BellaT skriver:
He He, kan godt være at jeg ikke er videre begavet, men jeg har været på kontanthjælp i 2 mdr. i mit liv. Det skyldtes at jeg imellem to jobs ikke bare lige kunne gøre krav på en dagplejeplads til min dreng fra den ene dag til den anden. Nu er jeg heldigvis i fagforening og håber ikke på at skulle på kh igen nogensinde. Men jeg fik en rigtig god behandling og er glad for at det findes.
Nå, men jeg ved godt hvad du mener. Du taler om dem der er på kontanthjælp længe, ikk'?
Jeg kan ikke se at det skulle være bedre at tage et midlertidigt unødvendigt studie for at få su i stedet for kontanthjælp. Jeg har mødt "evighedsstudenter" der har taget enkeltfag igen og igen og igen. Det er også en måde at undgå arbejdsmarkedet/virkeligheden på...
Kontanthjælpsmodtagere kommer jo i aktivering og arbejder for deres løn. Tager man et midlertidigt unødvendigt studie bidrager man jo med intet.. Og får penge foræret for det.
Jeg gider godt nok heller ik sidde på vuv igen og igen osv, skoler kan altså også sige stop, og hvis man vil have et arbejde. Og man får faktisk flere penge på kontanthjælp end su.
Jeg er på kontanthjælp og minbarsel sluttede igår, jeg begynder ik på en skole for at sidde og glo, jeg vil have et arbejde, vi er også nogle der ik egner sig til skole bænken

som f.eks mig. Kan ik sidde stille, jeg skal lave noget.
Men pas nu på i ik køre den for langt ud hehe.
Nogle har fordomme mod folk på kontanthjælp og andre ik

Og kan kun give ret i at vi arbejder for pengene, kender da folk der arbejder 30 timer på plejehjem som aktivering for at få kontanthjælpen, su arbejder man jo ik for, man sidder bare og glor, måske lære noget hvis man er den type der kan sidde stille.
Kommer fra et arbejde med 3 holdskift på en fabrik og 12 timers vagter i weekender, vil dø hvis jeg skulle sidde på en stol
Anmeld