Mælkebøttebarn skriver:
Det er sandt..
Misforstå mig nu ikke..
Lige i nuet man fx bliver fyret, kan det være der ikke er andre muligheder, men indenfor 6-12 mdr er der i hvertfald!
Man behøver jo ikke læse til drømmeuddannelsen i sådan en situation. Så kan man tage enkeltfag på vuc eller hvad ved jeg.. Bare for at få en indtægt, hvor man iøvrigt lærer en del samtidigt. Der er hvertfals opstart på enkeltfag på vuc hver halve år.
Jeg kender desværre for mange på kontanthjælp som aldrig kommer videre med deres liv....
He He, kan godt være at jeg ikke er videre begavet, men jeg har været på kontanthjælp i 2 mdr. i mit liv. Det skyldtes at jeg imellem to jobs ikke bare lige kunne gøre krav på en dagplejeplads til min dreng fra den ene dag til den anden. Nu er jeg heldigvis i fagforening og håber ikke på at skulle på kh igen nogensinde. Men jeg fik en rigtig god behandling og er glad for at det findes.
Nå, men jeg ved godt hvad du mener. Du taler om dem der er på kontanthjælp længe, ikk'?
Jeg kan ikke se at det skulle være bedre at tage et midlertidigt unødvendigt studie for at få su i stedet for kontanthjælp. Jeg har mødt "evighedsstudenter" der har taget enkeltfag igen og igen og igen. Det er også en måde at undgå arbejdsmarkedet/virkeligheden på...
Kontanthjælpsmodtagere kommer jo i aktivering og arbejder for deres løn. Tager man et midlertidigt unødvendigt studie bidrager man jo med intet.. Og får penge foræret for det.
Anmeld