Kan I huske dengang...........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.626 visninger
42 svar
45 synes godt om
19. marts 2013

Muhmi

- man samlede brevpapir....? Man sad og duftede til det og puttede det i mapper..... Mmm... Husker det tydeligt...

Og hvad med glansbillederne...? Jeg sad altid og arrangerede mine glansbilleder i "med duft", "med glitter", "uden glitter" og "engle"

Når man gik i skoven en forårs/sommermorgen og gik og kiggede op i trækronerne...? Duften af at alting lige var sprunget ud og solen der titter igennem bladene... Mmm...

Dengang da man smurte sig en madpakke og legede at man nu løb hjemmefra..? Hehe... Så satte jeg mig ude i skoven i vores baghave og kiggede på huset og tænkte "Yeah hvor er jeg langt hjemmefra!"...

Dig....?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2013

B&J

jeg kan huske første gang jeg havde fået samlet brevpapir og mig og min veninde skulle putte det i mapper så det lå rigtigt osv. det tog over 20 timer for jeg havde da lige over 4 mapper brevpapir hahahahaahah

Jeg kan huske lige som dig når man tog madpakker med og løb hjemme fra, vi løb ud på en kæmpe mark og sad mellem heste osv og spiste og hoppede på halmballer

jeg kan huske den gang jeg blev konfirmeret og havde lige fået mine første buffalo støvler til blå mandag og havde sorte bukser med neon farvet slis i siderne med et kæmpe peace tegn på og man kunne løbe i dem hihihihihi så fedt

hvor var det fede tider

Anmeld

19. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ka huske da jeg fik mit helt eget værelse, og græd og græd fordi vi ik alle sammen sku sove sammen mere ( jeg var næsten 8 år 

Jeg ka huske om foråret, når alle de første blomster kom frem, så gik mig og naboen på blomster rov i kvarteret. Bagefter gik vi rundt og solgte alle blomsterne tilbage, til de andre naboer! 

At jeg på regnvejrs dag, tog vores gennemsigtige paraply, og satte mig under æbletrætet og blommetræet og spiste frugt.

At vi lavde en frugtbod i vores indkørsels, hvor vi solgte frugt til alle der kom forbi.

Jeg ka huske 5 øres blandselv slik. Dengang ku man få meget slik for 5 kr!! Vh stine

Anmeld

19. marts 2013

Merii

Jeg er 22 år, men kan dog tydelig huske det med brevpapir og glansbilleder. Jeg havde en masse mapper og vi byttet med veninderne. det var så hyggeligt.

Vi skrev også breve til hinanden

Vi havde en bakke hvor vi hver især tog madpakke med og vi sad og hygge spiste en masse forskellige

Savner min barndom, synes børn idag har iphone og ipad osv. de går glip af en masse

Anmeld

19. marts 2013

Victoria2013

Jeg samlede også på brevpapir og tror jeg havde 2 mapper - og noget var finere end andet og noget ville man bestemt ikke bytte væk glansbilleder var dog alrig rigtig mig...

Jeg har leget rigtig meget udendørs som barn, vi boede også lige ved siden af en skov og jeg cyklede også lange ture til andre skove. Gik også rigtig mange ture i skoven med min hund... hun var min bedste ven og jeg savner hende stadig 

Kan huske engang jeg var cyklet til en af de skove længere væk og gik en tur dér, ned af sådan en dyresti (jeg gik ALTID udenfor de store stier) og så var der et tidspunkt jeg stoppede og tænkte "Hvis jeg fortsætter ned af den her sti, så stikker jeg af"... og så endte jeg alligevel med at vende om dér og tage hjem igen 

Anmeld

19. marts 2013

BigHope13

åh ha hvor var det tider,
Det jeg husker bedst fra min barndom(er hestetøs) var når man var på rideskolen og legede hest med alle veninderne nææ hvor var det skægt.

og nu hvor det er sne udenfor mindes jeg tilbage til hvor mig og søster sad midt ude i sneen og lavede mad med vores gryder og køkkengrej.

gud hvor vil jeg gøre alt for at mine børn får lige så god en barndom som jeg har haft. ud i naturen og bare bruge fantasien

Anmeld

19. marts 2013

Muhmi

B&J skriver:

jeg kan huske første gang jeg havde fået samlet brevpapir og mig og min veninde skulle putte det i mapper så det lå rigtigt osv. det tog over 20 timer for jeg havde da lige over 4 mapper brevpapir hahahahaahah

Jeg kan huske lige som dig når man tog madpakker med og løb hjemme fra, vi løb ud på en kæmpe mark og sad mellem heste osv og spiste og hoppede på halmballer

jeg kan huske den gang jeg blev konfirmeret og havde lige fået mine første buffalo støvler til blå mandag og havde sorte bukser med neon farvet slis i siderne med et kæmpe peace tegn på og man kunne løbe i dem hihihihihi så fedt

hvor var det fede tider

Åårh det lyder godt nok også hyggeligt da!

Anmeld

19. marts 2013

Muhmi

StineW79 skriver:

Jeg ka huske da jeg fik mit helt eget værelse, og græd og græd fordi vi ik alle sammen sku sove sammen mere ( jeg var næsten 8 år 

Jeg ka huske om foråret, når alle de første blomster kom frem, så gik mig og naboen på blomster rov i kvarteret. Bagefter gik vi rundt og solgte alle blomsterne tilbage, til de andre naboer! 

At jeg på regnvejrs dag, tog vores gennemsigtige paraply, og satte mig under æbletrætet og blommetræet og spiste frugt.

At vi lavde en frugtbod i vores indkørsels, hvor vi solgte frugt til alle der kom forbi.

Jeg ka huske 5 øres blandselv slik. Dengang ku man få meget slik for 5 kr!! Vh stine

Årh ja, det der med at gå og plukke blomster... Om sommeren lavede jeg MANGE store flotte buketter til min mor... Faktisk en ting der stadig hænger ved den dag i dag... Hvis vi går hjem til min mor, så samler jeg en masse fine markblomster til hende.. Der er ca. 4 km derud, så det kan også blive til en vældig fin og stor buket

Anmeld

19. marts 2013

Muhmi

Merii skriver:

Jeg er 22 år, men kan dog tydelig huske det med brevpapir og glansbilleder. Jeg havde en masse mapper og vi byttet med veninderne. det var så hyggeligt.

Vi skrev også breve til hinanden

Vi havde en bakke hvor vi hver især tog madpakke med og vi sad og hygge spiste en masse forskellige

Savner min barndom, synes børn idag har iphone og ipad osv. de går glip af en masse

Er helt enig... Også én af grundene til at vi ikke vil have de djævelske maskiner ind i vores hjem.. Jeg har nemlig allerede set hvordan Silas bliver suget helt og aldeles ind i dem... Det synes jeg er super ærgerligt... Ud og slå dine knæ istedet

Anmeld

19. marts 2013

o1Mutte

Muhmi skriver:

- man samlede brevpapir....? Man sad og duftede til det og puttede det i mapper..... Mmm... Husker det tydeligt...

Og hvad med glansbillederne...? Jeg sad altid og arrangerede mine glansbilleder i "med duft", "med glitter", "uden glitter" og "engle"

Når man gik i skoven en forårs/sommermorgen og gik og kiggede op i trækronerne...? Duften af at alting lige var sprunget ud og solen der titter igennem bladene... Mmm...

Dengang da man smurte sig en madpakke og legede at man nu løb hjemmefra..? Hehe... Så satte jeg mig ude i skoven i vores baghave og kiggede på huset og tænkte "Yeah hvor er jeg langt hjemmefra!"...

Dig....?

Jeg kan huske min veninde og jeg lå på en græsmark og kiggede på skyer og lå og forestillede os hvad de lignede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.