Hensyn til baby/børn og røg..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.450 visninger
43 svar
0 synes godt om
23. juni 2009

haps

Hvordan er jeres omgivelser ift. at tage hensyn til der er børn i nærheden - tænker f.eks. bedsteforældre der passer dem som er rygere??

Helene 21+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2009

Mira0911

Vi har et hold venner som ryger indenfor når de passer Julie.. Jeg ryger udenfor - uanset vejr...

Anmeld

23. juni 2009

Lise

Vi har heldigvis INGEN faste rygere i hverken min egen familie eller i min svigerfamilie  Utroligt, men sandt

Og de få jeg kender der ryger, de kunne aldrig drømme om at ryge med små børn i nærheden. De ville ikke engang ryge i nærheden af mig, da jeg var gravid - på trods af at jeg sagde det var ok.

Har ikke oplevet nogen overhovedet som jeg har følt der ikke tog hensyn til min dreng mht. rygning  

Anmeld

23. juni 2009

A.

ja men jeg røger ud på altan og det gør alle andre her...vil ikke ha´at nogen ryger når mit barn er til stede er der nogen som ikke vil ta´hensyn så farvel med dem..men gå altså ikke i panik hvis vi er hos nogen og der bliver ryge en smøg

Anmeld

23. juni 2009

Henriette72

Vi har kun 1 par venner der ryger og de bliver bedt om at gå uden for. Jeg vil ikke have røg i nærheden af min datter eller i mit hus og det respektere de. Vores familier er begge røgfrie. Dejligt

Anmeld

23. juni 2009

mortil(nichlasogmathias)

haps skriver:

Hvordan er jeres omgivelser ift. at tage hensyn til der er børn i nærheden - tænker f.eks. bedsteforældre der passer dem som er rygere??

Helene 21+3

her hjemme skal alle ryge udenfor... vi kan ikke bestemme hva folk gør hos dem selv, men jeg ser helst de ikke ryger i nærheden af nichlas og der er da også nogen gange hvor vi er blevet hjemme fordi der ikke bliver taget hensyn til de små.. hos nichlas olde og farmor hvor han bliver passet hvis han skal ryger de heldigvis ikke..

Anmeld

23. juni 2009

trunte89

Herhjemme bliver der ikke røget.
Min far ryger, og når hun er derhjemme går han i køkkentet og ryger, men ofte følger s med. Hun skal være hvor morfar er.

Min farmor tog i starten hensyn og gik i køkkenet og røg når vi var der, men glemmer det nu.

Er vi inviteret til noget og ved at der er mange rygere, og at der bliver røget indefor så kommer vi ikke.

Anmeld

23. juni 2009

xx

Her skal alle gå ud i haven og ryge. Nu er det kun ganske få personer der passer mine børn og allerede fra start af sikrede jeg mig at de var inforstået med at der i det mindste blev røget ud af et vindue i køkkenet eller noget når de passede dem. Det kan godt være at jeg ikke kan tillade mig at blande mig i om folk ryger i deres eget hjem, men når jeg kommer med et lille spædbarn der kan risikere vuggedød af røgen så ser jeg altså rimelig stort på det. Det er dog ikke sådan at jeg panikker over at der bliver røget i nærheden af dem udenfor, men synes stadig godt folk kan rykke lidt væk så de ikke får røgen lige i hovedet...

-s

Anmeld

23. juni 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
De få jeg kender der ryger går helt automatisk udenfor for at ryge, det har aldrig givet problemer.
Børnenes farmor og farfar ryger, og da vi fik vores pige sagde vi at vi ikke ville have de røg indenfor når vi var der med hende, og det respekterede de heldigvis. Måske lidt frækt når det er deres hjem, men alternativet var at vi ikke ville besøge dem. Ville ikke udsætte mine børn for røg, og gør det heller ikke nu hvor de er næsten 3 og 5 år.

Anmeld

23. juni 2009

Balderson

Det er bandlyst at ryge hjemme hos os, og de få af vores venner der ryger, ja de ryger udenfor  - enda også hjemme hos dem selv.. Så vi har ingen vennepar hvor man må ryge inde..

Vi har valgt at sige at der ikke skal være røg i nærheden af vores børn, så begge hold besteforældre fik at vide at hvis de ville have besøg af os, så skulle der ikke ryges imens vi var der..

Den regel gælder faktisk uanset hvem vi besøger...

Det kan sagtens være det er fræk, at bestemme hvad andre skal gør i deres eget hjem, men børn og røg er bare ikke noget jeg går på kompromi med...

Og har også fortalt at den regel også gælder når min børn er 4 år osv...

Hvis vi bliver inviteret til fest og vi ved på forhånd at der må ryges, så siger vi pænt nej, tak..

Jeg ved f.eks. at det synes min svigermor er træls for hun vil så gerne vise hendes første barnebarn frem til div. familiesamkomster, men nægter alså at lade ham være i et rum med hvor der er 10 personer der ryger indendørs...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.