Kan I huske dengang...........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2013

Muhmi

FrkZier skriver:

Åh glansbilleår, brev papir og KLiSTERMÆRKER 

Var vild med spice girls klistermærkerne Der blev spist meget tyggegummi dengang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2013

Mamalou

Muhmi skriver:

Åååh ja, jeg lavede også "parfumer" Hehehe.. Det var så hyggeligt og egentlig mega ulækkert, for så tog man alle mulige blomsterblade og puttede i vand og når det så havde trukket i en uges tid, så tog man det på, det lugtede slet ikke godt egentlig hehehe

Det er lidt ulækkert når man tænker over det, men også lidt sødt

Anmeld

19. marts 2013

Fenja09

- man samlede brevpapir....? Man sad og duftede til det og puttede det i mapper..... Mmm... Husker det tydeligt...

Og hvad med glansbillederne...? Jeg sad altid og arrangerede mine glansbilleder i "med duft", "med glitter", "uden glitter" og "engle"

Når man gik i skoven en forårs/sommermorgen og gik og kiggede op i trækronerne...? Duften af at alting lige var sprunget ud og solen der titter igennem bladene... Mmm...

Dengang da man smurte sig en madpakke og legede at man nu løb hjemmefra..? Hehe... Så satte jeg mig ude i skoven i vores baghave og kiggede på huset og tænkte "Yeah hvor er jeg langt hjemmefra!"...

Dig....?

Ja, det kan jeg bestemt godt huske og har stadig en mappe i kælderen med brevpapir, en med Anders And blade og en sidste med glansbilleder - når jeg åbner dem bliver jeg barn igen

Jeg husker at da jeg var barn kunne man uden at frygte alverdens dødelige sygdomme røre æg og sukker op og spise som slik - nogle gange kom vi chokoladepulver i. En dejlig æggesnaps, som min datter må gå glip af

Dengang man legede ude hele dagen, slå hul på knæet og legede videre og man sidst på dagen kunne høre alle forældre råbe ud ad døren " DU SKAL SPIIIIIIISE". 5 min efter "NUUUUUUUUUUUUUU". En hurtig omgang aftensmad og så ud at lege igen.

Og da det er min fødselsdag idag tænker jeg naturligvis på de gange jeg er blevet vækket af grydelåg og fødselsdagsskrål af min lille familie - spiste hjemmelavet boller med hemmelig ingrediens, drak varm chokolade og spiste en helt ALMINDELIG lagkage med masser af kagecreme og flødeskum

Tiden flyver afsted...heldigivis er der masser af gode minder, følelser og kiksede billeder af gennemgå når man bliver SÅ gammel af man begynder at glemme

/Fenja

Anmeld

19. marts 2013

NinaNymannMadsen

Jeg kan huske klistermærke samlinger i massevis. Hvor man byttede med sine venner og hyggede sig med at få en masse forskellige.
Jeg kan huske brevpapiret man bare elskede duften af og kunne dufte til dem i flere timer.
Husker de mange glansbilleder der var med og uden glitter og engle. Jeg sorterere mine efter drenge, piger, engle, legetøj, nisser, feer osv.

Jeg kan huske da der var in at samle på servietter. Jeg havde over 1500 servietter i min samling og masser at kunne bytte med og nogen specielle og sjældent.

Anmeld

19. marts 2013

Victoria2013

Muhmi skriver:

Kan huske jeg havde fået Aladdin brevpapir og noget rigtig flot og fint noget hvor der var små kattekillinger og hjerter på... Det blev bestemt heller ikke byttet væk... Det var mit yndlings og det duftede sååå dejligt

Savner også min hund... Han hed Dingo og var simpelthen den bedste hund nogensinde, så sød glad, mild og dejlig.. Og utroligt lydig, jeg kunne kalde ham til mig selvom der løb et rådyr forbi og han var i fuld firspring efter det og jeg var 9-10 år...

Tror jeg bedst husker jeg havde sådan noget lyserødt/lyseblåt brevpapir i sådan en vildt flot "indpakning" og det duftede sødt, så var der hjerter på og et brudepar tror jeg det var, det var i hvert fald brude-brevpapiret. Det var mit yndlings

Min hund hed Kiki og var egentlig lidt bange af sig (når folk gik tur med hundene på stien ude foran huset, så løb Kiki ind bag hækken og gøede... når de så var væk, så løb hun ud og skulle snuse). Men vi gik godt nok mange ture i skoven og hun passede også mine marsvin når jeg havde sat dem ud i deres udebur i haven. Hun vidste godt hun ikke skulle for tæt på dem, for mit hanmarsvin satte sig i respekt ved at nappe hende i snuden engang  

Har faktisk stadig Kiki's gamle hundetegn i en lille æske... så er hun altid lidt med mig alligevel 

Anmeld

19. marts 2013

Muhmi

Ja, det kan jeg bestemt godt huske og har stadig en mappe i kælderen med brevpapir, en med Anders And blade og en sidste med glansbilleder - når jeg åbner dem bliver jeg barn igen

Jeg husker at da jeg var barn kunne man uden at frygte alverdens dødelige sygdomme røre æg og sukker op og spise som slik - nogle gange kom vi chokoladepulver i. En dejlig æggesnaps, som min datter må gå glip af

Dengang man legede ude hele dagen, slå hul på knæet og legede videre og man sidst på dagen kunne høre alle forældre råbe ud ad døren " DU SKAL SPIIIIIIISE". 5 min efter "NUUUUUUUUUUUUUU". En hurtig omgang aftensmad og så ud at lege igen.

Og da det er min fødselsdag idag tænker jeg naturligvis på de gange jeg er blevet vækket af grydelåg og fødselsdagsskrål af min lille familie - spiste hjemmelavet boller med hemmelig ingrediens, drak varm chokolade og spiste en helt ALMINDELIG lagkage med masser af kagecreme og flødeskum

Tiden flyver afsted...heldigivis er der masser af gode minder, følelser og kiksede billeder af gennemgå når man bliver SÅ gammel af man begynder at glemme

/Fenja

ÆGGESNAAAPS!!! 

Vi puttede også kakaopulver i når det skulle være ekstra lækkert

Husker tydeligt at min mor slog 2 æg ud til os hver (min storebror og jeg) i hver vores kop og så fik vi ellers en teske og så måtte vi igang med at røre rundt... Nogle gange blev det ikke rørt ordentlig rundt fordi man bare ville have det !NU! men det var alligevel godt hahaha

Vil faktisk gå ud og lave mig en æggesnaps nu NUUUM! 

Anmeld

19. marts 2013

Muhmi

Åårh kan i huske da man fangede føer, mus eller slanger (stålorme) og så lavede sådan en hel zoologisk have? haha... Eller var det kun mig der var så underlig?

Uuuh og de der KOLDE men super sjove bade man tog i den der stooore zinkbalje?

Uuh og klatre i træer! Det var dælme også bare mega sjov!

Anmeld

19. marts 2013

Faith

Muhmi skriver:

ÆGGESNAAAPS!!! 

Husker tydeligt at min mor slog 2 æg ud til og hver (min storebror og jeg) i hver vores kop og så fik vi ellers en teske og så måtte vi igang med ar røre rundt... Nogle gange blev det ikke rørt ordentlig rundt fordi man bare ville have det !NU! men det var alligevel godt hahaha

JA æggesnaps! Øj det var godt. Og så sad man der og knasede sukker fordi man ikke havde tålmodighed til at røre det ordentligt ud. Sådan en æggesnaps ku holde i timevis og bagefter var man ved at kaste suppen fordi man havde kvalme. Det var tider!

Anmeld

19. marts 2013

Carina:-)

Jeg samlede på servietter

Min farfar og farmor havde en restaurant i Århus,så der scorede jeg mange servietter med blonder 

Så kan jeg huske når min søster og jeg bagte småkager i smug om natten,og åd dem lige når de var kommet ud af ovnen så vi brændte tungen .

Og når vi lavede æggesnaps af æg og sukker -ingen salmonella den gang .

Eller når vi huggede majs og prøvede at sælge dem,.og det så var fodermajs 

Eller når vi besøgte farfar i restauranten og han tændte frituren op for at lave en gang pommes bare til mig 

Anmeld

19. marts 2013

Fenja09

Muhmi skriver:

ÆGGESNAAAPS!!! 

Husker tydeligt at min mor slog 2 æg ud til os hver (min storebror og jeg) i hver vores kop og så fik vi ellers en teske og så måtte vi igang med at røre rundt... Nogle gange blev det ikke rørt ordentlig rundt fordi man bare ville have det !NU! men det var alligevel godt hahaha

Ja, det var altså tider!  Elskede æggesnaps og så var det jo bare så hyggeligt selv at gå og piske den og du har nok ret i, at de ikke altid blev som det var hensigten, min mor kunne i hvert fald lave dem næsten hvide - OG så var det bare MUMS!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.