Ny kontanthjælpreform!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2013

Krussedulle

Louise17 skriver:

Rammer det mig? Er forsørger under 18år, og får 13,950 ca før skat.

Folk går og siger til mig at jeg kun frem over vil få 5000 uddbetalt. 

Det er langtfra nok til bleer, erstantning, tøj, og mad til os selv 

Så længe du er på barsel, kan jeg ikke forestille mig at du mister noget!
Du kan jo ikke gå på en uddannelse, og være på barsel samtidig

Mht nedslæringerne, så er det kun hvis din kæreste tjener 26000 eller derover, at den falder så drastisk.

Og nu er det jo kun et udspil, lad os håbe at det ikke bliver vedtaget!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2013

Ellie79

baby012 skriver:

Synes det er fint  

det jo næsten samme satser som su  

vi klare os fint herhjemme.. På su.. 

Helt enig  - Her har vi også taget en uddannelse med barn - havde endda råd til at købe ny bil og vi har været på ferie hvert år så ligesom dig, det kan virkelig godt hænge sammen, og bonus er jo at man nu har en uddannelse og kan tjene rigtige penge istedet for at modtage..

Anmeld

27. februar 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Men nu er det jo heller ikke vedtaget endnu heldigvis....

Anmeld

27. februar 2013

Nemesis

jeg tænker bare hvad der sker med dem som SKAL i uddannelse men som har opbrugt deres suklip??

Hvad sker der hvis man bliver tvunget ud i uddannelse men ikke gennemfører.??

Hvad med dem som tager uddannelse men ikke kan få en praktik/elevplads og derfor ikke kan gøre studiet færdigt??

Der er jo ikke længere noget fjumreår så man er vel i teorien tabt idet man endten selv skal betale det sidste (hvis man nu får en elev/praktikplads 6 mdr/12 mdr senere) eller ikke kan gøre sin (tvungne) uddannelse færdig.

Anmeld

2. marts 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger
Louise17 skriver:

Rammer det mig? Er forsørger under 18år, og får 13,950 ca før skat.

Folk går og siger til mig at jeg kun frem over vil få 5000 uddbetalt. 

Det er langtfra nok til bleer, erstantning, tøj, og mad til os selv 

Det kommer kun til at ramme dig,hvis du bor sammen med en,der tjener mere end 29.000 k før skat om måned,eller bliver du på den sats du har nu.

Anmeld

2. marts 2013

jydeinden

Nemesis skriver:

jeg tænker bare hvad der sker med dem som SKAL i uddannelse men som har opbrugt deres suklip??

Hvad sker der hvis man bliver tvunget ud i uddannelse men ikke gennemfører.??

Hvad med dem som tager uddannelse men ikke kan få en praktik/elevplads og derfor ikke kan gøre studiet færdigt??

Der er jo ikke længere noget fjumreår så man er vel i teorien tabt idet man endten selv skal betale det sidste (hvis man nu får en elev/praktikplads 6 mdr/12 mdr senere) eller ikke kan gøre sin (tvungne) uddannelse færdig.

ja især den med elevplads bekymre ærligt mig.. men jeg kan heller ikke lade være at tænke, hvad så med dem hvor det er to gode venner eller veninder der bor sammen, den ene ender på kh men kan ingenting få fordi bofællen tjener for meget

og hvad med dem der er sygemeldt for selv hvis de ikke ryger ned i indtægt ja så mister de vel hele deres indtægt hvis den ene tjener over 22.000 (som det er i vores tilfælde da vi ingen fælles barn har)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.