lige hjemvendt fra veninden:o:o:O

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2013

AnthonsMor

Maja84 skriver:

Synes nu også ofte det ser voldsommere ud, udefra, hvis du kan følge mig og har man ikke prøvet ungerne i den alder kan det være svært, havde selv sååååå mange meninger inden jeg fik børn, men blev klogere, på mange punkter
Her holder jeg dog fast i at et nej er et nej og vi tager feks ikke ud og handle i ulvetimen, kommer de med er det kun korte indkøb, da de med tiden skal lære det, men mine er så små endnu at det jo kun er forarbejdet
Synes heldigvis mine unger opfører sig pænt ude og når vi har gæster som ikke er fast inventar

Ungerne vil jo have en periode hvor de prøver til hvor de netop skal lære at skab ikke hjælper, der er vi nu, dog med fremgang og med nogle ting gælder det om at vælge sine kampe, især i ulvetimen det er sket hvis aftensmaden er forsinket jeg ikke "opdager" at min søn hentede en kiks i skuffen

Sandt! Jeg er også spændt på, hvordan det kommer til at foregå herhjemme, men det kommer også rigtig meget an på barnets personlighed tror jeg.. Er det en lille vildbasse man har, så kan man jo ligeså godt forberede sig på kamp til stregen Men derimod hvis det er en lille stille mus, så tror jeg faktisk det er noget heeeeeelt andet opdragelsesmæssigt..

Og ja, så er der jo det der med at kende til, hvornår man ikke skal tage børnene med ud og handle eller andre ting, for jeg tror lidt det er dér de fleste fejler lidt og bare skælder og smælder på det stakkels barn som faktisk bare fortæller "JEG ER TRÆÆÆÆT MOR JEG VIL HJEEEEM". Min kæreste er af den overbevisning at børn ikke skal med ud og handle Fordi han har set alle de skrigende unger der findes rundt omkring, men det handler meget om timing, opdragelse og humør tror jeg..

Ja trodsalderen kommer ingen udenom, uanset hvor meget et englebarn man har/har haft vil trodsalderen komme bragende lige pludselig! Men det ved man jo, og man kan måske endda være heldig at nå, at forberede sig mentalt på den periode..

Børn er gode til at snyde lidt, hva

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2013

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Det er langt fra alle børn der er sådan ..

Endten har barnet et MEGET stort temperement , eller også har det fået sin vilje alt for mange gange ! Mon ikke det er det sidste ..

Så ved det jo lige præcis hvordan man skal gøre for at få sin vilje .. 

Her holder vi fast i et NEJ . Et nej er et nej

Ja er godt klar over at alle børn ikke er sådan
børn er også forskellige jo.

Hehe en god cocktail af forkert opdragelse og stort temperament. det går nok aldrig så godt

Anmeld

12. marts 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Hahaha. Det lyder nøjagtig som os virkelig. Så snart man sætter sig ud i bilen og køre. så kommer alle de ting frem som man ikke vil gøre.

Jeg er sikker på i nok skal klare den og huske på jeres værdier. Jeg tror kernen til alt dette er at man er enige i opdragelsen. hvad må barnet og hvad må det ikke. hvad får barnet lov at få og på hvilke tidspunkter.

her hjemme ved jeg med garanti at sodavand aldrig bliver hverdags kost her hjemme til vores børn i den alder og slet ikke inden sengetid..

Den med sukkerholdige drikkevarer er jeg helt med på - min datter har aldrig nogensinde smagt sodavand og hun er jo som skrevet tidligere halvandet år. Må ærlig indrømme at jeg slet ikke forstår dem som har spurgt mig " må hun få sodavand?" eller " må hun godt få chips?". Nej det må hun ikke og det holder jeg fast ved, men jeg har faktisk mødt en del som har rynket på næsen af det.

Min datter får ikke engang saft. Hun får vand og mælk.

Sodavand skal de tids nok lære at drikke.

Det var lige en sidekommentar

/Fenja

Anmeld

12. marts 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Du har fuldstændig ret..

God opdragelse. med faste rammer. det må være nøgleordet så alle parter har det godt.

Jo jeg er nemlig gravid. nok også derfor jeg kan lade mig skræmme af en hyle unge griner..men det skal nok gå. det jeg sikker på..

og for dig

Selvfølgelig skal det nok gå! Det kommer, det er jeg sikker på! Lige nu er jeg da slet heller ikke klar på opdragelse og det der NEJ ER ET NEJ, men det kommer når det bliver nødvendigt tror jeg!

Ligesom man måske ikke heeeelt føler sig klar til at blive mor, men det kommer da også det sekund man ser baby

opdragelse behøver heller aldrig være negativt ladet, som mange hører det, det kan, har jeg set hos venne par, gøres til en leg at opdrage, hvis man bare har de rette midler og hvis bare mor og far er enige om hvordan verden hænger sammen

Held og lykke med graviditeten!

Og tak!

Anmeld

12. marts 2013

Janni.

Anonym skriver:

men i er heldigvis enige om at et nej er et nej det er de ikke..desværre. det må også være der fejlen ligger..

Ja mon ikke alle børn får de ture på det ene eller det andet tidspunkt..

Det kan ihvert fald give en unødvendig forvirring hos barnet. Og der af måske dén reaktion.

Anmeld

12. marts 2013

Anonym trådstarter

FrkHamilton skriver:

Hihi. Du er lidt sød, jeg tror hurtigt du vil indse at 9 ud af 10 børn skaber sig og banker hovedet i gulvet, græder, skriger og gør alt for at få deres vilje- også selv om de ikke får det. Og ja, kan jo kun snakke for mig selv og sige jeg ikke er perfekt og ind i mellem giver efter fordi jeg bare ikke gider kampen, før jeg fik børn svor jeg ellers jeg ville være bedre og klogere ;-)

Griner. ja du har garanteret ret.

jeg er sikker på vi også på det ene eller det andet tidspunkt kommer til at bukke under. for husfredens skyld. det skal nok bare ikke ske for tit hehe

Anmeld

12. marts 2013

Anonym trådstarter

tusind tak for alle jeres svar

er ked af hvis jeg ikke når at følge med og svare tilbage på dem alle.

men det lyder da til at vi alle er rimeligt enige

Anmeld

12. marts 2013

Kløver

Martsbaby skriver:

Sandt! Jeg er også spændt på, hvordan det kommer til at foregå herhjemme, men det kommer også rigtig meget an på barnets personlighed tror jeg.. Er det en lille vildbasse man har, så kan man jo ligeså godt forberede sig på kamp til stregen Men derimod hvis det er en lille stille mus, så tror jeg faktisk det er noget heeeeeelt andet opdragelsesmæssigt..

Og ja, så er der jo det der med at kende til, hvornår man ikke skal tage børnene med ud og handle eller andre ting, for jeg tror lidt det er dér de fleste fejler lidt og bare skælder og smælder på det stakkels barn som faktisk bare fortæller "JEG ER TRÆÆÆÆT MOR JEG VIL HJEEEEM". Min kæreste er af den overbevisning at børn ikke skal med ud og handle Fordi han har set alle de skrigende unger der findes rundt omkring, men det handler meget om timing, opdragelse og humør tror jeg..

Ja trodsalderen kommer ingen udenom, uanset hvor meget et englebarn man har/har haft vil trodsalderen komme bragende lige pludselig! Men det ved man jo, og man kan måske endda være heldig at nå, at forberede sig mentalt på den periode..

Børn er gode til at snyde lidt, hva

Daniel nåede at snyde os og dp i starten og så faldt hammeren

Vi har haft store problemer med sønnens søvn, hvor jeg troede han var ked, med sp fandt vi ud af han blev hys og fik sig kørt helt i det røde felt og med dårlig søvn, ja dårligt resultat. Vi kører nu streng natte indkøring og manden har til formålet taget fri, og stor fremgang men det var også hvor han sad der til han faldt i søvn, selvom moren sagde han ikke skulle han er blevet klogere og har undskyldt han fik ødelagt den indkøring jeg havde fået i stand tidligere, om natten vågnede han og var helt hys i flere timer især hvis man gik. Nu sover han faktisk rimeligt om natten og er nede på hysteri under en time i forbindelse med putning. Skal nok siges vi fra start har haft søvn problemer da han er præmature og bla reagerer kraftigt i nattesøvnen når vi afviger fra normal hverdag. Men musik og kamp til stregen, for at bevise hvem der bestemmer, har hjulpet, nu skal vi bare nå at fange lillesøster i opløbet samtidig med, hvilket også er svært

Åh de kære unger

Anmeld

12. marts 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Jeg er lige anonym da jeg ikke ville kunne googles på dette.

Inden jeg fortæller, vil jeg lige slå fast at jeg absolut intet har imod min veninde og hendes familie. Jeg holder meget af dem og vi har været tætte i mange år

Men jeg er squ blevet lidt skræmt.

Som kommende mor (første gangs fødende) at komme på besøg gang på gang og se sådan en opførelse fra barnet. Jeg er godt klar over at det muligvis er forældrenes fejl og opdragelse, men når man ikke selv har børn, men snart skal være mor kan man godt blive nervøs for fremtiden.

Det virker som om at deres barn styre hele hytten. Det virker som om barnet får sin vilje med alt og bruger metoden at hvis man skriger og skaber sig så får man sin vilje. Og det virker jo. Hvis der noget barnet ville og får et nej så bryder det falske helvede ud. Barnet skriger, skaber sig, udreagere, hyler, slår hovedet i gulvet eller væggen. Dette kommer vel af at barnet har fået hvad det ville og at et nej hurtigt kan blive til et ja? eller hvad..

barnet er 3. nu sidder jeg her og tænker. er det virkelig normalt? jeg har aldrig set småbørnene i min familie opfører sig sådan.

hvad kan vi som kommende forældre gøre for ikke at ende ud i dette?

Der er mange andre områder hos dem som ikke bliver en realitet her hjemme. hvilket vi er meget enige om. bl.a. det med konstant søde sager samt sodavand i hverdagene. Som får mig er et no go i sådan en lille alder..

Jeg håber ikke der nogle der opfatter dette som negativt eller at jeg ser ned på alle hvis børn skriger. men med flakkende hormoner og nervøsitet over kommende fødsel og fremtiden. så har jeg bare sådan brug for at høre nogle gode råd.

Kender kun et barn, der er sådan, og der er det altså tydeligt, at han aldrig har fået sat de grænser, han har så stort behov for, - Stakkel, - for han er rent ud sagt ikke til at holde ud, og det er jo ikke hans skyld.

Så tag du den bare med ro. - Har forældrene ordentligt styr på, så går det altså sjældent så galt endda! (Men selvfølgelig kan alle da have dårlige dage, - i øvrigt skal man lige have in mente, at mange forældre ikke bryder sig om at irettesætte deres barn over for andre, så måske ser det hele helt anderledes ud, når der ikke er gæster...)

Anmeld

12. marts 2013

Loa

Her har Isabella altså også været i trods alderen siden hun var 1,5 år

Men jeg havde også
Sindssygt mange forestillinger om hvodan mit barn skulle opdrages inden jeg fik hende, men nøj hvor man ikke aner hvad der venter en før man har prøvet det
Det er så let at sige at "sådan vil vi ikke gøre" eller "det kommer mit barn aldrig til" men for pokker hvor er det bare noget andet når man pludselig står med et lille stædigt asen foran sig

Det skal så lige siges at vi nok ikke har været jordens bedste til at sætte grænser for vores datter, og det kæmper vi så med nu

Så kan man være konsekvent og "hård" fra start, så er jeg da sikker på det bliver nemmere (lidt i hvert fald)

held og lykke med bebsen i maven....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.