fødsel med eller udn bedøvelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2009

Assi

Jeg var i vand noget af tiden (så skønt) og ellers ilt til sidst. Da jeg ankom til sygehuset, var jeg 7 cm udvidet og fødte 3 1/2 time senere, så bedøvelse var ikke en mulighed. Jeg er glad for, at jeg ikke fik bedøvelse, men omvendt vil jeg bestemt ikke sige nej næste gang, hvis det er en mulighed, og det bare gør for ondt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2009

Kaufie

Jeg var også en af dem, der var så langt i forløbet da jeg kom til fødegangen, at der ikke var noget smertestillende at hente - udover ilt og varme puder, som jeg bare synes var møgirriterende.

Men havde som udgangspunkt, at jeg gerne ville undgå epidural af de samme grunde som så mange andre: nålen - og så at få blokeret nerverne med kemi  det lyder bare ikke tiltalende, hvis smerterne ellers er til at holde ud.

Næste gang vil jeg også gå efter en fødsel uden blokade - og eftersom jeg havde en hurtig første fødsel og ikke særlig ondskabsfulde veer, så tror jeg på det går lige så nemt anden gang.

Anmeld

22. juni 2009

Misjelle

Nåede heller ikke at få noget bedøvelse, da det jeg var for åben da vi kom ind på hospitalet. Av av av ... jeg ville kunne gøre det igen, men tror bestemt jeg vil fortrække en epidural næste gang, hvis jeg da kan nå ind på hospitalet, der gjorde det tydeligt at jeg bare skulle afsted til hospitalet med det samme når veerne starter .

Anmeld

22. juni 2009

Mutti2

Jeg havde planlagt at få epiduralen, og bad også om den flere gange.

Men med en fødsel på 3 timer og 14 min, hvoraf 1 time og 40 min var på sygehuset, kunne det desværre ikke nåes  Jeg var for langt fremme i forløbet. Men nu må vi se, hvis jeg kan få lov til at få en lidt mere stille og rolig fødsel næste gang () så vil jeg have en epidural....

Knus Pernille

Anmeld

22. juni 2009

Bondepigen

Jeg startede med en tur under bruseren, da veerne blev rigtig slemme, men da det ikke hjalp, tiggede og bad jeg den dumme ældre vikarjordemoder om noget bedøvelse.... Efter at have tigget og bedt i jeg ved ikke hvor lang tid, kom hun med en morfin indsprøjtning, som heller ikke hjalp en disse.

Endelig var der vagt skifte og der kom en rigtig sød jordemoder på min alder. Hun talte venligt til mig, og hjalp med vejrtrækning, men da veerne kom oveni hinanden kunne hun godt se, at jeg ikke kunne nå at få luft imellem dem og sendte bud efter en epidural, som virkede efter 5 min. Tror jeg fik sagt til narkoselægen en million gange, at jeg "elskede" ham ,

Og til sidst kom min egen søde jordemoder (og diverse læger) og hjalp Emma til verden med hård sugekop, da hun sad fast i bækkenet.

Men jeg tror altså osse at smerterne bliver værre, hvis man ikke har ordenlig støtte fra jordemoderen. Jeg fik det i hvert en smule bedre, da den sure blev skiftet ud med en sød!!!

Anmeld

22. juni 2009

DorteQ

Den første gang fik jeg lattergas, var 7 cm åben da jeg kom ind.
2. gang fik jeg ingenting og det var ikke nødvendigt, kom ind med ambulance da fosterhinden var på vej ud (underlig fornemmelse, som en vandballon mellem benene), var 9 cm åben da vi ankom, og fødte ca 1 time efter.

Anmeld

22. juni 2009

Klitgaard

føste gang fik jeg epidural,jeg havde svangerskabs forgiftning så jeg fik den inden jeg fik veer pga mit blodtryk skræklig fødsel,anden gang nåede jeg ikke at få nogen form for bedøvelse,tredje gang fik jeg saltvands indsprøjtninger ,det gjorde så ondt at få dem og de hjalp ikke

Anmeld

22. juni 2009

Christinahr

1. gang fik jeg morfin og lattergas, 2. gang ingenting - jeg kom for sent.

Jeg synes altså det er så svært at genneralisere de fødsler. Nogen gør mere ondt end andre, nogen kvinder har en højere smerteterskel end andre osv.

Jeg havde ikke inden fødslerne nogen ide om hvad jeg ville, jeg tog det som det kom.

Anmeld

22. juni 2009

Christinahr

Eva skriver:

Jeg tænker at I er heldige...Jeg ser så absolut intet flot, stort eller sejt i at have smerter hvis man kan undgå det...så herfra er der bestemt kun forståelse for alle der har fået bedøvelse..
Knus Eva..

HELT ENIG

Anmeld

22. juni 2009

Pia

Har klaret begge min fødsler uden bedøvelse...
Første gang havde jeg ellers sagt at jeg skulle have alt hvad jeg overhovdet kunne få, men da fødseln var igang, ja så var det slet ikke nødvendigt..
selvom det gjorde ondt, var det på intet tidspunkt så slemt at jeg ikke kunne holde smerten ud..

Her anden gang som var for en uge siden, ja der ville jeg gerne have haft smertestillende, men det var kun fordi fødslen gik så hurtigt, men af samme grund var det slet ikke muligt og få noget for smerterne..

Og bag efter var jeg egentlig bare rigtig glad for at jeg også klarede denne fødsel helt narturlig og uden bedøvelse..

Men kan sagtens forstå at nogen vælger det..
Når man er ved og føde er det vigtig at man vælger det man som person har det bedst med ..
Og mener bestemt ikke at os der ikke har fået bedøvelse er mere sej end jer der har..

Pia..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.