Har kontanthjælpsmodtagere og enligemødre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2009

Valle81

Zafir skriver:

Jeg aner det ikke.

Men jeg ved at jeg syntes det er forkert, at det ikke kan betale sig at arbejde, hvis du er enlig mor. Der er mange der vil miste penge på at få et arbejde, for så mister de en helt masse støtte og fripladser osv.

det bryder jeg mig ikke om.

Hejsa:0)

Jeg synes nu stadig det kan betale sig at arbejde:0)

Har haft fuldtidarbejde hele tiden, er dog steget noget i løn de sidste par år. Men har de sidste par år haft en årsindtægt tæt på 300.000 og har stadig fået friplads og boligstøtte. Ja jeg har da ikke fået lige så høje satser som hvis jeg gik på kontant eller dagpnege.

Men som den person jeg er ville jeg dø hvis jeg skulle gå hjemme i så lang tid. Elsker at arbejde, elsker også at holde fri, men at gå hjemme for at gå hjemme kunne jeg ikke:09 Så skulle det ære et bevist valg jeg tog med min mand, at jeg skulle være hjemmegående husmor, og i det tilfælge er vi to osv og derved ingen tilskud osv. Men det er jo en helt anden situation

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2009

Valle81

Eva skriver:

Men boligsikring og friplads har jo intet med din status som enlig mor at gøre...det er udelukkende ud fra indkomst og noget alle kan modtage.

Du får 1100kr mere pr. barn hver tredje måned og så 1100kr pr voksen...dvs det at du får 2200kr ville ikke give 4400kr ved et bar mere, men 3300kr.

Nå, men tror bare mange glemmer at boligsikring og friplads er for alle med lav indkomst...og på samme måde ikke for enlige med en høj indkomst.

Knus Eva..

Ja det er nmelig rigtigt med boligstøtte og friplads. Alle husstade med en årsintæst på mindre end 478000 tilsammen, kan søge om tilskud

Anmeld

20. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Det er der bare heller ingen logik i....måske man i stedet skulle give enlige mødre dobbelt fradrag, så det faktisk kunne betale sig...
Knus Eva...

GLIMRENDE idé

Anmeld

20. juni 2009

karina1980

Men hvordan kunne du rende rundt og hygge dig på kh, det forstår jeg ikke....man skal da aktiveres...og aktiveres man, så arbejder man faktisk 37 timer om ugen for 12.000kr...og igen, så gives de tilskud du nævner jo fordi man tjener lidt og ikke fordi man er enlig.
Jeg tænker at enlige heller ikke har de udgifter som par har...feks i form af bil eller biler, dyrt hus, rejser osv...
Men måske du bare synes det er forkert at dem der har brug for det får økonomisk hjælp?? alle de lavtlønnede...
Knus Eva..

næ synes ikke det forkert at folk får hjælp, men synes bare ikke altid at alt bliver regnet som indkomst, selvom det reelt er det,

og jo jeg gik i næsten et år derhjemme uden at blive aktiveret, jeg var til 3 møder på kommunen i det år og det var alt, jeg skulle møde op til, jeg har 2 venner på kh nu som har været det i henholdsvis 5 og 7 år og de har begge kun været aktiveret i 3 uger på de perioder,

og de har begge fint råd til bil og udlandsrejser, og de får alt hvad de kan trække ud af systemt,

jeg er absolut ikke højt lønnet selv, ej heller er min mand, vi har tilsammen 30 000 før skat om måned og ud af det skal vi stadig betale fuld plads,husleje osv, men vi klare os stadig fint, trods at vi ligger nede i det lavtlønnet område begge 2,

jeg ved at var vi begge på kh ville vi have knap 23000 før skat og få betalt en del af bh og husleje, og så ville vi i sidste ende have det samme udbtalt som nu, efter alt er betalt,

og for lige at vænne tilbage, så har jeg jo ikke noget imod at man får tilskud til husleje , friplads,dem har alle jo ret til, når indkomsten er lav, men der er jo de ekstra ting man får som enlig, jeg fik da ca 3000 kr oveni min børnechek og ca 1000 kr ekstra hver måned i fadrebidrag, blot fordi jeg var enlig, kan ikke lige huske hvad de kaldte de tillæg, mener det var forhøjet et eller andet, dem kan man ikke få selvom ens indkomst reelt er lavere end en enlig,

Anmeld

20. juni 2009

Honningblomst

karina1980 skriver:

næ synes ikke det forkert at folk får hjælp, men synes bare ikke altid at alt bliver regnet som indkomst, selvom det reelt er det,

og jo jeg gik i næsten et år derhjemme uden at blive aktiveret, jeg var til 3 møder på kommunen i det år og det var alt, jeg skulle møde op til, jeg har 2 venner på kh nu som har været det i henholdsvis 5 og 7 år og de har begge kun været aktiveret i 3 uger på de perioder,

og de har begge fint råd til bil og udlandsrejser, og de får alt hvad de kan trække ud af systemt,

jeg er absolut ikke højt lønnet selv, ej heller er min mand, vi har tilsammen 30 000 før skat om måned og ud af det skal vi stadig betale fuld plads,husleje osv, men vi klare os stadig fint, trods at vi ligger nede i det lavtlønnet område begge 2,

jeg ved at var vi begge på kh ville vi have knap 23000 før skat og få betalt en del af bh og husleje, og så ville vi i sidste ende have det samme udbtalt som nu, efter alt er betalt,

og for lige at vænne tilbage, så har jeg jo ikke noget imod at man får tilskud til husleje , friplads, men det jo ikke de eneste ektsra ting man får som enlig, jeg fik da ca 3000 kr oveni min børnechek og ca 1000 kr ekstra hver måned i fadrebidrag, blot fordi jeg var enlig, kan ikke lige huske hvad de kaldte de tillæg, mener det var forhøjet et eller andet,

jamen de penge fra faderen er jo hans meget lille bidrag til sine børn...det koster jo altså ikke kun halvt så meget at have børn fordi man er blevet alene med dem.
Jeg får til tre børn 1400kr mere pr md end hvad andre gør...alt andet ville enhver anden på su også kunne få...alt efter indkomst.
At du kender nogen der i så mange år har gået hjemme og modtaget kh er mig en gåde, men det er jo ikke dyrere for samfundet end at give dem pension, måske er det faktisk billigere??
Men nu er jeg så heller ikke på kh men på su, som er en del mindre end kh, men jeg skal nok ende med at betale min del tilbage-smiler
Knus Eva..

Anmeld

20. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Jeg synes nu stadig det kan betale sig at arbejde:0)

Har haft fuldtidarbejde hele tiden, er dog steget noget i løn de sidste par år. Men har de sidste par år haft en årsindtægt tæt på 300.000 og har stadig fået friplads og boligstøtte. Ja jeg har da ikke fået lige så høje satser som hvis jeg gik på kontant eller dagpnege.

Men som den person jeg er ville jeg dø hvis jeg skulle gå hjemme i så lang tid. Elsker at arbejde, elsker også at holde fri, men at gå hjemme for at gå hjemme kunne jeg ikke:09 Så skulle det ære et bevist valg jeg tog med min mand, at jeg skulle være hjemmegående husmor, og i det tilfælge er vi to osv og derved ingen tilskud osv. Men det er jo en helt anden situation

Selvom der er en del der tjener 300kilo+ idag, så er det de færreste, af den gruppe af enlige mødre vi taler om, der kommer ud på arbejdsmarkedet og tjener det

Men jeg syntes det er super fedt, når det KAN betale sig, det kan det bare ikke for alle...

Anmeld

20. juni 2009

karina1980

jeg mener bare at alle de ydelser der er, burde være efter indkomst og ikke efter om man er enlig eller ej, og pt er der faktisk rigtig mange ekstra tillæg for enlige hvis man sætter sig ind i reglerne.

men jeg fik ca 2500 ekstra dengang om måned,  jeg ved selvfølgelig ikke hvor meget der er lavet om, det det jo snart er 5 år siden, men jeg synes faktisk jeg fik meget,

men vil så også sige at jeg synes at suén er alt for lav, jeg forstå stadig ikke at den skal være lavere end kh, det opfodre ihvertfald ikke ret mange til at tage en udd.

Anmeld

20. juni 2009

Honningblomst

jeg mener bare at alle de ydelser der er, burde være efter indkomst og ikke efter om man er enlig eller ej, og pt er der faktisk rigtig mange ekstra tillæg for enlige hvis man sætter sig ind i reglerne.

men jeg fik ca 2500 ekstra dengang om måned,  jeg ved selvfølgelig ikke hvor meget der er lavet om, det det jo snart er 5 år siden, men jeg synes faktisk jeg fik meget,

men vil så også sige at jeg synes at suén er alt for lav, jeg forstå stadig ikke at den skal være lavere end kh, det opfodre ihvertfald ikke ret mange til at tage en udd.

Det ENESTE du kan få som enligmor er 1100kr pr. barn hver tredje måned og 1100kr pr. mor...dvs 2200kr for mor med et barn og 3300kr for mor med to børn.
INTET andet er fordi man er enlig men KUN ud fra din indkomst...så jeg synes faktisk ikke det er meget enlige kan få, kun fordi de er enlige...
KH er vel højere fordi den ikke henvender sig til almindelige mennesker som kan tage en udd. eller et job...kh er til mennesker i nød der ikke kan arbejde eller få et job på lige fod med andre eller på anden vis står dårligere end os andre og derfor har brug for hjælp kortere eller længere tid..

Knus..

Anmeld

20. juni 2009

karina1980

Eva skriver:

Det ENESTE du kan få som enligmor er 1100kr pr. barn hver tredje måned og 1100kr pr. mor...dvs 2200kr for mor med et barn og 3300kr for mor med to børn.
INTET andet er fordi man er enlig men KUN ud fra din indkomst...så jeg synes faktisk ikke det er meget enlige kan få, kun fordi de er enlige...

Knus..

okay, så lyder det som om der er lavet noget om, jeg fik 3 eller 4 tillæg dengang blot fordi jeg var alene, de 2 af dem husker jeg blev udbetalt sammen med børnepengene(hver 3 måned) og resten fik jeg d. 15 i måned,

derudover fik jeg friplads og halvhusleje betalt,

kan også huske hende min sagsbehandler gav mig en liste med legater jeg kunne søge, fik det dog aldrig gjort da jeg synes det var sært

Anmeld

20. juni 2009

Honningblomst

karina1980 skriver:

okay, så lyder det som om der er lavet noget om, jeg fik 3 eller 4 tillæg dengang blot fordi jeg var alene, de 2 af dem husker jeg blev udbetalt sammen med børnepengene(hver 3 måned) og resten fik jeg d. 15 i måned,

derudover fik jeg friplads og halvhusleje betalt,

kan også huske hende min sagsbehandler gav mig en liste med legater jeg kunne søge, fik det dog aldrig gjort da jeg synes det var sært

Men legater har jo intet med off. tilskud at gøre og din boligsikring og tilskud til børnepasning har heller intet at gøre med at du er enlig.
Kun de der hver tredje måned der gives alene fordi man er enlig mor..
Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.