Har kontanthjælpsmodtagere og enligemødre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2009

Honningblomst

Christinahr skriver:

Altså, hvis vi gik hver for sig ville jeg hver måned få:

Dobbelt su, friplads i vuggestue og børnehave, boligsikring og forhøjet børnepenge.

Selvfølgelig kommer forsikring, licens og det andet du nævner oveni, men det andet er ca 9000 pr måned. Den er altså god nok - desværre.

Ellers ville der jo heller ikke være folk der meldt for det hvis ikke det kunne betale sig økonomisk

Så må I da tjene virkelig lidt nu eller sidde meget hårdt....jeg vandt så absolut intet da jeg flyttede fra min mand....men jeg klarer mig da, det samme gør han.
Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2009

Christinahr

Tror ikke helt du forstår hvad jeg mener

Vi sidder ikke hårdt, men min kæreste tjener så meget vi ingen boligsikring kan få nu, det vil jeg kunne alene. SU´en vil være dobbelt, nu er det single. Børnepenge vil være højere end den er nu og når man er enlig på SU vil man få friplads - nu betaler vi.

Så vi sidder ikke hårdt nu - vi modtager bare ikke de "goder" der er som enlig

glemte at citere - det var til dig Eva

Anmeld

23. juni 2009

baby08

Ja i må virkelig undskylde mig men kan ikke snubbe når folk spiller kloge på noget de ikke ved en skid om!!!

Man modtager ikke mere som enlig på kontanthjælp end en enlig i arbejde!!

Boligsikring er noget alle mennesker kan få, den afhænger af lejlighedens str. og pris. samt hvor mange der bor der + husstandens intægt! = en enlig mor får boligsikring efter hendes indtægt og ikke fordi hun er på kontanthjælp!

Friplads er noget alle enlige kan søge og få men det afhænger af ens indtægt hvad man skal betale...

Alle enlige modtager ca. 1100kr fra faren hver mdr.

Alle enlige kan få forhøjet børnepenge hver 3. mdr. som er ca 2000kr

Når man er på kontanthjælp og man har børn (Uanset om man er enlig eller ej) så modtager man ca. 12000 før skat

Og hvis det så ikke kan betale sig at arbejde så må det jo være et ualmindeligt dårligt betalt job man har!!!!!  For så længe man får mere end man gør på en kontanthjælp så jo så kan det betale sig!!!

Anmeld

23. juni 2009

Honningblomst

Christinahr skriver:

Tror ikke helt du forstår hvad jeg mener

Vi sidder ikke hårdt, men min kæreste tjener så meget vi ingen boligsikring kan få nu, det vil jeg kunne alene. SU´en vil være dobbelt, nu er det single. Børnepenge vil være højere end den er nu og når man er enlig på SU vil man få friplads - nu betaler vi.

Så vi sidder ikke hårdt nu - vi modtager bare ikke de "goder" der er som enlig

glemte at citere - det var til dig Eva

Men dem har I jo heller ikke brug for når I er to...jeg er på dobbelt su og må altså låne 4000kr!!! pr. måned...for at kunne leve og jeg har endda ingen gæld...
Knus Eva..som har læst på su alene og uden dobbelt su og det var umuligt...

Anmeld

23. juni 2009

tascia

jeg kunne sagtens unde enlige forsørgere at have så deres børn ikke skulle undværre noget i forhold til hvis der var 2.
Derimod mener jeg ikke at man på KH skal have mere end at tingene lige kan løbe rundt!
der sidder en stor gruppe mennesker som sagtens kunne arbejde hvis de ville, og det skal bare ikke kunne betale sig for dem at sidde der hjemme.
Der vil altid være en "tung" gruppe som ikke ville kunne færdes på arbejdsmarkedet og det er dem man skal hjælpe, og sørge for de kan få en nogenlunde tilværelse, ikke noget luxus men så de ikke mangler noget.

Jeg synes det er godt at vores velfærdssystem er så meget bedre end i andre lande, men der skal også være grænser.

Anmeld

23. juni 2009

Pige2009

Ja i må virkelig undskylde mig men kan ikke snubbe når folk spiller kloge på noget de ikke ved en skid om!!!

Man modtager ikke mere som enlig på kontanthjælp end en enlig i arbejde!!

Boligsikring er noget alle mennesker kan få, den afhænger af lejlighedens str. og pris. samt hvor mange der bor der + husstandens intægt! = en enlig mor får boligsikring efter hendes indtægt og ikke fordi hun er på kontanthjælp!

Friplads er noget alle enlige kan søge og få men det afhænger af ens indtægt hvad man skal betale...

Alle enlige modtager ca. 1100kr fra faren hver mdr.

Alle enlige kan få forhøjet børnepenge hver 3. mdr. som er ca 2000kr

Når man er på kontanthjælp og man har børn (Uanset om man er enlig eller ej) så modtager man ca. 12000 før skat

Og hvis det så ikke kan betale sig at arbejde så må det jo være et ualmindeligt dårligt betalt job man har!!!!!  For så længe man får mere end man gør på en kontanthjælp så jo så kan det betale sig!!!

Sikke et voldsomt indlæg Ja, det er indtægtsbestemt mht. tilskud osv. Men et job til mindstelønnen er jo ret dårligt betalt, og når man er på overførselsindkomst betaler man heller ikke AM-bidrag, som i øjeblikket andrager 8%. Dvs. ens løn ift. KH skal være minimum 8% højere før det kan betale sig.

Personligt mener jeg, at man burde nedsætte kontanthjælpsloftet og øge mindstelønnen, så kløften bliver lidt større, for dermed at få et øget incitament til at arbejde.

Knus Linda, som i øjeblikket modtager højeste dagpengesats, og bliver enlig mor til oktober.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.