Har kontanthjælpsmodtagere og enligemødre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2009

BubbieBear

Jeg er på kh nu og har været det i et lille års tid, og synes bestemt ikke man får noget forærende! (jeg er dog ikke enlig mor)
Men som det ser ud nu får jeg kun 4300 udbetalt. De sætter kh ned hver ½år, så det kan sagtens betale sig at arbejde!
Synes også de er ret strikse ang. aktivering i min kommune, men synes så det meste aktivering er noget af det mest latterlige. Princippet i det er fint nok, men de ting man kan komme til at lave er bare SÅ hovedløse.
Man kan så igen spørge sig selv om hvorfor man dog ikke bare finder et arbejde. Hvis man virkelig gerne vil ud af det system så kommer man det også, selv kæmper jeg med næb og kløer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2009

karina1980

Eva skriver:

Men legater har jo intet med off. tilskud at gøre og din boligsikring og tilskud til børnepasning har heller intet at gøre med at du er enlig.
Kun de der hver tredje måned der gives alene fordi man er enlig mor..
Knus..

nej men jeg fik nogle tilskud hver d. 15 i måned også fordi jeg var enlig, alt det andet var fratrukket inden jeg fik opkrævning på det sidste

så med det jeg fik dengang, der levede jeg altså rigtig godt som enlig på kh

Anmeld

20. juni 2009

Smukkert

Hvis ideen med kontanthjælp er, at det skal være tilpas ringe så det giver folk lysten til at arbejde istedet, så får enlige mødre for meget. Ikke pga. selve kontanthjælpen, men alle de ekstra tilskud man får. Boligsikring, fripladser m.m..

Jeg kommer hvertfald til at sidde godt i den, når jeg har født.
Ca. 9.000kr udbetalt i kh.
Ca. 2800kr i boligsikring.
+ børnepenge, børnebidrag.

Fripladser bliver ikke aktuelt, da jeg KUN skal være på kontanthjælp indtil barsel er overstået. Medmindre man også kan få fripladser, når man er på su...

Anmeld

20. juni 2009

Honningblomst

karina1980 skriver:

nej men jeg fik nogle tilskud hver d. 15 i måned også fordi jeg var enlig, alt det andet var fratrukket inden jeg fik opkrævning på det sidste

så med det jeg fik dengang, der levede jeg altså rigtig godt som enlig på kh

Det er ikke noget jeg nogen sinde har hørt om...og jeg ved jo ikke hvorfor netop de har vurderet at du havde brug for ekstra..
Knus Eva.

Anmeld

20. juni 2009

Honningblomst

Mælkebøttebarn skriver:

Hvis ideen med kontanthjælp er, at det skal være tilpas ringe så det giver folk lysten til at arbejde istedet, så får enlige mødre for meget. Ikke pga. selve kontanthjælpen, men alle de ekstra tilskud man får. Boligsikring, fripladser m.m..

Jeg kommer hvertfald til at sidde godt i den, når jeg har født.
Ca. 9.000kr udbetalt i kh.
Ca. 2800kr i boligsikring.
+ børnepenge, børnebidrag.

Fripladser bliver ikke aktuelt, da jeg KUN skal være på kontanthjælp indtil barsel er overstået. Medmindre man også kan få fripladser, når man er på su...

Jamen kh er IKKE noget man kan vælge at leve af og leve på i mange år...der er nogen der bestemmer hvor længe og hvor meget du kan få....så jeg synes den er meget passende...og ikke overvældende..Endvidere bliver de fleste sendt ud og arbejde og så får de stadig det samme beløb for 37 timers arbejde...
Knus Eva.

Anmeld

20. juni 2009

Smukkert

Eva skriver:

Jamen kh er IKKE noget man kan vælge at leve af og leve på i mange år...der er nogen der bestemmer hvor længe og hvor meget du kan få....så jeg synes den er meget passende...og ikke overvældende..Endvidere bliver de fleste sendt ud og arbejde og så får de stadig det samme beløb for 37 timers arbejde...
Knus Eva.

Ahh.. synes nu det er nemt nok at blive på kh, hvis man bare ynker over hvor hårdt man har det... Min mor har været det i flere år.
Først nu har hun SELV valgt at begynde at læse HF.
Mange unge mennesker er også på kh.. HVORFOR? De kan vel bare læse et eller andet istedet.
På kh kommer man ikke videre i systemet. Som nævnt så er aktiveringsmulighederne jo virkelig latterlige.. Hvad får man ud af det? Man står i stampe.

Derfor har jeg kæmet for at komme i praktik som aktivering istedet.

Anmeld

20. juni 2009

Honningblomst

Mælkebøttebarn skriver:

Ahh.. synes nu det er nemt nok at blive på kh, hvis man bare ynker over hvor hårdt man har det... Min mor har været det i flere år.
Først nu har hun SELV valgt at begynde at læse HF.
Mange unge mennesker er også på kh.. HVORFOR? De kan vel bare læse et eller andet istedet.
På kh kommer man ikke videre i systemet. Som nævnt så er aktiveringsmulighederne jo virkelig latterlige.. Hvad får man ud af det? Man står i stampe.

Derfor har jeg kæmet for at komme i praktik som aktivering istedet.

Men der er jo alle steder mennesker som snyder, men det skal da ikke gå ud over dem der ikke gør....at man ikke har lyst til at lave noget eller ikke magter det, det er jo op til andre at vurdere hvad og hvordan man skal tackle det...personligt er jeg glad for at bo i et samfund hvor børn kan leve ok, selvom mor ikke magter at arbejde.smiler-
Knus Eva...

Anmeld

20. juni 2009

Smukkert

Eva skriver:

Men der er jo alle steder mennesker som snyder, men det skal da ikke gå ud over dem der ikke gør....at man ikke har lyst til at lave noget eller ikke magter det, det er jo op til andre at vurdere hvad og hvordan man skal tackle det...personligt er jeg glad for at bo i et samfund hvor børn kan leve ok, selvom mor ikke magter at arbejde.smiler-
Knus Eva...

Ja, det er da lækkert at man kan fungere optimalt som enlig mor på kontanthjælp --- meeen ville da være ideelt hvis flere kom i arbejde eller uddannelse, så man bryder den sociale arv.

Anmeld

20. juni 2009

Honningblomst

Mælkebøttebarn skriver:

Ja, det er da lækkert at man kan fungere optimalt som enlig mor på kontanthjælp --- meeen ville da være ideelt hvis flere kom i arbejde eller uddannelse, så man bryder den sociale arv.

Men det tror jeg bare ikke gøres ved at stille mennesker endnu værre ækonomisk...smiler
Men det er jo en anden historie...jeg synes i hvert fald det er dig fortjent at kunne få et godt liv med den lille bebs-smiler
Knus og god lørdag..
Eva.

Anmeld

20. juni 2009

Smukkert

Eva skriver:

Men det tror jeg bare ikke gøres ved at stille mennesker endnu værre ækonomisk...smiler
Men det er jo en anden historie...jeg synes i hvert fald det er dig fortjent at kunne få et godt liv med den lille bebs-smiler
Knus og god lørdag..
Eva.

Hvis man ikke har en sølvske i røven, så vil man da stræbe mere efter at få en uddannelse og tjene sine egne penge.
Hvis man ikke har det der net, hvor man trygt kan falde, så vil folk automatisk blive mere ansvarsbevidste og kæmpe for en bedre tilværelse.

I danmark kan man jo hvile på laurbærene.. Skidt pyt hvis jeg blir fyrret eller ikke lige orker denne her uddannelse.. Jeg er altid sikret en indtægt.. Jeg kan da bare hoppe på kontanthjælp.

Nææh nej, hvis der ikke var denne her sikkerhed, så tror jeg nok folk ville have lidt mere mod til at lave de her lektier eller møde op på sin arbejdsplads.

____
Også god dag til dig .
Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.