Zafir skriver:
altså så hvis man går i skole eller noget, så får man lov til at beholde barnet? Det er da fair nok. Bare lidt hårdt, den måde at stille det op på.
Jeg tror ikke jeg har særlig meget forstand på kh systemet
hmm...
Men jeg mener også at man skal gøre noget for at klare sig selv, helt sikkert, men det har stadig ikke noget at gøre med om man kan elske et barn, om man har penge eller ej.
Jeg tror ikke det handler om indtægter, men om det at være på kontanthjælp. Det er jo ikke for videre begavede mennesker. Det er for folk som ikke kan finde arbejde, få en uddannelse eller låne penge i banken.
Der er rigtig mange der udnytter kh-systemet. Mødre der får mange unger, for at slippe for at blive aktiveret. Unge mennesker der ikke "orker" skolen. Folk med en svær baggrund der kører på hvor hårdt de har det, så de bliver sygemeldte, selvom de nok i bund og grund kunne blive aktiveret, hvertfald nogle timer ugentligt.
Når man er på kh står man i stampe. Aktiveringsformerne er meningsløse. Man kommer ikke videre af det. Fx. her i byen kan man endten gøre rent eller stå og lave mad i et køkken. I vojens kan man sortere skruer eller lave havearbejde. Meningsløst!
Derfor synes jeg praktikpladser er en genial form for aktivering, for du møder arbejdsmarkedet og lærer om et arbejde. Du får afprøvet om fx. tandlæge er noget for dig, hvis du er i praktik ved en tandlæge. Man får blod på tanden.
Jeg skal selv i praktik i en vuggestue frem til barsel, som en aktivering.. Og jeg leger med tanken om at læse til pædagog, så det får jeg afprøvet nu

.
Jeg synes man skal stræbe mere efter at folk på kh finder praktikpladser frem for at være på en arbejdsmarkedsskole, hvor man kun snuser til andre folks personlige problemer og kaos.
Anmeld