hørt den lov!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2009

wamse

Tror overhovedet ikke på det! For i den tid vi er i nu,hvor finans krisen rammer så bredt og flere også ryger på kontanthjælp, så skulle de fjerne en del børn. Se skulle hellere hjælpe folk videre i stedet for!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mælkebøttebarn skriver:

Ja, det vil jeg også mene.. Kan godt se logikken i hvorfor de ville gøre det denne her vej, hvis det nu er det er sandt.
På den måde forhindrer de jo at singler der er blevet gravide får børn. Samt mødre med mange børn ikke forbliver på kontanthjælp.

Genial måde at spare penge på, men saaaatme forkert.

Det er ikke en lov endnu, men et lovforslag - efter hvad Christina har fortalt mig.

Det er den helt forkerte måde at skabe flere penge i samfundet på.

Du skal undgå at have svingdørs børn og hvsi du har en mor, der har fået tvangsfjernet et barn pga. misbrug eller vanrøgt skal hun ikke have flere børn. PÅ den måde, så får vi de børn væk, fordi de ikke bliver født... Og man kan koncentrere sig bedre om de andre. Men bare fordi du ikke har så mange penge, behøver du ikke at være en dårlig mor

Anmeld

20. juni 2009

Smukkert

Zafir skriver:

Det er den helt forkerte måde at skabe flere penge i samfundet på.

Du skal undgå at have svingdørs børn og hvsi du har en mor, der har fået tvangsfjernet et barn pga. misbrug eller vanrøgt skal hun ikke have flere børn. PÅ den måde, så får vi de børn væk, fordi de ikke bliver født... Og man kan koncentrere sig bedre om de andre. Men bare fordi du ikke har så mange penge, behøver du ikke at være en dårlig mor

Nej, men hvis man ikke er i stand til at arbejde eller læse - og derfor ryger på kh, så er man jo også en del af de lavtstillede i samfundet.

Jeg forbinder ofte kh-modtagere med folk med problemer.

Anmeld

20. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mælkebøttebarn skriver:

Nej, men hvis man ikke er i stand til at arbejde eller læse - og derfor ryger på kh, så er man jo også en del af de lavtstillede i samfundet.

altså så hvis man går i skole eller noget, så får man lov til at beholde barnet? Det er da fair nok. Bare lidt hårdt, den måde at stille det op på. 

Jeg tror ikke jeg har særlig meget forstand på kh systemet hmm...

Men jeg mener også at man skal gøre noget for at klare sig selv, helt sikkert, men det har stadig ikke noget at gøre med om man kan elske et barn, om man har penge eller ej.

Anmeld

20. juni 2009

Smukkert

Zafir skriver:

altså så hvis man går i skole eller noget, så får man lov til at beholde barnet? Det er da fair nok. Bare lidt hårdt, den måde at stille det op på. 

Jeg tror ikke jeg har særlig meget forstand på kh systemet hmm...

Men jeg mener også at man skal gøre noget for at klare sig selv, helt sikkert, men det har stadig ikke noget at gøre med om man kan elske et barn, om man har penge eller ej.

Jeg tror ikke det handler om indtægter, men om det at være på kontanthjælp. Det er jo ikke for videre begavede mennesker. Det er for folk som ikke kan finde arbejde, få en uddannelse eller låne penge i banken.
Der er rigtig mange der udnytter kh-systemet. Mødre der får mange unger, for at slippe for at blive aktiveret. Unge mennesker der ikke "orker" skolen. Folk med en svær baggrund der kører på hvor hårdt de har det, så de bliver sygemeldte, selvom de nok i bund og grund kunne blive aktiveret, hvertfald nogle timer ugentligt.
Når man er på kh står man i stampe. Aktiveringsformerne er meningsløse. Man kommer ikke videre af det. Fx. her i byen kan man endten gøre rent eller stå og lave mad i et køkken. I vojens kan man sortere skruer eller lave havearbejde. Meningsløst!
Derfor synes jeg praktikpladser er en genial form for aktivering, for du møder arbejdsmarkedet og lærer om et arbejde. Du får afprøvet om fx. tandlæge er noget for dig, hvis du er i praktik ved en tandlæge. Man får blod på tanden.

Jeg skal selv i praktik i en vuggestue frem til barsel, som en aktivering.. Og jeg leger med tanken om at læse til pædagog, så det får jeg afprøvet nu .

Jeg synes man skal stræbe mere efter at folk på kh finder praktikpladser frem for at være på en arbejdsmarkedsskole, hvor man kun snuser til andre folks personlige problemer og kaos.

Anmeld

20. juni 2009

Vingummien

Mælkebøttebarn skriver:

Jeg tror ikke det handler om indtægter, men om det at være på kontanthjælp. Det er jo ikke for videre begavede mennesker. Det er for folk som ikke kan finde arbejde, få en uddannelse eller låne penge i banken.
Der er rigtig mange der udnytter kh-systemet. Mødre der får mange unger, for at slippe for at blive aktiveret. Unge mennesker der ikke "orker" skolen. Folk med en svær baggrund der kører på hvor hårdt de har det, så de bliver sygemeldte, selvom de nok i bund og grund kunne blive aktiveret, hvertfald nogle timer ugentligt.
Når man er på kh står man i stampe. Aktiveringsformerne er meningsløse. Man kommer ikke videre af det. Fx. her i byen kan man endten gøre rent eller stå og lave mad i et køkken. I vojens kan man sortere skruer eller lave havearbejde. Meningsløst!
Derfor synes jeg praktikpladser er en genial form for aktivering, for du møder arbejdsmarkedet og lærer om et arbejde. Du får afprøvet om fx. tandlæge er noget for dig, hvis du er i praktik ved en tandlæge. Man får blod på tanden.

Jeg skal selv i praktik i en vuggestue frem til barsel, som en aktivering.. Og jeg leger med tanken om at læse til pædagog, så det får jeg afprøvet nu .

Jeg synes man skal stræbe mere efter at folk på kh finder praktikpladser frem for at være på en arbejdsmarkedsskole, hvor man kun snuser til andre folks personlige problemer og kaos.

Vil så lige sige at dem der udnytter det er ik alle Er selv på kontanthjælp og det var fordijeg var meget syg og mistede min læreplads pga det og de ku ik blive ved at give mig syge dagpenge, så den eneste løsning var kontanthjælp da jeg var tæt på at skulle have Emil.
Min kæreste er på kontanthjælp os nu fordi han blev fyret pga krisen og havde ik været længe nok til han ku få dagpenge, så han er der os nu og skal møde op 6 timer om ugen for at vse han søger arbejde.

Min barsel sluttede igår og jeg har intet hørt fra kommunen endnu om hva jeg skal, så jeg søger bare arbejde, men er rigtig svært at få et i den her tid.

Men ja er mange der udnytter det og får børn på stribe for at blive på KH.

Mødte en på legepladsen en dag med hendes børn og hun havde haft en depression og hun indrømmede faktisk over for mig at hun havde overdrevet lidt for kun at skulle møde op 2 timer om ugen

Men tror altså ik på den nye lov. Tænk hvis man er gravid og har kæreste nu  og kæresten så lige skrider den 1 november, den holder jo ik i længden.

Anmeld

20. juni 2009

mortil(nichlasogmathias)

karina1980 skriver:

det var ikke i nogen af de nyheder jeg så igår, hverken på dr1 eller tv2, det ville desuden og stride imod en masse andre regler og love, hvis de skulle gøre dette,

så det ville man nok høre rigtig meget om, da det er en del der skal ændres for at de kan gøre dette

jeg tror helt seriøst de ude på at tage pis på dig og skræmme dig, andet formål med at sige sådan noget kan jeg ikke se

tror sku heller ikke på det..

Anmeld

20. juni 2009

Pige2009

Det pure opspind! Hvor i alverden skulle man gøre af alle de børn...? Der er jo i forvejen stor mangel på plejefamilier, som det er nu. Det må være en eller anden form for meget forsinket aprilsnar...

Anmeld

20. juni 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Ja, selvfølgelig er det noget fis!! Ville da være fuldstændig vanvittigt at fjerne en masse børn på grund af økonomi.
Og i øvrigt er det jo heller ikke ligefrem billigt for en kommune at tvangsfjerne et barn.

Anmeld

20. juni 2009

eliasogmor

Mælkebøttebarn skriver:

hmmm..er godt nok glad for jeg fødte sidste år så..for jeg var kontanthjælp, da jeg fik Elias...men tror ikke på det lov forslag det vil gå igennem, da det j også koster at få barnet ud i pleje osv.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.