haps skriver:
Hvordan er jeres omgivelser ift. at tage hensyn til der er børn i nærheden - tænker f.eks. bedsteforældre der passer dem som er rygere??

Helene 21+3
Når vores familie og venner kommer herhjem, så er de meget søde og hensynsfulde mht. deres rygevaner.
Vi har aldrig sagt noget egentligt, men der står bare ingen askebægre fremme, og vi har 2 små børn. Så de går alle - gamle som unge udenfor og ryger deres cigaretter, som var det den klareste selvfølge.
Vi har også overdækket udenfor vores hoveddør, så man står i læ og tørvejr uanset årstiden, og der er en bænk derude også.
Men når vi kommer ud til andre, så er det DERES regler der gælder. Og er de rygere - ja, så ryger de jo (desværre) og det må vi så tage med.
Men jeg HADER når mit lille spædbarn lugter af røg. Det hænger i lift, babydyne osv ...øv!
Jeg vil dog ikke acceptere at nogen sidder med mit barn og en tændt cigaret samtidig. De må enten vente til bagefter eller ligge smøgen fra sig imens så.
Jeg har selv været ryger engang, men jeg er SÅÅÅÅ GLAD for at jeg valgte at stoppe, da jeg blev gravid med vores første barn. Det er den bedste beslutning jeg har truffet, både for mig selv og for mine børn, at skille mig af med den dumme vane. Jeg røg en pakke om dagen i 9 år

Jeg accepterer at nogle har deres dårlige vaner med at ryge. Men rygerne skal også bare acceptere ikke-rygere ....og særligt de små børn, som ikke har valgt at være i al osen.
Anmeld