Hensyn til baby/børn og røg..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2009

Nanna1985

Vores hjem er et ikke ryger hjem... Folk må ryge udenfor hjemme ved os..

Hos min mor går hun udenfor og ryger og hvis det virkelig står ned, går hun ud under sin emhætte og står..

Hos mine svigerforældre, ryger hun kun ude i sin udstue, da min svigerfar er ikk ryger...

Så vi har været heldige...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2009

Michala

Kan se at der er mange af jer, der er så heldige at have røgfrie familier,
men er der ikke nogen der har været i diskussion med familie og venner om det? Min kæreste og jeg er absolutte ikke-rygere og hader røg. Desværre ryger min mor rigtig meget indenfor, og selvom jeg mange gange pointerer overfor hende, at jeg ikke bryder mig om at hun ryger i nærheden af mig, er der kun sjældent hun gør noget ved det. Min kærestes mor og søster ryger også, dog går de mest ud på altanen, men ellers på badeværelse, som derefter kræver iltmaske, da det simpelthen stinker forfærdeligt.
Ligeledes ryger min bedste veninde og hendes kæreste også. De er begyndt at ryge ved vinduet i køkkenet, men alligevel lugter hele lejligheden af røg. Nu er jeg kun i starten af min graviditet, men er sikker på at jeg får nogle store diskussioner med mine nærmeste. Tror bare at det bliver svært at stå fast med mine holdninger om at ingen skal ryge i nærheden af mig eller mit barn, især når folk synes at de gør noget for ikke at ryge en lige op i hovedet - men partiklerne er der jo stadig...

Anmeld

24. juni 2009

Mette+Mathias

Michala skriver:

Kan se at der er mange af jer, der er så heldige at have røgfrie familier,
men er der ikke nogen der har været i diskussion med familie og venner om det? Min kæreste og jeg er absolutte ikke-rygere og hader røg. Desværre ryger min mor rigtig meget indenfor, og selvom jeg mange gange pointerer overfor hende, at jeg ikke bryder mig om at hun ryger i nærheden af mig, er der kun sjældent hun gør noget ved det. Min kærestes mor og søster ryger også, dog går de mest ud på altanen, men ellers på badeværelse, som derefter kræver iltmaske, da det simpelthen stinker forfærdeligt.
Ligeledes ryger min bedste veninde og hendes kæreste også. De er begyndt at ryge ved vinduet i køkkenet, men alligevel lugter hele lejligheden af røg. Nu er jeg kun i starten af min graviditet, men er sikker på at jeg får nogle store diskussioner med mine nærmeste. Tror bare at det bliver svært at stå fast med mine holdninger om at ingen skal ryge i nærheden af mig eller mit barn, især når folk synes at de gør noget for ikke at ryge en lige op i hovedet - men partiklerne er der jo stadig...

Det kan - sgu - ikke være meningen at der skal stinke af røg i et ikke-ryger-hjem, eller at du skal udsættes for røg i dit eget hjem!!

Hvad med at sørge for at der IKKE er askebægre i dit hjem, og sætte mærkater på hoveddøren med "Rygning forbudt", så er dén ligesom ikke længere, og hvis de alligevel spørger efter et askebæger, så sig at der er 1 man kan tage med udenfor, resten er smidt ud, da der ikke skal ryges i dit hjem mere.

Når du er hjemme ved dem, er du nødt til at rejse dig og gå udenfor mens de ryger, når nu rygerne ikke vil, - og så evt. begræns besøgene mest muligt, så DE besøger DIG, for så bestemmer du nemlig reglerne.

Anmeld

24. juni 2009

Lone Jakobsen

må sige at i min familie er det lidt blandet.
min mand ryger.... jeg gør ikke. så vores hjem er ...naturligvis blevet ikke ryger hjem. min mand går simpelthen på altanen, i haven.... eller i skuret og ryger...og det samme gør så de gæster der gerne vil have sig en smøg mens de er her.
hos min far ryger de begge to, og de tager ingen hensyn. de vil ha lov til at tage en smøg i deres hjem, uanset om vi har 4 børn med eller ej.
hos mine svigerforældre er det på samme måde, og jeg føler nogen gange at jeg er ved at blive kvalt i stanken...når 3-4 voksne sidder i et lille køkken og ryger.
jeg er en af de få i "min svigerfamilie" der ikke ryger....og jeg synes virkelig det er en belastning når vi er til familie frokoster hos dem.
jeg har snakket med min mand om at jeg bestemt ikke ønsker vores børn derude ret tit (det er vi så heller ikke) men især den lille ny kommer jeg da til at tænke meget på.
de store går ofte ind i et andet værelse, eller ud og leger..... men den lille vil jo ofte være ved os....og jeg ønsker bestemt ikke at den skal indånde alt det røg. min mand har ikke rigtig nogen forståelse for det, og synes klart at jeg overdriver..... men vil en mand der har røget i over 20 år....ikke altid reagere sådan.
jeg er heldigvis en meget stædig person..... og så længe de er i mit hjem,... er jeg i hvertfald sikker på at mine børn ikke bliver udsat for røg.

Anmeld

24. juni 2009

Kvindemin

Slet ikke til diskussion, herhjemme ryges der ikke.
Og vi kommer ikke steder med Celina, hvor der ryges indenfor, for det er da mennesker med aaalt for lidt respekt for andre mennesker - der gør det
Min mening.

Anmeld

24. juni 2009

LotteGabriella

haps skriver:

Hvordan er jeres omgivelser ift. at tage hensyn til der er børn i nærheden - tænker f.eks. bedsteforældre der passer dem som er rygere??

Helene 21+3

Daniella har asmatisk bronkitis så alt røg er bandlyst!!!!!!!! Så alt rygning hos os  foregår udenfor ligegyldigt hvordan vejret er og mine forældre og bror ryger heller ikke inde mere...de har en altan de går ud og ryger på...det har de gjort siden Daniella fik det konstateret. Inden da der røg de på altanen når Daniella var der Brians forældre ryger udenfor når Daniella er der

Anmeld

24. juni 2009

Mira0911

Julie R skriver:

Vil du godt have at de ryger indenfor når de passer din datter??

Jeg kan ikke bestemme i andres folk hjem hvor de må ryge henne... Hvis jeg siger at de skal bare ryge udenfor i deres hjem - Bliver jeg ikke populær der... Hjemme ved os selv, er ALT rygning udenfor - Intet indenfor...

Anmeld

24. juni 2009

haps

Dutte84 skriver:

Jeg kan ikke bestemme i andres folk hjem hvor de må ryge henne... Hvis jeg siger at de skal bare ryge udenfor i deres hjem - Bliver jeg ikke populær der... Hjemme ved os selv, er ALT rygning udenfor - Intet indenfor...

Min familie er ved at være røgfri, men der er stadig nogen familien der ryger og har gjort det altid - de respekterer at der ikke må ryges i vores hjem. Men jeg synes det er svært at bestemme over andre i deres hjem og vil jo heller ikke holde mig/os væk bare fordi de er rygere.. Ved ikke hvordan man griber det bedst an - det er jo meget personligt..

Anmeld

24. juni 2009

Mira0911

haps skriver:

Min familie er ved at være røgfri, men der er stadig nogen familien der ryger og har gjort det altid - de respekterer at der ikke må ryges i vores hjem. Men jeg synes det er svært at bestemme over andre i deres hjem og vil jo heller ikke holde mig/os væk bare fordi de er rygere.. Ved ikke hvordan man griber det bedst an - det er jo meget personligt..

Lige præcis... Og jeg synes da hvert fald at de tager hensyn til hende når de ryger... De lufter endda godt ud inden vi kommer.... Men ja, man kan ikke være bekendt at bestemme i andre folks hjem...

Anmeld

24. juni 2009

Guldet

Dutte84 skriver:

Nej det forstår jeg godt! Men jeg forstår bare så ikke hvorfor de ikke selv tænker på barnet..! Min svigermor ryger og hver gang vi er deromme går hun selv udenfor eller ryger under en tændt emhætte!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.