Jeg tænker nu at du har en temmelig stor tålmodighed...
Kender det bestemt også det du beskriver, men synes aldrig det er gået så langt - endnu
Men jeg ved også temmelig vred eller nok mest ked af det når man står i det.
Jeg har præsteret en vinter, at køre en af mine drenge i børnehave uden bukser og sko. Han var også skide tvær over at skulle i tøj og af sted. Havde sagt i en rolig tone, at lod han mig ikke hjælpe ham i tøjet, så kørte vi uden.... Og det gjorde vi så. Der var ingen råben og skrigen og han gjorde det aldrig mere...
I børnehaven forklarede jeg dem det hele imens jeg stille og roligt fik ham i tøjet.
Den samme herre, spassede engang ud på gulvet i en stor flyverdragt i Aldi. Stod med hans søster og ventede på han blev færdig og så rejste jeg ham op og vi kunne tage hjem... Det gjorde han heller ikke mere...
Med min anden søn har jeg nogle af de samme kampe og jeg ved jeg bare bliver en djævel
og rigtig ked af det bagefter. Så når vi har en tur, hvilket vi da har i en eller anden grad hver dag
så går jeg simpelthen og siger til ham som det er, at jeg godt kan se han er vred eller ked, men jeg kan først hjælpe ham når han falder til ro. Så skriger han meget, ja, men når det stilner af, henter jeg ham og vi kan kramme og snakke.
Men jeg ville da lyve, hvis jeg ikke sagde at jeg også har haft fat og talt med store bogstaver
for han har virkelig også meget temperement... Så her hjemme har vi ikke tv eller andre aktiviteter om morgenen for så ville jeg stå i akkurat samme situation... Vi står op, får morgenmad og ud af døren. Også selvom jeg er på barsel og godt kunne ønske mig de der hyggelige morgener. Men det må altså blive i weekenderne eller hvis vi tager os en fridag
Anmeld