sidder bare og græder hvorfor er livet så hårdt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2013

lille-fisen

Kæmpe knus til 

Det lyder rigtigt hårdt - kan sagtens forstå at det kan være deprimerende nogle dage 

Men du må prøve at tænke på at, ja du har været ude for alle de her ting og det er DØD uretfærdigt (for det er det virkelig) - MEN du er her trods alt stadig og dermed er du højst sandsynligt en mere tough lady end de fleste kvinder på din alder som aldrig har oplevet det samme  (Det siger jeg til mig selv når jeg har nogle af de samme tanker som dig).

Du er stærk og du kan!

Nogle af de stærkeste mennesker jeg kender (og beundrer mest) har måttet acceptere nogle svære sandheder om sig selv og i den proces er de blevet endnu stærkere og gladere.

Det bliver bedre 

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2013

nielsen80

dola skriver:

overvejet adoption?

Nu er adoption jo ikke en mulig med den sygdom som TS har. Man skal være "rask" for at kunne adoptere, og det bliver man ikke defineret som med fibromylogi.

Til TS du får lige et, synes du har fået nogle rigtig gode råd i tråden, så undlader at gentage.

Anmeld

4. marts 2013

tarkoflen

dola skriver:

overvejet adoption?

Tvivler desværre på, at man kan få lov til at adoptere, når man har en så hård kronisk sygdom

Anmeld

4. marts 2013

anna111

Profilbillede for anna111
dola skriver:

overvejet adoption?

Nej! Hvorfor skulle jeg dog det når jeg sagtens kan få et barn selv?

Anmeld

4. marts 2013

anna111

lille-fisen skriver:

Kæmpe knus til 

Det lyder rigtigt hårdt - kan sagtens forstå at det kan være deprimerende nogle dage 

Men du må prøve at tænke på at, ja du har været ude for alle de her ting og det er DØD uretfærdigt (for det er det virkelig) - MEN du er her trods alt stadig og dermed er du højst sandsynligt en mere tough lady end de fleste kvinder på din alder som aldrig har oplevet det samme  (Det siger jeg til mig selv når jeg har nogle af de samme tanker som dig).

Du er stærk og du kan!

Nogle af de stærkeste mennesker jeg kender (og beundrer mest) har måttet acceptere nogle svære sandheder om sig selv og i den proces er de blevet endnu stærkere og gladere.

Det bliver bedre 

Knus

Tak

Anmeld

4. marts 2013

anna111

Frk. Himmelblå skriver:

Åh, det lyder rædselsfuldt.

Men jeg mener bare, at der er jo absoult ingen garanti for, at det forbliver sådan resten af dine dage. - Det håber jeg virkelig ikke, det gør, og siden dine smerter er diffuse, så er der jo god sandsynlighed for, at fx dine psykologsamtaler kan have en positiv effekt.- Den slags gavner på så mange fronter, hvis man er indstillet på at se fremad og arbejde med løsninger. 

Jeg er sikker på, at du får det meget bedre med tiden. Helt sikker. For sådan skal det bare være.

Heldigvis skal man ikke støvsuge for fx at tage en uddannelse. - Det kan man gøre ligggende for det meste af tiden, - måske det kunne vende motivationen at tænke "jeg BEHØVER ikke nødvendigvis stå ud af sengen" (Så kan man ofte alligevel, når man fjerner presset). Og hvis du så også kunne arbejde med en personlig træner eller begynde til svømning, hvor vandet jo skåner muskler og led?

Jeg ved jo ikke, hvad du gør nu, men jeg læser det som om, det ikke virker for dig, så jeg håber, du vil sætte ind et andet sted. - Der er altså 80 år endnu til du skal herfra! Og de år skal fyldes med alt muligt fantastisk. Med DIG!

Ved godt du mener det i en god mening.... Men jeg føler bare når folk skriver som du gør at jeg bliver nød til at forsvare mig. Denne kroniske sygdom bliver man ikke rask af igen der findes ingen pracis midercin som virker til denne sygdom... Og jeg vil højst sansynligt få det være og ikke beder og det har jeg fra mange andre jeg har snakket med der har fibromyagi og af ejen erfaringer da min sygdom kun bliver være det kommer hele tiden flere og flere ting jeg ikke kan.

Og min psykolog er virkelig god hun giver mig mere overskud men kan jo ikke fjerne smerterne og begransningerne i hverdagen

Ang.. Uddandelse nej man skal ikke støvsyge osv men msn skak kunne bruge hovedet og sin koncentration som desværre er stærkt nedsat ved mig og jeg ville osse have flere dage hjemme ind jeg ville komme af sted da smerterne ikke holder sig væk bare fordi jeg skal noget og vis jeg så tager de piller jeg har mod smerterne må jeg ikke køre bil og så kan jeg overhoveder ikke fokusere

Og vis jeg først begynte at træne ville jeg ikke kunne andet ind træne den ene gang om ugen og så ligge i sengen redten af tiden..

Så min sygdom har mange følger med sig ind "bare" smerte
Jeg klare min hverdag så godt jeg kan ved at tage en dag af gangen

Anmeld

4. marts 2013

anna111

Martsbaby skriver:

Jeg synes du bør tale med din læge om tingene før du bliver gravid, så du ved hvad du kan forvente.. For din egen skyld

Ved ikke om min nye læge overhovedet har forstand på min sygdom det er ikke alle læger der har det..

Jeg har snakket med andre med fibromyalgi der har fået børn så ved godt hvad jeg kan forvente

Anmeld

4. marts 2013

anna111

tarkoflen skriver:

Puha det lyder rigtig hårdt!

Først og fremmest tror jeg du skal have fat i en rigtig god læge og det virker ikke til, at det er tilfældet lige nu? Du skal have en læge, som har forstand på fibromyalgi og som kan hjælpe dig! Jeg ville prøve, at ringe rundt til nogle læger og snakke med dem om, om de har andre patienter med fibromyalgi og hvad de har af erfaring! Den bedste hjælp man kan få, er fra andre, der har forstand på sygdommen!

Er du glad for din psykolog? Hjælper han/hun dig? Jeg synes vedkommende burde kunne hjælpe dig lidt op, og det virker på dit indlæg ikke til, at du ikke har fået meget ud af det... Men det kan jo også være fordi, det er nyt du går ved psykolog. Du er nødt til at få snakket rigtig godt med psykologen om alle de bekymringer du har, og alt det du går og tumler med! Måske du kan få nogle redskaber til at få vendt lidt rundt på tingene!

Nu skriver du, at du aldrig vil være i stand til at varetage et job, og det er også helt muligt, at du ikke vil det, jeg kender slet ikke nok til din sygdom til at kunne udtale mig om det, men jeg tænker lidt, om du kunne få noget frivilligt arbejde, som kunne give dig noget indhold, og som du kan bruge kræfter på, når du har overskuddet? Jeg er sikker på, at du har masser af give af! Du har oplevet mange ting i din opvækst, som der måske var andre, der kunne drage nytte af, fordi du har forståelse for, hvordan det er? Måske nogle børn kunne drage nytte af de oplevelser, du har haft med at vokse op med en alkoholiseret forældre? Jeg tror det ville give dig rigtig meget indhold i dit eget liv, hvis du kunne være noget for andre og måske især børn?

Jeg håber du kan få den rigtig hjælp, rigtig hurtigt, så du ikke skal gå med alle de tunge tanker i alt for lang tid!

Tak ved desværre ikke endnu om min nye læge har forstand på min sygdom men vis hun ikke har det vil jeg da tage i mod dit råd og ringe rundt så jeg får en læge der har forstand på fibromyalgi

Nej kan godt se jeg ikke har fået mig formuleret rigtig jeg er rigtig glad for min psykolog tror jeg har været der 9-10gange nu hun giver mig meget mere overskud og hjælper mig med at se tingene på andre måder

Og det var fagtis en kanon god ide har altid gerne ville hjælpe børn der ligsom mig har en svær opvægst så det vil jeg da helt klart gå vider med ville nok ikke kunne mere ind en gang om ungen men det er jo osse lige meget vis jeg kan hjælpe et barn eller to med på vejen tusen tak

Anmeld

4. marts 2013

tarkoflen

Anna111 skriver:

Tak ved desværre ikke endnu om min nye læge har forstand på min sygdom men vis hun ikke har det vil jeg da tage i mod dit råd og ringe rundt så jeg får en læge der har forstand på fibromyalgi

Nej kan godt se jeg ikke har fået mig formuleret rigtig jeg er rigtig glad for min psykolog tror jeg har været der 9-10gange nu hun giver mig meget mere overskud og hjælper mig med at se tingene på andre måder

Og det var fagtis en kanon god ide har altid gerne ville hjælpe børn der ligsom mig har en svær opvægst så det vil jeg da helt klart gå vider med ville nok ikke kunne mere ind en gang om ungen men det er jo osse lige meget vis jeg kan hjælpe et barn eller to med på vejen tusen tak

Det er så vigtigt, at din læge har forstand på din sygdom, og nej det er desværre ikke alle praktiserende læger der har det! De skal have et bredt kendskab til virkelig mange sygdomme, og derfor har de ikke dybtegående kendskab til alle! Men jeg er sikker på, at der er nogle, der har mere kendskab til eksempelvis din sygdom end andre har, og jeg tror det ville være en stor hjælp for dig, hvis din læge havde så tag en god snak med din læge, og spørg evt. ind til, hvis han/hun ikke selv har et stort kendskab til sygdommen, om han/hun kan henvise til en der har! Ellers er der vel en patientforening, som måske kunne ligge inde med gode oplysninger?

Jeg har selv endometriose, og vi har en facebook side, som jeg benytter og som rigtig mange andre benytter meget mere end mig, måske der også er sådan en for din sygdom? Der kan man læsse af til ligesindede og folk der forstår, hvad det vil sige! Det er et rigtig godt netværk at have

Fantastisk at du har en god psykolog, det er bare alfa omega, hvis du spørger mig!

En gang om ugen eller to gange om måneden eller hvor meget du kan overskue, kan gøre en stor forskel for et barn! Tænk hvad det kunne have gjort for dig! Det vigtigste er, at der er nogle der giver barnet omsorg og forståelse, og det er jeg sikker på, at du kan og jeg tror også det kan give dig rigtig meget den anden vej og give dig noget indhold! Jeg ved ikke hvem du skal kontakte, men mon ikke du kan finde ud af noget

Og det var da virkelig så lidt

Anmeld

4. marts 2013

anna111

tarkoflen skriver:

Det er så vigtigt, at din læge har forstand på din sygdom, og nej det er desværre ikke alle praktiserende læger der har det! De skal have et bredt kendskab til virkelig mange sygdomme, og derfor har de ikke dybtegående kendskab til alle! Men jeg er sikker på, at der er nogle, der har mere kendskab til eksempelvis din sygdom end andre har, og jeg tror det ville være en stor hjælp for dig, hvis din læge havde så tag en god snak med din læge, og spørg evt. ind til, hvis han/hun ikke selv har et stort kendskab til sygdommen, om han/hun kan henvise til en der har! Ellers er der vel en patientforening, som måske kunne ligge inde med gode oplysninger?

Jeg har selv endometriose, og vi har en facebook side, som jeg benytter og som rigtig mange andre benytter meget mere end mig, måske der også er sådan en for din sygdom? Der kan man læsse af til ligesindede og folk der forstår, hvad det vil sige! Det er et rigtig godt netværk at have

Fantastisk at du har en god psykolog, det er bare alfa omega, hvis du spørger mig!

En gang om ugen eller to gange om måneden eller hvor meget du kan overskue, kan gøre en stor forskel for et barn! Tænk hvad det kunne have gjort for dig! Det vigtigste er, at der er nogle der giver barnet omsorg og forståelse, og det er jeg sikker på, at du kan og jeg tror også det kan give dig rigtig meget den anden vej og give dig noget indhold! Jeg ved ikke hvem du skal kontakte, men mon ikke du kan finde ud af noget

Og det var da virkelig så lidt

Ja jeg vil sætte mig og få en god snak med min læge på torsdag nu hvor jeg skal der hend alligevel
Ja der er osse en på facebook med fibromyalgi foreningen hvor de giver gode oplysninger om hvad der sker rundt om kring som kan påvirke fib ramte
Og så er jeg medlem af fibronet som er en side for folk med min sygdom som kan skrive der inde lidt ligsom her bare mest om sygdommen

Ja jeg er desværre igennem kommunen og har lige fået ny sagsbehandler igen som jeg ikke engang har hørt fra endnu men jeg skal der igennem da det er dem der skal sende mig ud i arbejde så nu må jeg se hvad de siger til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.