Det er et UDSPIL til en reform, der skal vedtages og hvorfor ikke finde facts omkring udspillet inden I går i selvsving herinde?
Læs her
Der er som sagt ikke vedtaget noget og det bliver der heller ikke den første måned.
Hvis I læser hele udspillet kan det også ses at der vil være fokus på at hjælpe folk videre ikke blot trække dem i kontanthjælpen.
Helt personligt tænker jeg at det er fint at man bliver uddannet fremfor parkeret på en (for høj) ydelse i alt for mange år fordi det er lettets for samfundet - for kan man arbejde/uddanne sig er det da bedst for en selv.
Jeg siger ikke at alle på kh bare går og hygger sig; jeg siger at nogle mennesker fanges i et system hvor det er for svært at komme fra for at få et job og blive selvforsørgende bla fordi ydelsen i dag er så høj at det ikke kan betale sig at tage et lavtlønnet job fordi man så mister for meget.
Det spiller bestemt ind, at der ikke er jobs i overflod men så giver det da netop også god mening at opgradere sine kompetencer så man bliver i stand til at søge bedre jobs i den tid man er nødt til at være op overførselsindkomst for den økonomiske krise varer jo ikke altid.
Arbejdsmarkedet ændrer sig og der bliver igen brug for flere hænder på sigt, så kan vi lige så godt bruge mellemtiden på at de der skal i job i fremtiden er bedre rustede...
Og inden I falder over mig, så vil jeg gerne nævne at selvom jeg ikke modtager kh så er jeg selv på en overførselsindkomst lige pt da jeg er sygemeldt på barsel og inden da var i fleksjob; dvs at jeg, hvis jeg ikke har et arbejde at komme tilbage til skal på ledighedsydelse indtil jeg finder et nyt job der kan passes af en der har de lidelser jeg slås med så et sted bliver jeg også ramt, nok ikke lige af denne men andre reformer.
Ledighedsydelse har jeg optjent ret til via min fagforening da et af kravene for at få den når man tilkendes fleks er at man er dagpengeberettiget (ellers hedder det kh indtil man har timer nok) men da der blev lavet en ændring i de regler kort efter jeg kom i job betyder det at jeg ikke automatisk kan beholde min status som fleksjobberettiget "for altid" men skal prøves af jævnligt lige som alle andre og det er vel egentligt fair nok selvom det går ud over mig... selvom det er træls...
Nåh det jeg ville med indlægget var hverken at dunke nogen i hovedet eller hævde mig selv men blot bede folk slå koldt vand i blodet - det er et udspil, dvs et forslag til nogle ændringer i vores samfund der kommer de fleste til gavn i sidste ende og ikke bliver lavet for at straffe nogen eller tage noget fra nogen der ikke formår selv.
Anmeld