Hensyn til baby/børn og røg..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2009

Mira0911

Julie R skriver:

Nej det forstår jeg godt! Men jeg forstår bare så ikke hvorfor de ikke selv tænker på barnet..! Min svigermor ryger og hver gang vi er deromme går hun selv udenfor eller ryger under en tændt emhætte!

Ja, men jeg kan jo ikke bestemme i deres hus... Men de tager hensyn, når de ryger, de ryger ikke Julie lige op i hovedet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2009

tumle81

Min far er heldigvis stoppet med at ryge, efter 40 år med røg!!!
Det er fantastisk og jeg nyder det meget, før røg han dog kun ude eller i køkkenet under emhætten da min mor er allergisk overfor røg!

Min mand er netop ved at prøve at stoppe ;-) Jeg er bare så lykkelig for det, især fordi han synes det går super godt!

Vores datter havde/har astmatisk bronkitis og derfor har røg bare aldrig været aktuelt i nærheden af hende. Da vi opdagde jeg var gravid med hende for 6 år siden blev vores hjem til et ikke ryger hjem og det er jeg glad for.

Min moster ryger i køkkenet og det meste af familien derhjemme, vi er der ikke så tit, men når vi er holder jeg børnene og mig selv væk fra køkkenet. Hader lugten af røg og synes ikke om at indånde giftige partikler.

Min svigerfamilie ryger stort set ikke, det er måske et par stykker ved festlige lejligheder så ingen problemer der :-)

Ville ikke tillade at nogen der røg indenfor skulle passe mine børn, da de ikke selv kan sige fra men behøver mig/min mand til at sige fra for dem...

Knus Kathrina 22+1

Anmeld

24. juni 2009

Guldet

Ville ikke tillade at nogen der røg indenfor skulle passe mine børn, da de ikke selv kan sige fra men behøver mig/min mand til at sige fra for dem...

Helt enig!

Anmeld

24. juni 2009

Michala

Mette+Mathias skriver:

Det kan - sgu - ikke være meningen at der skal stinke af røg i et ikke-ryger-hjem, eller at du skal udsættes for røg i dit eget hjem!!

Hvad med at sørge for at der IKKE er askebægre i dit hjem, og sætte mærkater på hoveddøren med "Rygning forbudt", så er dén ligesom ikke længere, og hvis de alligevel spørger efter et askebæger, så sig at der er 1 man kan tage med udenfor, resten er smidt ud, da der ikke skal ryges i dit hjem mere.

Når du er hjemme ved dem, er du nødt til at rejse dig og gå udenfor mens de ryger, når nu rygerne ikke vil, - og så evt. begræns besøgene mest muligt, så DE besøger DIG, for så bestemmer du nemlig reglerne.

Det fik jeg selvfølgelig ikke skrevet, men tillader selvfølgelig ikke røg i mit eget hjem, når jeg har så meget imod det. Så problemet er simpelthen når vi tager hjem til folk, men det er jo også svært at begrænse besøg hos familien.

Anmeld

24. juni 2009

Vinker

Mine forældre er rygere. De har selv truffet det valg at de ikke ryger inde når vi er på besøg med Niklas Emil eller hvis de passer ham. Havde de ikke selv sagt det så havde vi sagt at hvis de ikke kunne lade være at ryge inde mens han var der så kom vi ikke på besøg og så fik de ikke lov at passe ham! Måske det er groft sagt - specielt når det er i deres hjem, men jeg har ansvaret for vores lille søn og jeg accepterer ikke at han sidder som passiv ryger!

da jeg var gravid tog min familie ikke en skid hensyn - det var jeg lidt harm over!

Anmeld

24. juni 2009

Pige2009

Vi udsætter ikke vores børn for røg.. Den store har astma, og tåler ikke røg, den lille har astmatisk bronchitis... Vi tager dem ikke med hjem til folk der ryger.. Og ej heller til fester og lign, hvor der bliver røget.. Kunne ikke drømme om at udsætte dem for det..

Hvor fornuftigt

Til jer andre. Er I ikke klar over, at kommer man i et rygerhjem hænger partiklerne stadig i luften selvom der ikke ryges, mens I er der? Disse partikler er lige så usunde, som hvis folk ryger, mens I er der. Desuden hjælper det ikke, at gå i et andet rum, da partiklerne vandrer fra rum til rum.

Jeg vil ikke udsætte mig selv eller mit kommende barn for røg, og heldigvis er alle de der tidligere røg i familien nu holdt op med at ryge.

Linda 24+4

Anmeld

24. juni 2009

Vinker

linda2009 skriver:

Hvor fornuftigt

Til jer andre. Er I ikke klar over, at kommer man i et rygerhjem hænger partiklerne stadig i luften selvom der ikke ryges, mens I er der? Disse partikler er lige så usunde, som hvis folk ryger, mens I er der. Desuden hjælper det ikke, at gå i et andet rum, da partiklerne vandrer fra rum til rum.

Jeg vil ikke udsætte mig selv eller mit kommende barn for røg, og heldigvis er alle de der tidligere røg i familien nu holdt op med at ryge.

Linda 24+4

Jo det er jeg godt klar over  

Mine forældre lufter ud flere timer inden vi kommer og ryger udenfor timerne inden og mens vi er der. Jeg ved godt der stadig hænger partikler i deres hjem trods det og vores tøj lugter også af røg når vi kommer hjem. Føj!

Det er heldigvis ikke ret tit vi er hos mine forældre - Niklas Emil har været derhjemme 3 gange og han blir 9 mdr i morgen! Så det er ikke fordi vi overrender dem! En af grundende er det med røgen, og så er de bor lidt langt væk og at de har hund.

Anmeld

24. juni 2009

Pige2009

Vinker skriver:

Jo det er jeg godt klar over  

Mine forældre lufter ud flere timer inden vi kommer og ryger udenfor timerne inden og mens vi er der. Jeg ved godt der stadig hænger partikler i deres hjem trods det og vores tøj lugter også af røg når vi kommer hjem. Føj!

Det er heldigvis ikke ret tit vi er hos mine forældre - Niklas Emil har været derhjemme 3 gange og han blir 9 mdr i morgen! Så det er ikke fordi vi overrender dem! En af grundende er det med røgen, og så er de bor lidt langt væk og at de har hund.

Jeg hader også selv røg, og da jeg var barn røg næsten hele min familie, så jeg er selv opfostret med røg - ADR

Hvis jeg skal noget nu, jeg er gravid, og hvor folk ryger, så går jeg.

Anmeld

24. juni 2009

Vinker

linda2009 skriver:

Jeg hader også selv røg, og da jeg var barn røg næsten hele min familie, så jeg er selv opfostret med røg - ADR

Hvis jeg skal noget nu, jeg er gravid, og hvor folk ryger, så går jeg.

Jeg har godt nok også fået MEGET passiv røg gennem hele min barndom. Adder det er ulækkert og skrækkeligt at rygere ikke kan tage hensyn.

Jeg synes det er SÅ FEDT at rygning er blevet forbudt så mange offentlige steder - I loooove it
Det er jo blevet en fornøjelse at gå i byen eller ud og spise nu!

Anmeld

24. juni 2009

Pige2009

Vinker skriver:

Jeg har godt nok også fået MEGET passiv røg gennem hele min barndom. Adder det er ulækkert og skrækkeligt at rygere ikke kan tage hensyn.

Jeg synes det er SÅ FEDT at rygning er blevet forbudt så mange offentlige steder - I loooove it
Det er jo blevet en fornøjelse at gå i byen eller ud og spise nu!

Jeps. Helt fantastisk!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.