, hvem som lavede de dybeste mærker i græsplænen. (Det var ikke så populært hos de voksne, da de opdagede det).
- Vi forsøgte at vaske køkkengulvet på samme måde som Pippi gør. Dvs, vi hældte et par spande vand du over gulvet, og så valsede vi rundt med tykke uldsokker på fødderne, for vi havde jo ikke skurebørster. Heldigvis var der lidt høje dørtrin ud fra køkkenet, for ellers havde vi da oversvømmet hele huset...
- Bøgerne om Narnia og Silas var nærmest magiske. Jeg elskede at fordybe mig i dem.
- En eneste gang i min folkeskoletid kom der så meget sne på en gang, at vi fik snefri! Det havde vi drømt om at få, siden vi begyndte på skolen. Det var en fredag, og vi tilbragte hele dagen ude i haven med at lave engle og bygge snemand osv, Det var ren lykke!
- Vi gik til benzinstationen og købte slik til stk pris, de billigste kostede 5 ører, de dyreste 50 ører - og vi syntes, vi fik enorme mængder, hvis vi købte for 5 kroner. (ok, nu føler jeg mig virkelig gammel.
)
Anmeld