Ny kontanthjælpreform!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2013

jydeinden

1990h skriver:

hehe ja de må kunne se noget vi andre ikke kan

tror jeg på kan kun ryste på hovedet, men samtidligt blive lidt forarget når jeg har på fornemmelsen at de så der om 7 år finder ud af at tingene sørme ikke gik som de havde regnet med.. hvem får så skylden? danskerne? naboen? eller de partier som stemmer imod deres idioti?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2013

1990h

jydeinden skriver:

tror jeg på kan kun ryste på hovedet, men samtidligt blive lidt forarget når jeg har på fornemmelsen at de så der om 7 år finder ud af at tingene sørme ikke gik som de havde regnet med.. hvem får så skylden? danskerne? naboen? eller de partier som stemmer imod deres idioti?

Ja jeg ved det virkelig ikke..jeg er heldigvis ikke selv på kh..men er virkelig spændt på hvad det ender op med med deres plan

Anmeld

27. februar 2013

Stumpe27

synes sku det er fint! er selv ude af kh efter 2 års mareridt og skal starte uddannelse og skal aldrig på kh igen. der er så mange regler. er du samlevende så er der jo en ekstra indtægt der og står du som enlig får man jo tilskud. og på den måde får det også folk ud i arbejde. der er mange slags job. stå i en pølse vogn eller side i en kasse det er jo stadig et job

Anmeld

27. februar 2013

1990h

Stumpe27 skriver:

synes sku det er fint! er selv ude af kh efter 2 års mareridt og skal starte uddannelse og skal aldrig på kh igen. der er så mange regler. er du samlevende så er der jo en ekstra indtægt der og står du som enlig får man jo tilskud. og på den måde får det også folk ud i arbejde. der er mange slags job. stå i en pølse vogn eller side i en kasse det er jo stadig et job

Ja det rigtigt.

jeg det på tide de strammer op på nogle af de punkter med kh i hvert fald..

Anmeld

27. februar 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Jeg bliver sur og ierteret det er så nemt at sidde uden for og sige at det er fint og det er godt og sådan skal det være men prøv at se det på den her måde jeg er 20år syg med fibromyalgi det er en kronisk sygdom hvor jeg går med smerter hver dag altid jeg kan ikke være på sygedagpenge da jeg aldrig kan blive rask det er deres regler min sygdom påvirker alt min krop og min koncentration jeg ville ikke kunne tage en uddandelse da jeg ikke ville kunne føgle med og ville være mere syg ind afsted ja så kommer det til arbejde alle mine led har jeg problemer med føder,ankler,skindeben,knæ,hofter,ryg,arme,handled,fingre,nakke ja selv min hage og øre kan jeg få smerter i spænings hovedepinde ja hvilket job ville i lige anbefale. Man bliver virkelig straffet for at være syg jeg lever for 5000kr om mdr og vis de vil halvere det! Jamen hvorfor skal jeg så leve... Ja dem der nasser og sidder hjemme klart smid dem ud i arbejde men hvad med os syge vis jeg kunne arbejde gjorde jeg det osse er i forvejen i gang med et langt og stressene forløb ved kommunen hvor jeg skifter sagsbehandler hver anden dag kan slet ikke føgle med! !!!!!!!!

Anmeld

27. februar 2013

Zelinasmor

Jeg synes det er helt okay at de skubber folk over på uddannelser i stedet. Også selvom de allerede er uddannet inden for et fag. Da hellere tage en uddannelse man måske ikke lige gider end at rende på kontanthjælp (hvem GIDER det??) man skal vel og mærke være i stand til at tage en uddannelse. Så jeg snakker ikke psykisk og fysisk påvirkede her. Men Ja, jeg synes altså det er helt i orden!

Anmeld

27. februar 2013

jydeinden

Stumpe27 skriver:

så er det her jeg spørg meget klogt hvordan kan du vide på forhånd at du ikke ender på kh igen? for det jo altså ikke alle der satser på kh nogen ender der så at sige bare. så synes det er lidt en hån at sige at de og de jobs jo stadig er der, ja i nogen byer er de, men sgu ikke i alle.

Anmeld

27. februar 2013

B&J

jeg forstår det seriøst ikke det vil sige jeg ender med at få ca 6000kr kun om månede og hvordan vil det være beder ind su??? og det vil sige der er flere der tager su lån og flere der går i hundene, fordi jeg er en af dem der søger og søger og der er ingen job hvis jeg tager en ny uddannelse jamen så kan være jeg ryger på KH bagefter hvis der stadig ingen job er hvad pokker gør man så tager en ny uddannelse

ja jeg forstår virkelig ikke systemet

Anmeld

27. februar 2013

Stumpe27

jydeinden skriver:

så er det her jeg spørg meget klogt hvordan kan du vide på forhånd at du ikke ender på kh igen? for det jo altså ikke alle der satser på kh nogen ender der så at sige bare. så synes det er lidt en hån at sige at de og de jobs jo stadig er der, ja i nogen byer er de, men sgu ikke i alle.

så vil jeg hellere undvære da min kæreste har fast job og en god løn vi ville sagtens kunne klare den uden kh så derfor ved jeg at jeg ikke vil ende på det igen

Anmeld

27. februar 2013

jydeinden

B&J skriver:

jeg forstår det seriøst ikke det vil sige jeg ender med at få ca 6000kr kun om månede og hvordan vil det være beder ind su??? og det vil sige der er flere der tager su lån og flere der går i hundene, fordi jeg er en af dem der søger og søger og der er ingen job hvis jeg tager en ny uddannelse jamen så kan være jeg ryger på KH bagefter hvis der stadig ingen job er hvad pokker gør man så tager en ny uddannelse

ja jeg forstår virkelig ikke systemet

er du ikke ene om søde.. vi må håbe det ikke bliver vedtaget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.