Min mand har forladt mig. (lang) :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2013

Miin'Baby'Mus

JustMe skriver:

Men nu er det jo ikke bare et spørgsmål om nogle harmløse kompromiser såsom ikke at spise svinekød, eller at man opfostrer barnet i den muslimske tro. Det er et spørgsmål om at skære i sit lille barns krop; fjerne en del af en legemsdel, uden nogen som helst grund!

Jeg ved det, men hun har selv valgt at gifte sig med en troende mand og hun havde jo selv sagt ok til omskæring og ingen svinekød - så forstår slet ikke hun at hun hidser sig sådan op. Hun må jo have syntes det var okay på et eller andet tidspunkt og nu er det bare forkasteligt? Lidt dobbeltmoralskt i mine øjne 

Ja der er måske ingen grund, men nu er det ikke en arm vi snakker om, det er et stykke hud der overhovedet ikke kommer til at ændre ham som person. Har som sagt selv en kæreste der er omskåret og kan virkelig ikke se problemet i det og min kæreste har kun set fordele i det selv.

MEN, det er jo MIN holdning og hun spurgte om vores holdninger til hendes dilemma 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2013

Miin'Baby'Mus

Ciss skriver:

Jeg er bare nødt til at kommentere dette lidt.

Jeg har haft både omskårne og uomskårne kærester, og min personlige erfaring er, at omskæring absolut ikke gør en mand til en bedre elsker. Jeg ved, at det ofte bliver fremført som fakta, men jeg tror, det er mere ønsketænkning. Det er helt andre ting, som er afgørende...

Nej ikke en bedre elsker (men det blev der vel ikke sagt noget om), men han mærker det anerledes og det føles dejligere for ham og hygiejnen er meget bedre 

Anmeld

10. marts 2013

Anonym trådstarter

LilleNyPåVej skriver:

Jamen så er der jo også 2 ting du egentligt har godkendt men taget fra din mand igen. Både svinekød og omskæring, ikk? Begge noget i havde aftalt fra start, og nu er du så sur over at der er nogle der ikke gider og holder med dig men istedet din mand?

Der bliver sagt at SÅ troende er din mand ikke. Jamen det er jo i og for sig lige meget når disse ting var vigtige for ham og i havde aftalt det på forhånd. Du må da have vidst at en troende mand har nogle grundlæggende livsprincipper og forhåbninger for hans fremtid?

Og jeg har det virkelig sådan at hvis man ikke er troende, ja så helliger man sig til sin egen holdning og mening, du gav din mand omskæring og svinekød allerede fra start, ergo gav du dig over til den holdning og mening at det var fint - en holdning og mening din mand altid har haft.

Du spurgte efter vores meninger og du fik min - du behøver ikke kalde mig barnlig eller andet (et andet indlæg), men vi kan sige at det er hver vores mening 

Så forstå dog at vi havde aftalt at vores børn skulle have svinekød fra start!!! Da jeg så ændrede mening til omskæring, ændrede han mening med svinekød. Derfor indgik vi en ny aftale. Nu vil han så ikke have at han skal have svinekød, men omskæres og han giver sig ikke på en af de ting, som jeg har sagt at han skal. Da det betyder mindst ligeså meget for mig!!

Anmeld

10. marts 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Så forstå dog at vi havde aftalt at vores børn skulle have svinekød fra start!!! Da jeg så ændrede mening til omskæring, ændrede han mening med svinekød. Derfor indgik vi en ny aftale. Nu vil han så ikke have at han skal have svinekød, men omskæres og han giver sig ikke på en af de ting, som jeg har sagt at han skal. Da det betyder mindst ligeså meget for mig!!

Nå nå, undskyld  Du er vist meget utilfreds med at jeg syntes dit barn skal omskæres fordi du er sammen med en muslim. Hold da helt op 

"Da jeg så ændrede mening til omskæring, ændrede han mening med svinekød."

Kan godt forstå han ændrer mening hvis du ændrer mening, han er stadig troende og du vil taget det hele fra ham. Du syntes både at ingen svinekød og omskæring er et problem. Hvad er det lige din kæreste skal være tilfreds med så han ikke skal bede om andet? Så siger han tyrkisk skole, men nej det er heller ikke okay.
Han er som sagt troende, men du er utilfreds med alle hans ønsker.

Du vidste disse ting inden du blev gravid.

Anmeld

10. marts 2013

Anonym trådstarter

LilleNyPåVej skriver:

Kan godt forstå han ændrer mening hvis du ændrer mening, han er stadig troende og du vil taget det hele fra ham. Du syntes både at ingen svinekød og omskæring er et problem. Hvad er det lige din kæreste skal være tilfreds med så han ikke skal bede om andet? Så siger han tyrkisk skole, men nej det er heller ikke okay.
Han er som sagt troende, men du er utilfreds med alle hans ønsker.

Du vidste disse ting inden du blev gravid.

Hvem tror du egentlig at du er? Vær sød at læs hvad jeg skriver. Har sagt til ham at han så igen må vælge imellem svinekød eller omskæring og det er ham der ikke vil det! Udover det har jeg sagt det er helt okay med tyrkiske timer. Så lad venligst vær med at dømme mig, ude du har sat dig ind i tingene først

Anmeld

10. marts 2013

fairlady

Anonym skriver:

Jo, det var vi. Men valgte i stedet at gå på kompromis med noget andet, så som ingen svinekød ingen omskæring! Vi havde også en aftale fra start at han skulle spise svinekød. Så at han ikke skal have svinekød er også en stor ting for mig. 

Synes det virker som om I hele tiden skal have noget at forhandle med?

Tror det bliver svært for jeres forhold, hvis det er den instilling I har.?

Anmeld

10. marts 2013

A&F

Anonym skriver:

Hvem tror du egentlig at du er? Vær sød at læs hvad jeg skriver. Har sagt til ham at han så igen må vælge imellem svinekød eller omskæring og det er ham der ikke vil det! Udover det har jeg sagt det er helt okay med tyrkiske timer. Så lad venligst vær med at dømme mig, ude du har sat dig ind i tingene først

Dvs. at hvis manden siger ja til at jeres søn spiser svinekød, så er det helt fint med dig, at omskære ham på trods af dine holdninger du så stærkt holder fast i? I er til dels uenige og bruger noget for noget metoden, hvilket er okay nogle gange, men I tænker ikke på, at det er barnet der fanges imellem jer.

Anmeld

10. marts 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Jo jo, men du er jo stadig utilfreds og han vil altid vide at ingen af valgene er ok for dig.

Og igen, lad være og stille spørgsmål hvis du ikke kan tåle at folk er uenige med dig. 

Ville du selv finde dig i at skulle blive ved at vælge imellem valgmuligheder fordi den anden part er utilfreds hele tiden? Ja jeg ville blive irriteret til sidst ..

Anmeld

10. marts 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Så nu er omskæring igen ok? 

"Har sagt til ham at han så igen må vælge imellem svinekød eller omskæring og det er ham der ikke vil det!"

Var alle ikke så stolte af dig for ikke at ville skade dit barn - hvilket jeg ikke syntes du gør? Og som jeg egenligt nærmest blev trampet ned for at syntes, endda også af dig, eller du fik da i hvert fald en negativ tone?

Nu kan jeg altså ikke følge med mere 

Anmeld

11. marts 2013

Ønskebarnet12

Muslimske mænd om de troende eller ej, så vil største delen have deres børn (drenge) omskåret, og svin er no-go(hvis han ikke selv spiser det) 

Synes det synd for dit barn som står imellem tog forskellig kultur, hvor moderen vil have det ene og faderen vil have det modsatte. 

Du valgte jo selv at gifte dig og have et barn med en muslim mand, så du burde jo også tænke så langt at de her ting ville komme frem uanset om han har lovet dig det ene eller andet, så vil han altid ændre sin mening når det kommer til svinekød eller omskæring. Med det er sagt, så hvis du ikke kan klare sådan nogle ting tror jeg i ikke vil klare at være sammen på længere sigt, for hvis i ikke kan tale sammen om det ordentligt frem for at blive smidt ud og komme hjem igen, det ville skade jeres søn. Og derfor synes jeg klart i skal tag jer en alvorlig voksen samtale, og se derfra om det vil fungere eller ej. Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.