Ny kontanthjælpreform!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2013

1990h

TeamRocket skriver:

Ja det er et lidt stort press at ligge på folk. Og selv om jeg er helt enig i at kh skulle sættes ned, så virker dette bare forhastet og uigennemtænkt. Det er jo ikke alle der bare er raske nok til at ta en uddannelse, og hvad så bagefter? Der er stadig ingen jobs, man kan ikke altid få igennem akasse hvis ikke man opfylder alle krav, og så er man ligevidt på en meget lav kh? Hmm. Frygter en masse mennesker bliver tabt nu

de vil jo gerne ha så mange så muligt ud og arbejde eller starte uddannelse og helst indenfor 6 måneder. men de har jo så ikke jobs og elevpladser til alle dem de vil ha ud..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2013

Bertris

Kofoed. skriver:

hvordan gør den det? hvis du har fået det med.

Det er vist på det punkt med at hvis man er sammenlevende står man på lige fod med ægtefolk, i og med at hvis ens partner tjener mere en h*n ville på KH skal det trækkes fra i ens egen KH 
Det er kun i ægteskaber man "godkender" at hæfte for hinanden økonimisk 

- eller noget i den stil  

Anmeld

27. februar 2013

jydeinden

1990h skriver:

er fuldstændig enig i at kh reglerne skal strammes op. og at folk der uddannelses parate skal starte uddannelse efter 6 måneder på kh.

men de tal de fremlægger her lyder også meget vildt syntes jeg..men hvis de derimod kunne garantere at der kom maange mange flere job til dem på kh så ideen jo god nok. men de kan de jo nok ikke.

sådan som jeg har forstået det regner de med at der kommer 1500 arbejdspladser om året indtil 2020 bare sådan flyvende.. flere eksperter har sagt at de skal være heldig hvis tallet er bare det halve i realiteten. synes jeg da er lidt skræmmende.

Anmeld

27. februar 2013

mth1987

1990h skriver:

er fuldstændig enig i at kh reglerne skal strammes op. og at folk der uddannelses parate skal starte uddannelse efter 6 måneder på kh.

men de tal de fremlægger her lyder også meget vildt syntes jeg..men hvis de derimod kunne garantere at der kom maange mange flere job til dem på kh så ideen jo god nok. men de kan de jo nok ikke.

Der er desværre ikk noget der er lige til i denne verden. Jeg ville gøre alt for at komme i arbejde eller få en elevplads men der er bare intet at få. Men jeg synes det er møg unfair at jeg skal starte på en uddannelse der ikk interessere mig fordi jeg ikk kan finde job og skal tage lån for at klare mig plus at sku bruge en masse penge på bøger. Men sådan er det desværre  

hvis der bare på en eller anden måde ku skaffes flere Jobs så ville det jo være perfekt  

Anmeld

27. februar 2013

1990h

mth1987 skriver:

Der er desværre ikk noget der er lige til i denne verden. Jeg ville gøre alt for at komme i arbejde eller få en elevplads men der er bare intet at få. Men jeg synes det er møg unfair at jeg skal starte på en uddannelse der ikk interessere mig fordi jeg ikk kan finde job og skal tage lån for at klare mig plus at sku bruge en masse penge på bøger. Men sådan er det desværre  

hvis der bare på en eller anden måde ku skaffes flere Jobs så ville det jo være perfekt  

ja dette havde været en super god reform hvis arbejdspladserne var der til dem der ikke behøvede en uddannelse..og til alle unge kh modtager synes jeg det fint de skal uddanne sig..

Anmeld

27. februar 2013

1990h

jydeinden skriver:

sådan som jeg har forstået det regner de med at der kommer 1500 arbejdspladser om året indtil 2020 bare sådan flyvende.. flere eksperter har sagt at de skal være heldig hvis tallet er bare det halve i realiteten. synes jeg da er lidt skræmmende.

hehe ja de må kunne se noget vi andre ikke kan

Anmeld

27. februar 2013

MorTil4<3

min mening er at hele regeringen er komplet håbløse og sku sku fyres hele bundet!!!

så kunne de måske få nye folk inde og side som HAR EN HJERNE>!!

den værste af dem alle er hende Mette Frederiksen

håber godt nok ik hendes forældre er stolte af hende

at fjerne så mange penge fra så mange mennesker er komplet idioti , og de får kun mere kriminalitet og folk der laver ulovligheder som at snyde og bedrage

går det der igennem er jeg tvunget til at starte en uddannelse ( hvis ik jeg har fundet arbejde)men uddannelse som jeg egentligt ikke gider, bare fordi at jeg skal kunne tage SU med SU lån, ellers kan vores økonomi ikke hænge sammen BARE fordi vi bor sammen og min kæreste tjener de største penge

de tvinger os direkte ud i at skal flytte fra hinandne og (snyde) systemet bare så man står enlig! det er jo LATTERLIGT

ps! husk lige at det er MIN mening og i andre kan ha hvad i vil så jeg vil ikke dømmes eller hakkes ned for dette her jeg har skrevet TAK

Anmeld

27. februar 2013

MorTil4<3

skal lige siges at jeg er 24 år, har 2 børn og ER UDDANNET!!

Anmeld

27. februar 2013

1990h

MilleMus1988 skriver:

min mening er at hele regeringen er komplet håbløse og sku sku fyres hele bundet!!!

så kunne de måske få nye folk inde og side som HAR EN HJERNE>!!

den værste af dem alle er hende Mette Frederiksen

håber godt nok ik hendes forældre er stolte af hende

at fjerne så mange penge fra så mange mennesker er komplet idioti , og de får kun mere kriminalitet og folk der laver ulovligheder som at snyde og bedrage

går det der igennem er jeg tvunget til at starte en uddannelse ( hvis ik jeg har fundet arbejde)men uddannelse som jeg egentligt ikke gider, bare fordi at jeg skal kunne tage SU med SU lån, ellers kan vores økonomi ikke hænge sammen BARE fordi vi bor sammen og min kæreste tjener de største penge

de tvinger os direkte ud i at skal flytte fra hinandne og (snyde) systemet bare så man står enlig! det er jo LATTERLIGT

ps! husk lige at det er MIN mening og i andre kan ha hvad i vil så jeg vil ikke dømmes eller hakkes ned for dette her jeg har skrevet TAK

forstår udemærket godt din frustration. og håber du finder dig et job

Anmeld

27. februar 2013

MorTil4<3

1990h skriver:

forstår udemærket godt din frustration. og håber du finder dig et job

tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.