Har kontanthjælpsmodtagere og enligemødre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Modtager mennesker på kh og enlige alt for meget økonomisk hjælp fra det offentlige...

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.424 visninger
45 svar
0 synes godt om
20. juni 2009

Honningblomst

det for godt...modtager de for megen hjælp fra det offentlige....har de større rådighedsbeløb end mange andre?

Det er nogen gange det en del debatter giver indtryk af...hvad mener I?

Min mening er at mange er uvidende siden de tror at enlige, mennesker på kh og andre "svage" grupper bliver forgyldt.

Knus Eva.,,som godt ved at enlige mødre ikke automatisk er lavtlønnede, men de står dårligere når de som enkeltperson tit har alle udgifter til barnet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2009

Valle81

Hejsa:0)

Er selv alene mor, og eg synes bestemt ikke vi bliver forgyldt. jeg er glad og MEGET taknemmelig for den hjælp og støtte jeg har fået økonomisk,og da jeg fandt ud af jeg var gravid, undersøgte jeg hvad jeg kunne få, og om det jeg fik kunne gøre, at jeg kunne give mit barn en god opvækst.

Havde jeg ikke kunne få økonomisk hjælp, havde jeg nok været nødt til at vælge barnet fra..............

Jeg synes det er et fantastisk Danmark vi har, at der er plads til alle grupper i alle forskellige sociale lag.

At vi alle kan få hjælp osv, så synes vi skl prise os lykkelige for det og ikke tænke så meget over alt det andet

Jeg er stolt af selv at betale min skat og at det kan hjælpe folk som er dårlige stillet end mig.

Kærligst fra Christina, som nu er flyttet sammen men sin skønne kæreste/mand og har meld boligstøtte og alt andet fra, men som gladeligt betaler min skat til at andre enlige mødre kan få lidt ekstra0)

Anmeld

20. juni 2009

Honningblomst

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Er selv alene mor, og eg synes bestemt ikke vi bliver forgyldt. jeg er glad og MEGET taknemmelig for den hjælp og støtte jeg har fået økonomisk,og da jeg fandt ud af jeg var gravid, undersøgte jeg hvad jeg kunne få, og om det jeg fik kunne gøre, at jeg kunne give mit barn en god opvækst.

Havde jeg ikke kunne få økonomisk hjælp, havde jeg nok været nødt til at vælge barnet fra..............

Jeg synes det er et fantastisk Danmark vi har, at der er plads til alle grupper i alle forskellige sociale lag.

At vi alle kan få hjælp osv, så synes vi skl prise os lykkelige for det og ikke tænke så meget over alt det andet

Jeg er stolt af selv at betale min skat og at det kan hjælpe folk som er dårlige stillet end mig.

Kærligst fra Christina, som nu er flyttet sammen men sin skønne kæreste/mand og har meld boligstøtte og alt andet fra, men som gladeligt betaler min skat til at andre enlige mødre kan få lidt ekstra0)

Men er du aldrig blevet mødt med den holdning at enlige jo får en masse...jeg synes virkelig det er skidt at man ikke som enlig må forkæle sig selv uden der er mennesker der får ondt bagi...øv...

Hvor skønt at du har mødt en at flytte sammen med...det kan alligevel bedst betale sig på alle plan at være to..

Knus Eva..

Anmeld

20. juni 2009

Valle81

Eva skriver:

Men er du aldrig blevet mødt med den holdning at enlige jo får en masse...jeg synes virkelig det er skidt at man ikke som enlig må forkæle sig selv uden der er mennesker der får ondt bagi...øv...

Hvor skønt at du har mødt en at flytte sammen med...det kan alligevel bedst betale sig på alle plan at være to..

Knus Eva..

Jeg er ikke sådan direkte blevet mødt, men kan godt se at nogel bliver sådan ldit............skæve i hovederne.........når man fortæller hvad man får.

Og så plejede jeg at sige:

Jeg får 1400 i boligstøtte og 1200 i friplads og ordinært og ekstraordinært bidrag som sniger sig op på ca 700 kr i måneden. Det fiver samlet 3300 mere om måneden, som jeg får i støtte. Ja det lyder af meget, men der er stadig langt op til en udbetalt ekstra lån på nok i gennemsnit 15000 kr om måneden. Så jeg vil til hver en tid foretrække at være to og deles om udgifterne:0)

Så plejer de fleste at sige: Ups ja:0)

Men jo der er helt klart fordomme overfor os enlige som "bare får i hoved og anden ende". Men jeg vil kalde det misundelse, uforstående og mangel på føling med andres liv. Og så glemmer de at tænke, hov, hvad hvis jeg selv endte i samme situaton, ville jeg så ikke være død taknemmelig får at fpå hjælp

Og tak. ja det er så skønt at have en at dele hverdagen med. Elsker det, selvom jeg også ELSKEDE min tilværelse som enlig

Anmeld

20. juni 2009

Honningblomst

Valle81 skriver:

Jeg er ikke sådan direkte blevet mødt, men kan godt se at nogel bliver sådan ldit............skæve i hovederne.........når man fortæller hvad man får.

Og så plejede jeg at sige:

Jeg får 1400 i boligstøtte og 1200 i friplads og ordinært og ekstraordinært bidrag som sniger sig op på ca 700 kr i måneden. Det fiver samlet 3300 mere om måneden, som jeg får i støtte. Ja det lyder af meget, men der er stadig langt op til en udbetalt ekstra lån på nok i gennemsnit 15000 kr om måneden. Så jeg vil til hver en tid foretrække at være to og deles om udgifterne:0)

Så plejer de fleste at sige: Ups ja:0)

Men jo der er helt klart fordomme overfor os enlige som "bare får i hoved og anden ende". Men jeg vil kalde det misundelse, uforstående og mangel på føling med andres liv. Og så glemmer de at tænke, hov, hvad hvis jeg selv endte i samme situaton, ville jeg så ikke være død taknemmelig får at fpå hjælp

Og tak. ja det er så skønt at have en at dele hverdagen med. Elsker det, selvom jeg også ELSKEDE min tilværelse som enlig

Men boligsikring og friplads har jo intet med din status som enlig mor at gøre...det er udelukkende ud fra indkomst og noget alle kan modtage.

Du får 1100kr mere pr. barn hver tredje måned og så 1100kr pr voksen...dvs det at du får 2200kr ville ikke give 4400kr ved et bar mere, men 3300kr.

Nå, men tror bare mange glemmer at boligsikring og friplads er for alle med lav indkomst...og på samme måde ikke for enlige med en høj indkomst.

Knus Eva..

Anmeld

20. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg aner det ikke.

Men jeg ved at jeg syntes det er forkert, at det ikke kan betale sig at arbejde, hvis du er enlig mor. Der er mange der vil miste penge på at få et arbejde, for så mister de en helt masse støtte og fripladser osv.

det bryder jeg mig ikke om.

Anmeld

20. juni 2009

Sweet1978

Nej bestemt ikke man får jo stadig kun tilskud i hht. indtægt, så har man arbejde som enlig mor får man kun lige til dagen og vejen. Og nu er det jo ikke mødrenes men børnenes tarv der bliver tænkt på og de skal vel ikke straffes økonomisk fordi de ikke har en far i deres hverdag. Jeg synes det fungerer fint, og der er jo blevet skrappere regler for kontanthjælpsmodtagere så tror ikke man er på den indkomst med mindre man ikke har andre muligheder og  bestemt ikke selvalgt.

Anmeld

20. juni 2009

Honningblomst

Zafir skriver:

Jeg aner det ikke.

Men jeg ved at jeg syntes det er forkert, at det ikke kan betale sig at arbejde, hvis du er enlig mor. Der er mange der vil miste penge på at få et arbejde, for så mister de en helt masse støtte og fripladser osv.

det bryder jeg mig ikke om.

Det er der bare heller ingen logik i....måske man i stedet skulle give enlige mødre dobbelt fradrag, så det faktisk kunne betale sig...
Knus Eva...

Anmeld

20. juni 2009

karina1980

tja jeg har så også stået som enlig mor på kh, og jeg synes sgu jeg fik i hoved og røv, jeg kunne rende rundt derhjemme og lave absolut intet for de knap 9000 jeg fik udbetalt oveni det fik jeg jo så boligstøtte på 2700 og friplads til begge børn hvilket svare til ca. 3200 kr(dengang)  og så fik jeg forhøjede og ektra børnepenge, plus fadrebidrag,

så hvis man lagde tallene sammen havde jeg faktisk ca 17000 udbetalt og af det skulle jeg så betale alt selv(fuld dagpleje,husleje osv) og det er faktisk en hel del mere end jeg får idag ved at knokle 37 timer om ugen,

så ja jeg synes faktisk at man bliver lidt forkælet på kh som enlig,

om enlig med job bliver forkælet, ved jeg ikke noget om, men umiddelbart vil jeg ikke tro det, da det jo har noget med inkomst og jobtype at gøre,

knus karina som er dødtræt af at høre at enlig på kh har det hårdt

Anmeld

20. juni 2009

Honningblomst

karina1980 skriver:

tja jeg har så også stået som enlig mor på kh, og jeg synes sgu jeg fik i hoved og røv, jeg kunne rende rundt derhjemme og lave absolut intet for de knap 9000 jeg fik udbetalt oveni det fik jeg jo så boligstøtte på 2700 og friplads til begge børn hvilket svare til ca. 3200 kr(dengang)  og så fik jeg forhøjede og ektra børnepenge, plus fadrebidrag,

så hvis man lagde tallene sammen havde jeg faktisk ca 17000 udbetalt og af det skulle jeg så betale alt selv(fuld dagpleje,husleje osv) og det er faktisk en hel del mere end jeg får idag ved at knokle 37 timer om ugen,

så ja jeg synes faktisk at man bliver lidt forkælet på kh som enlig,

om enlig med job bliver forkælet, ved jeg ikke noget om, men umiddelbart vil jeg ikke tro det, da det jo har noget med inkomst og jobtype at gøre,

knus karina som er dødtræt af at høre at enlig på kh har det hårdt

Men hvordan kunne du rende rundt og hygge dig på kh, det forstår jeg ikke....man skal da aktiveres...og aktiveres man, så arbejder man faktisk 37 timer om ugen for 12.000kr...og igen, så gives de tilskud du nævner jo fordi man tjener lidt og ikke fordi man er enlig.
Jeg tænker at enlige heller ikke har de udgifter som par har...feks i form af bil eller biler, dyrt hus, rejser osv...
Men måske du bare synes det er forkert at dem der har brug for det får økonomisk hjælp?? alle de lavtlønnede...
Knus Eva..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.