Hensyn til baby/børn og røg..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2009

Sjl-msl-Mkl

Vinker skriver:

Selvom jeg har røget siden jeg var 13, stoppede så  i november 07 da jeg fandt ud af jeg var gravid med Malou Selma. - den dag i dag, HADER jeg røg. Jeg bliver dårlig, men kan godt holde ud og være i samme lokale som rygere, i 2 sek. Jeg vil ikke have at folk ryger i nærheden af min datter eller andre børn. Det er simpelthen ikke fair. Hvis vi syntes det lygter, hvad synes de så ikke. Og desuden kan de heller ikke selv vælge.
Så derfor når mine svigerforældre ryger hjemme hos dem selv, stå de under en tændt emhætte, med åben halvdør. + døren i køkkenalrummet osse er åben. Næsten hele Davids familie ryger. Så hvis der er mere en 2 går de udenfor, på terassen.
Når folk er her, SKAL de gå ud på altanen og ryge, eller må de gå ned. Og jeg bor på 3. sal. De fleste vasker faktisk hænder hvos de har røget i mit hjem. Altså jeg synes det lugter. Og det gør MS osse, hun vil ikke hen til folk der lugter af røg.

Og Rikke:
Mht at folk ikke tog hensyn til dig mens du var gravid. Det gjorde de heller ikke til mig. Men jeg sagde simoekthen til folk at det kunne de lige så godt begynde på, for ellers så de hverken mig eller MS når hun blev født. Man udsætter bare ikke børn for røg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2009

Betina88

Min kæreste ryger og det gør nogle fra vores familie også , men lige så snart Phillip er blevet født , så er det uden for .. Men jeg er heldigvis stoppet ..

Anmeld

24. juni 2009

Sjl-msl-Mkl

Betina88 skriver:

Min kæreste ryger og det gør nogle fra vores familie også , men lige så snart Phillip er blevet født , så er det uden for .. Men jeg er heldigvis stoppet ..

Hvornår kan vi få et billed at se, af dig?

Anmeld

24. juni 2009

JustAnotherName

haps skriver:

Hvordan er jeres omgivelser ift. at tage hensyn til der er børn i nærheden - tænker f.eks. bedsteforældre der passer dem som er rygere??

Helene 21+3

Når vores familie og venner kommer herhjem, så er de meget søde og hensynsfulde mht. deres rygevaner.
Vi har aldrig sagt noget egentligt, men der står bare ingen askebægre fremme, og vi har 2 små børn. Så de går alle - gamle som unge udenfor og ryger deres cigaretter, som var det den klareste selvfølge.
Vi har også overdækket udenfor vores hoveddør, så man står i læ og tørvejr uanset årstiden, og der er en bænk derude også.

Men når vi kommer ud til andre, så er det DERES regler der gælder. Og er de rygere - ja, så ryger de jo (desværre) og det må vi så tage med.
Men jeg HADER når mit lille spædbarn lugter af røg. Det hænger i lift, babydyne osv ...øv!

Jeg vil dog ikke acceptere at nogen sidder med mit barn og en tændt cigaret samtidig. De må enten vente til bagefter eller ligge smøgen fra sig imens så.

Jeg har selv været ryger engang, men jeg er SÅÅÅÅ GLAD for at jeg valgte at stoppe, da jeg blev gravid med vores første barn. Det er den bedste beslutning jeg har truffet, både for mig selv og for mine børn, at skille mig af med den dumme vane. Jeg røg en pakke om dagen i 9 år 

Jeg accepterer at nogle har deres dårlige vaner med at ryge. Men rygerne skal også bare acceptere ikke-rygere ....og særligt de små børn, som ikke har valgt at være i al osen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.