Han driver mig til vanvid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2013

DitteFisk

Det lyder da til at gå skidegodt hva?  Masser af kærlighed og lysten til at være der for hinanden, begge to. Rigtig harmonisk! 

Men helt ærligt.. hvis det er så slemt, så lægger du da en plan for hvilken vej din (og dit barns) fremtid skal være i stedet for at surmule og krydse armene og sige 'jeg kan intet stille op. Han er en idiot. Hjælp! Men jeg kan intet gøre..' .. det fører jo ingen steder hen end det samme gamle mønster. Selvfølgelig kan du gøre noget, der er altid muligheder! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2013

modesty

Nej kunne. Aldrig drømme om at slå babyen, men ved da ikke hvad min kæreste kunne finde på. Når han kan finde på at slå et dyr der intet kan gøre. Og nej jeg rør heller ikke ved rødt kød for spiser slet ikke kød.

Du siger simpelthen om din kæreste at du ikke ved om han kan finde på at slå jeres baby fordi han dasker til en kat? Nu må du altså stoppe. Du har selv valgt at få et barn med ham. Få styr på dit liv og stå ved din del af ansvaret.

Anmeld

9. marts 2013

Stumpe27

nu har jeg kun læst til side to men undskyld hvad er vigtigst? at du bliver som dit forhold er nu og blive sammen pga et par katte? eller lade kattene blive hos ham eller få en kærlig familie til at have kattene mens du flyttede og fik styr på dit liv og derved at dit barn skulle få en god fremtid? ja jeg ved godt hvad jeg ville vælge!

Anmeld

9. marts 2013

mulle85

så du tror simpelthen din kæreste ku finde på og slå jeres barn?

man skal da ikke slå dyr det klart men vil sige der stor forskel på og slå en kat og en baby!

og jeg har haft den bakterie da jeg var gravid med min første, det skete der intet ved, har i begge mine graviditeter skiftet vores kattebakke!

håber du finder en holdbar løsning for dig og baby!

Anmeld

10. marts 2013

modesty

og jeg har haft den bakterie da jeg var gravid med min første, det skete der intet ved, har i begge mine graviditeter skiftet vores kattebakke!

Undskyld hvad???

http://www.apoteket.dk/Sygdomsleksikon/SygdommeEgenproduktion/haresyge%20toxoplasmose.aspx

"hos børn, der smittes fra deres mor under graviditeten, kan infektionen have livstruende konsekvenser."

"Børn smittet under graviditeten: Sygdommens alvorlighed varierer meget. I de mest alvorlige tilfælde er der ved fødslen tegn på hjerneskade (10%), hos andre mildere sygdomstegn som for eksempel nedsat syn (20%). Hos mere end halvdelen er der ikke ved fødslen umiddelbare tegn på sygdom, selvom de er blevet smittet, men hos hovedparten af disse ses inden voksenalderen tegn på sygdom, typisk synsbesvær på grund af betændelse i øjets nethinde." 

Anmeld

10. marts 2013

mulle85

modesty skriver:

Undskyld hvad???

http://www.apoteket.dk/Sygdomsleksikon/SygdommeEgenproduktion/haresyge%20toxoplasmose.aspx

"hos børn, der smittes fra deres mor under graviditeten, kan infektionen have livstruende konsekvenser."

"Børn smittet under graviditeten: Sygdommens alvorlighed varierer meget. I de mest alvorlige tilfælde er der ved fødslen tegn på hjerneskade (10%), hos andre mildere sygdomstegn som for eksempel nedsat syn (20%). Hos mere end halvdelen er der ikke ved fødslen umiddelbare tegn på sygdom, selvom de er blevet smittet, men hos hovedparten af disse ses inden voksenalderen tegn på sygdom, typisk synsbesvær på grund af betændelse i øjets nethinde." 

hos mig er der stadigvæk intet sket, begge mine unger er sunde og raske og fik ikke at vide jeg ikke måtte!

Anmeld

10. marts 2013

modesty

hos mig er der stadigvæk intet sket, begge mine unger er sunde og raske og fik ikke at vide jeg ikke måtte!

Det er da ligemeget om der intet er sket hos dig, hvis der er 10% risiko for hjerneskade og 20% for synsproblemer - og at stort set alle børn der bliver smittede får mén. Det kan jo være at din søn ikke er blevet smittet - men det kunne han jo ligeså godt være blevet.

Det er da helt vildt at der ikke er en læge der har informeret dig om risici efter du blev smittet.

Anmeld

10. marts 2013

mulle85

modesty skriver:

Det er da ligemeget om der intet er sket hos dig, hvis der er 10% risiko for hjerneskade og 20% for synsproblemer - og at stort set alle børn der bliver smittede får mén. Det kan jo være at din søn ikke er blevet smittet - men det kunne han jo ligeså godt være blevet.

Det er da helt vildt at der ikke er en læge der har informeret dig om risici efter du blev smittet.

slap da lige af, jeg tillader mig og fortælle om mig selv, det har jeg vel ret til?

men så må man jo lade være og skifte eller komme af med sine katte, man kan da ikke forlange andre skal gøre det!

Anmeld

10. marts 2013

modesty

slap da lige af, jeg tillader mig og fortælle om mig selv, det har jeg vel ret til?

men så må man jo lade være og skifte eller komme af med sine katte, man kan da ikke forlange andre skal gøre det!

Jeg slapper helt af. Det er dig der bruger udråbstegn efter alle dine sætninger.

Men ja, jeg er ret rystet over at du skriver til en gravid kvinde at der ikke sker noget ved at få toxoplasmose - når sandheden er at konsekvenserne for fostret kan være ekstremt graverende. 

Som jeg også skriver, er det vildt at du ikke er blevet informeret om risici af en læge = jeg skriver at det ikke er dig der hænger på ansvaret når du ikke har fået ordentlig information (jeg troede dog at det var standard viden for alle gravide at man skal holde sig fra kattebakken, men åbenbart ikke).

Så slap lige af selv. 

Anmeld

10. marts 2013

mulle85

modesty skriver:

Jeg slapper helt af. Det er dig der bruger udråbstegn efter alle dine sætninger.

Men ja, jeg er ret rystet over at du skriver til en gravid kvinde at der ikke sker noget ved at få toxoplasmose - når sandheden er at konsekvenserne for fostret kan være ekstremt graverende. Jeg er godt klar over at det ikke handler om at du er et ondt menneske - men at du er uvidende omkring emnet.

Som jeg også skriver, er det vildt at du ikke er blevet informeret om risici af en læge = jeg skriver at det ikke er dig der hænger på ansvaret når du ikke har fået ordentlig information (jeg troede dog at det var standard viden for alle gravide at man skal holde sig fra kattebakken, men åbenbart ikke).

Så slap lige af selv. 

okay, synes bare din måde og skrive på virkede lidt som et angreb, og jeg siger det jo kun fordi jeg ikke selv fik noget at vide, og min læge ved jeg har haft kat under begge mine graviditeter hvor jeg har tømt den, og da de testede under min første og fandt ud af jeg havde haft den sagde de der intet skete ved det, men ja så blev jeg da lidt klogere!

heldigvis kan man så sige at begge mine drenge er sunde og raske i hvertfald hvilket er rart!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.