hørt den lov!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Elskermiinsøøn! skriver:

hej, har i hørt de lov om at hvis man er alene og på kontakthjlæp vil de tag barnet efter man har født den 15 nov

Aaarrrhhh... Kan det nu også passe?????...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2009

mortil(nichlasogmathias)

Mælkebøttebarn skriver:

Det er hendes venindes mor der havde set det i nyhederne igår aftes.... Men så burde det jo bare stå på tv2's hjemmeside..

okay... hun må ha taget pis på hende.... tror ikke det er noget der er tale om...

Anmeld

20. juni 2009

Smukkert

Zafir skriver:

Aaarrrhhh... Kan det nu også passe?????...

Det kan nok godt passe, hvis loven er at de fjerner kontanthjælpen hvis man er enlig (for at forhindre den sociale arv, så enlige gravide ikke beholder deres børn), og idet man så står der uden indtægter, så går myndighederne ind og fjerner barnet..
Det er fuldstændig absurd, men egentlig meget logisk hvis formålet er at mindske den sociale arv og naturligvis spare penge...

Anmeld

20. juni 2009

MaleneG

Jeg har nu prøvet og søge efter denne "nye lovgivning" og kan altså intet finde om det.
Så mon ikke det er et kommende forslag nogle af de politiske partier har forslået?

Anmeld

20. juni 2009

Mor.sander

Det lyder ærligtalt fuldstændigt langt ude... Man kan ikke fjerne børn, på det grundlag... Hvis du tænker dig godt om... Hvor mange børn skulle så ikke fjernes og hvad ville det ikke koste samfundet ?

Anmeld

20. juni 2009

Moderator

Mælkebøttebarn skriver:

Det kan nok godt passe, hvis loven er at de fjerner kontanthjælpen hvis man er enlig (for at forhindre den sociale arv, så enlige gravide ikke beholder deres børn), og idet man så står der uden indtægter, så går myndighederne ind og fjerner barnet..
Det er fuldstændig absurd, men egentlig meget logisk hvis formålet er at mindske den sociale arv og naturligvis spare penge...

Man skulle hellere gå ind omvendt og opfordre folk til IKKE at få børn... hvis de står i den situation.

Men ikke pga. økonomi. det ville være hvis de var narkomaner, alkoholikere osv. Ikke pga økonomi...

Anmeld

20. juni 2009

Moderator

Mor.sander skriver:

Det lyder ærligtalt fuldstændigt langt ude... Man kan ikke fjerne børn, på det grundlag... Hvis du tænker dig godt om... Hvor mange børn skulle så ikke fjerne og hvad ville det ikke koste samfundet ?

det tænker jeg også!!
Det virker helt absurd!

Anmeld

20. juni 2009

Smukkert

Zafir skriver:

Man skulle hellere gå ind omvendt og opfordre folk til IKKE at få børn... hvis de står i den situation.

Men ikke pga. økonomi. det ville være hvis de var narkomaner, alkoholikere osv. Ikke pga økonomi...

Ja, det vil jeg også mene.. Kan godt se logikken i hvorfor de ville gøre det denne her vej, hvis det nu er det er sandt.
På den måde forhindrer de jo at singler der er blevet gravide får børn. Samt mødre med mange børn ikke forbliver på kontanthjælp.

Genial måde at spare penge på, men saaaatme forkert.

Det er ikke en lov endnu, men et lovforslag - efter hvad Christina har fortalt mig.

Anmeld

20. juni 2009

Diana...

ahh det tror jeg sgu ikke på... 

Anmeld

20. juni 2009

karina1980

det var ikke i nogen af de nyheder jeg så igår, hverken på dr1 eller tv2, det ville desuden og stride imod en masse andre regler og love, hvis de skulle gøre dette,

så det ville man nok høre rigtig meget om, da det er en del der skal ændres for at de kan gøre dette

jeg tror helt seriøst de ude på at tage pis på dig og skræmme dig, andet formål med at sige sådan noget kan jeg ikke se

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.