egoistisk eller realistisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2013

Helloo

Anonym skriver:

din datter? vi taler om en 5 årig dreng?  ja det gør det ifølge kommunen..... hvis man ikke kan påtage sit ansvar og er igang med at skubbe det hele ned fra hylden for at starte en ny sag op så er man godt nok ikke særlig varsom !

Min = Sin heh stavefejl det svært at skrive når man sidder med en sur bebs  Ved sku egentlig ikke lige hvorfor jeg skrev datter..

Hm men det er smag og behag. Jeg vil nok gerne se mit barn 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2013

modesty

Anonym skriver:

Hej Piger..

mig og min kærste venter vores andet dejlige barn som der vil komme til at være under 2 år imellem. Min kæreste har også et barn på 5 år - har hele tiden vidst der var det barn men først fået lysten til at gå i statsforvaltningen nu for at søge samhvær.

Men er min holdning egoistisk? at det er et dårligt tidspunkt at starte sådan en stor sag når man inden længe selv står med hænderne fulde?  når han skulle risikere rejse frem og tilbage og, vi har to små herhjemme inden længe? og i forvejen har vi selv meget at bokse med for at få det til at fungere? vores datter får særlig støtte og hjælp pga hendes udvikling - og vi ved endnu ikke hvad vi kommer til at stå overfor? er jeg egoistisk at melde ud at jeg synes vi skulle bruge tiden på vores egne og se tiden an til de er ældre og vi som forældre er der for vores egne i den mest sårbare tid?

I har et barn som er i aflastning og under opsyn af kommunen. Din mand har et barn på 5 (fem!) år - som han først nu viser interesse for at se. 

Og I synes det er en fed idé at få endnu et barn?

Wow.

Nå men altså, ja, jeg synes det er egoistisk. 

Anmeld

7. marts 2013

Anonym trådstarter

UnderCover35 skriver:

Det har jo ikke noget med hans allerede levende barn at gøre, så at sige - det lever hos sin egen mor og han vil skulle ind og lære det at kende som far.
Det burde et forhold og en familie kunne bære.

Ift om I får lov til at beholde jeres eget ufødte, så var det nok noget I skulle ha' tænkt over og arbejdet hen mod INDEN du så blev gravid igen når jeres første har de problemer og brug for aflastning.

De ressourcer du skriver I mangler kommer jo ikke på magisk vis bare fordi har ikke lige starter en sag for at se sig barn.
Ja, det virker nok uoverskueligt lige nu men de barn ér nu engang sat i verden og hvis han virkeligt mener at han fra nu af vil være der 100% for det barn (også) så hatten af for det - men mener han at han kan give op hvis presset fra dig og andre ift til jeres familie bliver for stort så skal han naturligvis ikke indlede kontakten

jeg synes stadigvæk der er for mange bolde i luften lige op til min termin. Han har aldrig gidet førhen eller villet. Og jeg kan allerede se hvilke konsekvenser det kan have ved at der tages sådan en beslutning lige op til terminen - og i forvejen som jeg nævner utalige af gange har fået afvide af min sagsbehandler det handler om at være 100% tilstede for jeres egne børn og der er et barn til hver hele tiden.

Anmeld

7. marts 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

I har et barn som er i aflastning og under opsyn af kommunen. Din mand har et barn på 5 (fem!) år - som han først nu viser interesse for at se. 

Og I synes det er en fed idé at få endnu et barn?

Wow.

Nå men altså, ja, jeg synes det er egoistisk. 

wow aflsatningen er først vedtaget !

Anmeld

7. marts 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

wow - aflastningen er først lige blevet vedtaget

Anmeld

7. marts 2013

Anonym trådstarter

Louise17 skriver:

Min = Sin heh stavefejl det svært at skrive når man sidder med en sur bebs  Ved sku egentlig ikke lige hvorfor jeg skrev datter..

Hm men det er smag og behag. Jeg vil nok gerne se mit barn 

ja det vil de fleste nok. Men de fleste er nok også mest intereseseret i ikke at miste dem

Anmeld

7. marts 2013

modesty

Anonym skriver:

Okay, så da du blev gravid kørte alt supergodt og der var top overskud?

Anmeld

7. marts 2013

UnderCover37

Anonym skriver:

jeg synes stadigvæk der er for mange bolde i luften lige op til min termin. Han har aldrig gidet førhen eller villet. Og jeg kan allerede se hvilke konsekvenser det kan have ved at der tages sådan en beslutning lige op til terminen - og i forvejen som jeg nævner utalige af gange har fået afvide af min sagsbehandler det handler om at være 100% tilstede for jeres egne børn og der er et barn til hver hele tiden.

Så bør du måske med dig selv overveje om det er der du og dine børn skal være i fremtiden, med en hvis dømmekraft du ikke stoler på og hvis engagement du ikke mener er godt nok.

Og samtidig så er det måske værd at overveje om der skal sættes ind med noget mere massiv støtte i hjemmet allerede fra starten af når den næste kommer til?
Aflastning er da fint nok, men ikke nok hvis der nu er risiko for at I ikke kan beholde nr 2 hjemme

Dét bør du tale igennem med sagsbehandleren og lade statsamtet om det andet for er han('s og din hjemmesituation) så ringe så får de nok også de oplysninger og tager den del i betragtning

Anmeld

7. marts 2013

C-Dog

Barnet er jo en af hans egne, selv om han har det med en anden.
Prøv at vend den om, hvis i går fra hinanden og han får ny kæreste og venter barn med hende, og hun siger han ikke skal kæmpe for at se de to han har med dig, vil det så være fedt? For det er jo det du siger nu. Et barn mangler sin far- og du synes det er en dum idé at give barnet den far? Chokerende!

Anmeld

7. marts 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Okay, så da du blev gravid kørte alt supergodt og der var top overskud?

nej det har intet med min graviditet at gøre  man fandt bare ud af at hun ikke udviklede sig nok og måtte have noget aflast.. og det skønnede man lige sådan da jeg var 4 mdr henne ca  meget fedt at ens kære mand så får høje tanker om at starte så stor en sag op lige pludselig også selvom han risikere kommunen klapper fælden fordi de har vuderet vi skal være 100% tilstede - sådan ser de på det !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.