hørt den lov!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2009

Vingummien

BellaT skriver:

He  He, kan godt være at jeg ikke er videre begavet, men jeg har været på kontanthjælp i 2 mdr. i mit liv. Det skyldtes at jeg imellem to jobs ikke bare lige kunne gøre krav på en dagplejeplads til min dreng fra den ene dag til den anden. Nu er jeg heldigvis i fagforening og håber ikke på at skulle på kh igen nogensinde. Men jeg fik en rigtig god behandling og er glad for at det findes.

Nå, men jeg ved godt hvad du mener. Du taler om dem der er på kontanthjælp længe, ikk'?

Jeg kan ikke se at det skulle være bedre at tage et midlertidigt unødvendigt studie for at få su i stedet for kontanthjælp. Jeg har mødt "evighedsstudenter" der har taget enkeltfag igen og igen og igen. Det er også en måde at undgå arbejdsmarkedet/virkeligheden på...
Kontanthjælpsmodtagere kommer jo i aktivering og arbejder for deres løn. Tager man et midlertidigt unødvendigt studie bidrager man jo med intet.. Og får penge foræret for det.

Jeg gider godt nok heller ik sidde på vuv igen og igen osv, skoler kan altså også sige stop, og hvis man vil have et arbejde. Og man får faktisk flere penge på kontanthjælp end su.

Jeg er på kontanthjælp og minbarsel sluttede igår, jeg begynder ik på en skole for at sidde og glo, jeg vil have et arbejde, vi er også nogle der ik egner sig til skole bænken som f.eks mig. Kan ik sidde stille, jeg skal lave noget.

Men pas nu på i ik køre den for langt ud hehe.

Nogle har fordomme mod folk på kontanthjælp og andre ik

Og kan kun give ret i at vi arbejder for pengene, kender da folk der arbejder 30 timer på plejehjem som aktivering for at få kontanthjælpen, su arbejder man jo ik for, man sidder bare og glor, måske lære noget hvis man er den type der kan sidde stille.

Kommer fra et arbejde med 3 holdskift på en fabrik og 12 timers vagter i weekender, vil dø hvis jeg skulle sidde på en stol

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2009

Pige2009

suanne85 skriver:

Jeg gider godt nok heller ik sidde på vuv igen og igen osv, skoler kan altså også sige stop, og hvis man vil have et arbejde. Og man får faktisk flere penge på kontanthjælp end su.

Jeg er på kontanthjælp og minbarsel sluttede igår, jeg begynder ik på en skole for at sidde og glo, jeg vil have et arbejde, vi er også nogle der ik egner sig til skole bænken som f.eks mig. Kan ik sidde stille, jeg skal lave noget.

Men pas nu på i ik køre den for langt ud hehe.

Nogle har fordomme mod folk på kontanthjælp og andre ik

Og kan kun give ret i at vi arbejder for pengene, kender da folk der arbejder 30 timer på plejehjem som aktivering for at få kontanthjælpen, su arbejder man jo ik for, man sidder bare og glor, måske lære noget hvis man er den type der kan sidde stille.

Kommer fra et arbejde med 3 holdskift på en fabrik og 12 timers vagter i weekender, vil dø hvis jeg skulle sidde på en stol

Til Alle.

Husk nu hvad tråden handler om... Lov om fjernelse af børn af kontanthjælpsmodtagere...

Anmeld

20. juni 2009

Vingummien

linda2009 skriver:

Til Alle.

Husk nu hvad tråden handler om... Lov om fjernelse af børn af kontanthjælpsmodtagere...

Nårh ja glemte jeg faktisk selv at skrive hehe.

Det jeg faktisk gik herind for at skrive inden jeg læste det der var at min bror som er inden for politik osv har tjekket og han siger at han kan ik finde noget og det vil være imod menneskeretighederne hvis det skete!

Anmeld

20. juni 2009

S.L.S

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/05/27/021922.htm

Har zoomet som en gal efter den "nyhed" og det eneste jeg fandet var det her..
Men det ved vi jo godt..

Men tror seriøst ikke man liige går ind og fjerner et barn, fordi man er på KH...
Må de længere ud i skoven efter...
Hvad så hvis man er på førtids pension og får et barn. Det er jo også en overførselsindkomst??? Som man faktisk kan miste ligesom en KH...

Anmeld

20. juni 2009

Betina88

Jeg har aldrig hørt om det .. Og vi læser altid tekst tv på TV2 ..

Anmeld

20. juni 2009

1977

Profilbillede for 1977
Den lov har jeg hørt om. Og den var vist nok også oppe og vende herinde.  Men den gælder jo ikke bare fordi man er på kontanthjælp. Den gælder for folk, der ikke er i stand til at tage vare på sit barn.

Anmeld

21. juni 2009

Mira0911

Elskermiinsøøn! skriver:

hej, har i hørt de lov om at hvis man er alene og på kontakthjlæp vil de tag barnet efter man har født den 15 nov

Det var da godt den mest fesen og latterlig lov jeg har hørt...

Anmeld

21. juni 2009

Mira0911

Mor.sander skriver:

Det lyder ærligtalt fuldstændigt langt ude... Man kan ikke fjerne børn, på det grundlag... Hvis du tænker dig godt om... Hvor mange børn skulle så ikke fjernes og hvad ville det ikke koste samfundet ?

Så skulle mit barn fjernes, da jeg er på kontanthjælp... Hvis man skulle gå efter den fesen lov... >Og det bliver kun fjernet hvis man ikk selv magter forældre rollen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.