Ny kontanthjælpreform!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2013

hesøth

Louise17 skriver:

Rammer det mig? Er forsørger under 18år, og får 13,950 ca før skat.

Folk går og siger til mig at jeg kun frem over vil få 5000 uddbetalt. 

Det er langtfra nok til bleer, erstantning, tøj, og mad til os selv 

Men hvorfor regner du med at du skal forblive på kh efter barsel?

Skal du ikke ud og have en uddannelse og/eller et job?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2013

B&J

jydeinden skriver:

er du ikke ene om søde.. vi må håbe det ikke bliver vedtaget

jeg håber heller ikke søde den bliver vedtaget for så vil jeg da håbe jeg snår får job så

Anmeld

27. februar 2013

hesøth

B&J skriver:

jeg forstår det seriøst ikke det vil sige jeg ender med at få ca 6000kr kun om månede og hvordan vil det være beder ind su??? og det vil sige der er flere der tager su lån og flere der går i hundene, fordi jeg er en af dem der søger og søger og der er ingen job hvis jeg tager en ny uddannelse jamen så kan være jeg ryger på KH bagefter hvis der stadig ingen job er hvad pokker gør man så tager en ny uddannelse

ja jeg forstår virkelig ikke systemet

Jamen er det ikke federe at tage en ny uddannelse eller opgradere den man har i forvejen, hvis man skulle være uheldig at ryge på kh igen?

Jeg synes det er 1000 gange bedre at uddanne sig end at gå på jobcenter/i aktivering og/eller sidde hjemme i sofaen!

Anmeld

27. februar 2013

helle85

Louise17 skriver:

Rammer det mig? Er forsørger under 18år, og får 13,950 ca før skat.

Folk går og siger til mig at jeg kun frem over vil få 5000 uddbetalt. 

Det er langtfra nok til bleer, erstantning, tøj, og mad til os selv 

jeg har ikke læst alle svarene. det skulle ikke gælde forsøger så hvidt jeg hørte.

men jeg kunne godt li at vide om den anden med at samlever skal trækkes i kontanthjælp hvis den ene part arbejde ligesom gifte

Anmeld

27. februar 2013

jydeinden

helle85 skriver:

jeg har ikke læst alle svarene. det skulle ikke gælde forsøger så hvidt jeg hørte.

men jeg kunne godt li at vide om den anden med at samlever skal trækkes i kontanthjælp hvis den ene part arbejde ligesom gifte

foreslaget går på at man skal forsørges af ens partner hvis ens partner tjener over 22.000 før skat, og har man barn så er det vist 28.000

Anmeld

27. februar 2013

jydeinden

hesøth skriver:

Jamen er det ikke federe at tage en ny uddannelse eller opgradere den man har i forvejen, hvis man skulle være uheldig at ryge på kh igen?

Jeg synes det er 1000 gange bedre at uddanne sig end at gå på jobcenter/i aktivering og/eller sidde hjemme i sofaen!

nu er det jo altså ikke alle der kan tage hverken uddannelse eller arbejde, og synes ikke det på nogen måder er op til politikerne og skærer alle over en kam.. der kan være mange årsager til at man er på kh, det er ikke alle pga dovenskab, selvom det da lyder meget bedre at sige at det er

Anmeld

27. februar 2013

hesøth

jydeinden skriver:

nu er det jo altså ikke alle der kan tage hverken uddannelse eller arbejde, og synes ikke det på nogen måder er op til politikerne og skærer alle over en kam.. der kan være mange årsager til at man er på kh, det er ikke alle pga dovenskab, selvom det da lyder meget bedre at sige at det er

Øhh nej, men nu var det faktisk et direkte svar til B&J.

Og dem der er for syge/dårlige bliver jo heller ikke presset ud i uddannelse, så det er vist ikke mig, der skærer alle over en kam her.

Anmeld

27. februar 2013

helle85

jydeinden skriver:

foreslaget går på at man skal forsørges af ens partner hvis ens partner tjener over 22.000 før skat, og har man barn så er det vist 28.000

okay vi har 2 børn og min mand tjener ikke 28000 før skat

og hvis det er som de andre siger så håber jeg ikke det bliver gennem ført lige nu er jeg sygemeldt og få måske aldrig et fuldtidsarbejde, har dog selv lige valgt at jeg vil ud og finde ud af hvor mange timer jeg kan arbejde.

Anmeld

27. februar 2013

B&J

hesøth skriver:

jeg har jo endelig været i arbejde i 3år for jeg har været i praktik og arbejdet i mens så har ikke rent på jobcenteret eller siden på min mås.... jeg mangler bare et arbejde så jeg kan fuldføre min HG, men stadig er der ting man skal tege hensyn til ved mig jeg har angst for mennesker og er meget genert og har svært ved nye steder....

og jeg har ikke lyst til en ny uddannelse men et job... og det er det jeg manger efter min operartion nu,

og man kan jo sagtens ryge på KH igen selv om man tager en ny uddannelse

Anmeld

27. februar 2013

Kløver

Nu er det måske dumt spørgsmål men får man ikke dagpenge på barsel? Hvis du er på dagpenge burde din indkomst ikke ændre sig og i har jo også indtægt fra din kæreste når du er færdig med barsel har du jo mulighed for arbejde elker udd hvor du kan få su lån

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.