fødsel med eller udn bedøvelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2009

Diana...

Pia skriver:

Har klaret begge min fødsler uden bedøvelse...
Første gang havde jeg ellers sagt at jeg skulle have alt hvad jeg overhovdet kunne få, men da fødseln var igang, ja så var det slet ikke nødvendigt..
selvom det gjorde ondt, var det på intet tidspunkt så slemt at jeg ikke kunne holde smerten ud..

Her anden gang som var for en uge siden, ja der ville jeg gerne have haft smertestillende, men det var kun fordi fødslen gik så hurtigt, men af samme grund var det slet ikke muligt og få noget for smerterne..

Og bag efter var jeg egentlig bare rigtig glad for at jeg også klarede denne fødsel helt narturlig og uden bedøvelse..

Men kan sagtens forstå at nogen vælger det..
Når man er ved og føde er det vigtig at man vælger det man som person har det bedst med ..
Og mener bestemt ikke at os der ikke har fået bedøvelse er mere sej end jer der har..

Pia..

og tillykke med det lille vidunder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Første gang fik jeg de der "bistik". Det gjorde sindssygt ondt at få dem lagt, og de havde ikke nogen virkning overhovedet.
Anden gang var den eneste smertelindring akupunktur... hvilket ikke ligefrem virkede smertelindrende, synes jeg, men fik mig til at slappe mere af.

Jeg vil helst føde så naturligt som muligt, og skulle jeg få flere børn vil jeg heller ikke have en epidural. Ikke for at spille helt, men fordi jeg mener det er bedst for både barn og mor at undgå medicin hvis det er muligt

Anmeld

22. juni 2009

Pia

Diana... skriver:

og tillykke med det lille vidunder.

Takker

Anmeld

22. juni 2009

quity

Jeg ønskede ik at få noget, og det var heller ik nødvendigt for mine veer gjorde ikke særlig ondt.

Anmeld

22. juni 2009

GryDia

Første gang fik jeg saltvandsindsprøjtninger..- og det var da det værste lort. Kæft det gjorde ondt, mere ondt end alle veerne til sammen..

Anden gang nåede jeg ikke at få noget, var skam heller ikke nødvendigt da jeg overhovedet ikke kunne mærke mine veer..

Anmeld

23. juni 2009

CamBrems

Jeg fik ikke noget smertestillende under selve fødslen.

Jeg var inde mandag aften kl 9 og få nogen piller (cocktail) så jeg ku få sovet. Var der 3 cm udvidet, efter at ha haft veer siden fredag aften.

Vandet gik tirsdag morgen kl ved halv 9 tiden, og da jeg lå på briksen på fødegangen lidt over 9, var jeg udvidet 10 cm.

Jeg fik intet smertestillende, og havde heller ikke brug for det.
Ved ikke om cocktailen fra mandag aften har været stærk nok, så det er den der har taget de fleste smerter

Anmeld

23. juni 2009

Tina2

tass21 skriver:

Hejsa...

Ville lige høre hvad i valgte under jeres fødsel....bedøvelse eller...

Har en veninde der snart skal føde, hun har den opfatning a hun tror alle får bedøvelse..???

Selv kom jeg for sent på hospitalet til a få noget bedøvelse, var 8cm åben..så...

1. gang fødte jeg uden bedøvelse- fik kun to indsprøjtninger, da jeg skulle syes.... Meget hård fødsel, min datter var stjernekigger, så føltes som om rygsøjlen blev flået fra hinanden:-( Ku godt ha brugt noget der.......

2. gang var jeg 7 cm åben da jeg kom ind og havde nærmest ikke ondt... Fik først ondt da jeg var 9 cm åben og alligevel til at holde ud.... Så kom der 4 presseveer, og så var min søn ude:-) Fødte ham i vand og det i sig selv gør jo, at man ikke må få bedøvelse, MEN havde overhovedet intet behov for:-)

Håber aldrig mere jeg skal føde på en seng! Vand er da helt fantastisk!!!!!!

Anmeld

23. juni 2009

ivfmarie

Man har vel et standpunkt til man tager et nyt . Man kan have nok så mande indtentioner om det ene eller det andet - og i sidste ende er det vel fagfolkene der ved hvad der er bedst?

Jeg havde et ønske om at gennemføre mine fødsler uden bedøvelse - med mindre der blev behov for det.
Jeg er kontrolfreak, og jeg kunne ikke rigtig forliges med tanken om at jeg ikke kunne følge 100 % med i hvordan min krop ville reagere under fødslen - derfor ville jeg gerne undgå bedøvelse.

Heldigvis var mine smerter i forbindelse med både veer og fødsler så ubetydeligt, at smertelindring overhovedet ikke var nødvendigt.

Jeg tror det er vigtigt ikke at beslutte sig for at det SKAL være det ene eller det andet.. Så kan det nemt komme til at føles som et nederlag hvis det ikke bliver som man gerne ville. Følg din krop - det er den der skal føde.

Marie

Anmeld

23. juni 2009

louisepigen23

Da jeg var blevet undersøgt og jeg var 3 cm åben begyndte det at gøre vildt ondt og der bad jeg om noget smertestillende... Men da jordemoderen havde fortalt mig om bivirkninger og skulle undersøge mig igen (der var gået ca en halv time) var jeg allerede 8 cm åben, så det nåede jeg ikke.... ca 3 kvarter efter var han ude... så klarede fødslen hurtigt og helt uden bedøvelse..

Det vil jeg også næste gang

Knus Louise

Anmeld

23. juni 2009

wamse

Ved første fødsel, var jeg så bedøvet at det var lige før jeg fløj rundt oppe under loftet Jeg var 18 og mit vand begyb´ndte at sive søndag, men fødselsgangen mente bare det var mig der var pjattet Onsdag var jeg ved min egen jordmor, og da hun undersøgte mig, fossede fostervandet ud, så afsted på fødegangen, for nu skulle jeg sættes i gang, meeeen nej, da jeg havde lagt der nede i flere timer, ville de alligevel ikke sætte mig i gang. Torsdag morgen stod jeg op og vandet fossede ud og jeg havde det rigtig dårligt og var hævet i hele kroppen Så der ned igen, og fik så af vide: "jamen lille van da, vandet er jo gået på dig". Ja tak det var da for hulan det jeg havde sagt siden søndag. Jeg blev sat i gang, men efter nogle timer var jeg helt udmattet ovenpå den lange forløb op til, så jeg fik både bistik og et eller andet meget stærkt sløvende. Han var fuldstændig bedøvet da han kom ud, det snes jeg ikke var særlig fedt.
De 2 næste fødsler fik jeg intet bedøvelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.