Men hvordan kunne du rende rundt og hygge dig på kh, det forstår jeg ikke....man skal da aktiveres...og aktiveres man, så arbejder man faktisk 37 timer om ugen for 12.000kr...og igen, så gives de tilskud du nævner jo fordi man tjener lidt og ikke fordi man er enlig.
Jeg tænker at enlige heller ikke har de udgifter som par har...feks i form af bil eller biler, dyrt hus, rejser osv...
Men måske du bare synes det er forkert at dem der har brug for det får økonomisk hjælp?? alle de lavtlønnede...
Knus Eva..
næ synes ikke det forkert at folk får hjælp, men synes bare ikke altid at alt bliver regnet som indkomst, selvom det reelt er det,
og jo jeg gik i næsten et år derhjemme uden at blive aktiveret, jeg var til 3 møder på kommunen i det år og det var alt, jeg skulle møde op til, jeg har 2 venner på kh nu som har været det i henholdsvis 5 og 7 år og de har begge kun været aktiveret i 3 uger på de perioder,
og de har begge fint råd til bil og udlandsrejser, og de får alt hvad de kan trække ud af systemt,
jeg er absolut ikke højt lønnet selv, ej heller er min mand, vi har tilsammen 30 000
før skat om måned og ud af det skal vi stadig betale fuld plads,husleje osv, men vi klare os stadig fint, trods at vi ligger nede i det lavtlønnet område begge 2,
jeg ved at var vi begge på kh ville vi have knap 23000 før skat og få betalt en del af bh og husleje, og så ville vi i sidste ende have det samme udbtalt som nu, efter alt er betalt,
og for lige at vænne tilbage, så har jeg jo ikke noget imod at man får tilskud til husleje , friplads,dem har alle jo ret til, når indkomsten er lav, men der er jo de ekstra ting man får som enlig, jeg fik da ca 3000 kr oveni min børnechek og ca 1000 kr ekstra hver måned i fadrebidrag, blot fordi jeg var enlig, kan ikke lige huske hvad de kaldte de tillæg, mener det var forhøjet et eller andet, dem kan man ikke få selvom ens indkomst reelt er lavere end en enlig,