Anonym skriver:
Hej Piger..
mig og min kærste venter vores andet dejlige barn som der vil komme til at være under 2 år imellem. Min kæreste har også et barn på 5 år - har hele tiden vidst der var det barn men først fået lysten til at gå i statsforvaltningen nu for at søge samhvær.
Men er min holdning egoistisk? at det er et dårligt tidspunkt at starte sådan en stor sag når man inden længe selv står med hænderne fulde? når han skulle risikere rejse frem og tilbage og, vi har to små herhjemme inden længe? og i forvejen har vi selv meget at bokse med for at få det til at fungere? vores datter får særlig støtte og hjælp pga hendes udvikling - og vi ved endnu ikke hvad vi kommer til at stå overfor? er jeg egoistisk at melde ud at jeg synes vi skulle bruge tiden på vores egne og se tiden an til de er ældre og vi som forældre er der for vores egne i den mest sårbare tid?
Jeg tror slet ikke du kan dele det op i egoistisk eller realistisk.
Naar din kaereste har faaet et barn med dig, har han jo opdaget hvad det er at vaere far, hvad det betyder. Og saa er der nok opstaaet det behov for at laere hans andet barn at kende ogsaa. Det tror jeg er en helt naturlig foelge.
Og saadan et behov kan man ikke bare ignorere, lige meget om man har 2, 3 eller 8 andre boern.
Jeg tror aldrig der vil komme noget godt ud af at naegte ham at laere sit foerste barn at kende, tvaertimod. Det er simpelthen noget saa grundlaeggende i vores natur, at vi vil kende og beskytte vores afkom, at det kan der kun komme problemer ud af at naegte han det.
Og jeres faelles boern kan jo ogsaa faa stor glaede ud af en storebror.
Kan godt forstaa at du helst saa at din kaereste havde en "ren" fortid, men naar du nu har valgt en mand med en fortid, saa maa tage den med i koebet, paa godt og ondt.
Anmeld