Kan I huske dengang...........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2013

Muhmi

Kia2013 skriver:

Jeg samlede også på brevpapir og tror jeg havde 2 mapper - og noget var finere end andet og noget ville man bestemt ikke bytte væk glansbilleder var dog alrig rigtig mig...

Jeg har leget rigtig meget udendørs som barn, vi boede også lige ved siden af en skov og jeg cyklede også lange ture til andre skove. Gik også rigtig mange ture i skoven med min hund... hun var min bedste ven og jeg savner hende stadig 

Kan huske engang jeg var cyklet til en af de skove længere væk og gik en tur dér, ned af sådan en dyresti (jeg gik ALTID udenfor de store stier) og så var der et tidspunkt jeg stoppede og tænkte "Hvis jeg fortsætter ned af den her sti, så stikker jeg af"... og så endte jeg alligevel med at vende om dér og tage hjem igen 

Kan huske jeg havde fået Aladdin brevpapir og noget rigtig flot og fint noget hvor der var små kattekillinger og hjerter på... Det blev bestemt heller ikke byttet væk... Det var mit yndlings og det duftede sååå dejligt

Savner også min hund... Han hed Dingo og var simpelthen den bedste hund nogensinde, så sød glad, mild og dejlig.. Og utroligt lydig, jeg kunne kalde ham til mig selvom der løb et rådyr forbi og han var i fuld firspring efter det og jeg var 9-10 år...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2013

Faith

Ej du bringer da virkelig minder frem!

Elskede mit brevpapir og mine glansbilleder. Er du gal jeg havde mange. Mapper fulde!

Og viskelæder og servietter samlede jeg osse på

Har ikke gemt noget som helst af det. Egentlig lidt ærgerligt.

Anmeld

19. marts 2013

Muhmi

BigHope13 skriver:

åh ha hvor var det tider,
Det jeg husker bedst fra min barndom(er hestetøs) var når man var på rideskolen og legede hest med alle veninderne nææ hvor var det skægt.

og nu hvor det er sne udenfor mindes jeg tilbage til hvor mig og søster sad midt ude i sneen og lavede mad med vores gryder og køkkengrej.

gud hvor vil jeg gøre alt for at mine børn får lige så god en barndom som jeg har haft. ud i naturen og bare bruge fantasien

Præcis! Sådan har jeg det også Men det kan vi, som forældre, jo sørge for!

Anmeld

19. marts 2013

Muhmi

Faith skriver:

Ej du bringer da virkelig minder frem!

Elskede mit brevpapir og mine glansbilleder. Er du gal jeg havde mange. Mapper fulde!

Og viskelæder og servietter samlede jeg osse på

Har ikke gemt noget som helst af det. Egentlig lidt ærgerligt.

Åårh ja, servietter.. Jeg havde også maaange mapper, med glanspapir, brevpapir og servietter.. Og min mormor havde altid så mange forskellige

Ja det er nemlig mega ærgerligt at man ikke har gemt noget af det..

Anmeld

19. marts 2013

C-Dog

Vi cyklede rigtig meget rundt i skoven, legede på skolens legeplads og holdt snegle væddeløb (det gir ikke rigtig nogen mening nu jeg tænker over det men nøj vi hyggede os) gik lange ture og så på heste og kiggede efter slanger i det høje græs, og fangede frøer i søerne og satte dem ud igen, min søster og jeg hentede ofte min mor fra arbejde i vores ferier og så hyggede vi hele vejen hjem :-)
Min barndom var magisk, noget jeg frygter mine egne unger går glip af med alt deres teknik og det faktum at der bare ikke er fyldt med børn på legepladsen mere, de er hjemme eller i inst selv i ferierne. Det var vi aldrig. Selv når min mor var på arbejde havde vi stadig fri i ferien, så passede de store bare på de små og de andre forældre på vejen holdt lidt ekstra øje :-) den slags kan man ikke bare idag, jeg ved ikke engang hvad vores nabo hedder :-S

Anmeld

19. marts 2013

FrkZier

Muhmi skriver:

- man samlede brevpapir....? Man sad og duftede til det og puttede det i mapper..... Mmm... Husker det tydeligt...

Og hvad med glansbillederne...? Jeg sad altid og arrangerede mine glansbilleder i "med duft", "med glitter", "uden glitter" og "engle"

Når man gik i skoven en forårs/sommermorgen og gik og kiggede op i trækronerne...? Duften af at alting lige var sprunget ud og solen der titter igennem bladene... Mmm...

Dengang da man smurte sig en madpakke og legede at man nu løb hjemmefra..? Hehe... Så satte jeg mig ude i skoven i vores baghave og kiggede på huset og tænkte "Yeah hvor er jeg langt hjemmefra!"...

Dig....?

Åh glansbilleår, brev papir og KLiSTERMÆRKER 

Anmeld

19. marts 2013

Faith

Muhmi skriver:

Åårh ja, servietter.. Jeg havde også maaange mapper, med glanspapir, brevpapir og servietter.. Og min mormor havde altid så mange forskellige

Ja det er nemlig mega ærgerligt at man ikke har gemt noget af det..

Men så alligevel.... Hvis jeg havde gemt alle de ting jeg samlede på, var jeg sku endt i det der tv program "Ekstreme samlere" Haha

Anmeld

19. marts 2013

Mamalou

Jeg har også samlet på brevpapir og servietter

Jeg kan huske, at min storesøster og jeg fangede frøer og lavede en "frøfarm" hjemme i baghaven. Vi fangede også massere af græshoppere osv - var generelt meget udendørs.

Jeg kan også huske, hvordan vi cyklede byen rundt efter hybenbuske, hvorfra vi tog bladene og lavede "parfume". 

Og de hyggelige weekender hvor vi legede barbie fra morgen til aften.

Det var også den gang hvor jeg var total skudt i New kids on the block - jeg kunne blive ved

Vh. Louise

Anmeld

19. marts 2013

Muhmi

Mamalou skriver:

Jeg har også samlet på brevpapir og servietter

Jeg kan huske, at min storesøster og jeg fangede frøer og lavede en "frøfarm" hjemme i baghaven. Vi fangede også massere af græshoppere osv - var generelt meget udendørs.

Jeg kan også huske, hvordan vi cyklede byen rundt efter hybenbuske, hvorfra vi tog bladene og lavede "parfume". 

Og de hyggelige weekender hvor vi legede barbie fra morgen til aften.

Det var også den gang hvor jeg var total skudt i New kids on the block - jeg kunne blive ved

Vh. Louise

Åååh ja, jeg lavede også "parfumer" Hehehe.. Det var så hyggeligt og egentlig mega ulækkert, for så tog man alle mulige blomsterblade og puttede i vand og når det så havde trukket i en uges tid, så tog man det på, det lugtede slet ikke godt egentlig hehehe

Anmeld

19. marts 2013

Muhmi

Faith skriver:

Men så alligevel.... Hvis jeg havde gemt alle de ting jeg samlede på, var jeg sku endt i det der tv program "Ekstreme samlere" Haha

Samme her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.