Martsbaby skriver:
Se og lær!
Det handler 100% om opdragelse det der, det handler om, at mor og far ikke har været gode nok til at sige nej før i tiden, så barnet nu har lært, at hvis jeg skriger højt nok eller skaber mig som en idiot, så får jeg liiiiiiiige hvad jeg peger på! Og det er jo TOTALT forkert!
Jeg er også selv førstegangs gravid, og jeg bliver også tit chokket over, hvordan folk reagerer overfor deres børn, både fremmede i byen, men også folk jeg kender.. Men jeg tænker på, at nu ved jeg jo så bare hvad jeg måske ikke burde gøre når jeg kommer til opdragelse af mit barn..
Men det er absolut ikke alle børn der er "møgunger", det må du endelig huske! Der findes også børn der bare arter sig - og igen, det handler om opdragelse! 
Synes nu også ofte det ser voldsommere ud, udefra, hvis du kan følge mig og har man ikke prøvet ungerne i den alder kan det være svært, havde selv sååååå mange meninger inden jeg fik børn, men blev klogere, på mange punkter
Her holder jeg dog fast i at et nej er et nej og vi tager feks ikke ud og handle i ulvetimen, kommer de med er det kun korte indkøb, da de med tiden skal lære det, men mine er så små endnu at det jo kun er forarbejdet
Synes heldigvis mine unger opfører sig pænt ude og når vi har gæster som ikke er fast inventar
Ungerne vil jo have en periode hvor de prøver til hvor de netop skal lære at skab ikke hjælper, der er vi nu, dog med fremgang og med nogle ting gælder det om at vælge sine kampe, især i ulvetimen

det er sket hvis aftensmaden er forsinket jeg ikke "opdager" at min søn hentede en kiks i skuffen