Børnehave i ferien :-///

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2013

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Forstår godt dine frustrationer. Og jeg ved godt hvor svært det er at acceptere. Jeg opdagede min graviditet en uge efter uheldet. Så derfor ved jeg ikke hvordan det er at være mor uden kroniske smerter. Men jeg har så bare de tanker jeg kæmper med som hedder sig at det er svært at acceptere at der er mange ting jeg ikke kan gøre med min datter. Og den drøm jeg havde om hvilken mor jeg ville blive er bare ikke blevet sådan. Men man bliver nødtil at acceptere og nyde de gode dage. Og tro mig jeg ved godt selv det kan være svært fordi der er så meget negativt i ens hverdag. At det ikke er skide nemt at blive ved med at være positiv.

Jeg har så desværre også mani med at tage alt til mig som faktisk ikke er min skyld. Men føler tit at jeg er en dårlig mor. F.eks så er min datters astmatisk bronkitis gået helt amok denne vinter. Og hun har været meget syg og derfor har tabt sig.
Det følte jeg også er min skyld. Fordi hvis jeg nu ikke havde de smerter osv osv...
Og det er jo noget fis for jeg kunne jo ikke gøre tingene anerledes om jeg så ikke havde mine daglige smerter.

For jeg hverken røg eller lign under min graviditet.
Men jeg tror også det kommer an på hvor langt man er i sit " smerteforløb" jeg har f.eks kun været skadet i 2,5 år. Og derfor har langt vej igen. Jeg forsøger at acceptere min tilstand men det er til tider ret svært.
Og så tror jeg aldrig man lære at leve 100 procent med ens tilstand. Uanset hvor mange år man har døjet med det.

Alt held og lykke til dig. Det fortjener du

Tror det går ud for det samme men ved det ikke. Mine de store var 8 år så er jo vant til at have masser af overskud da de var små. Og tingene fra de var små og til nu er mile fra hinanden. Så føler ikke den lille får samme gode vilkår ( ved ikke om man kan sige det )

det er svært når man ikke kan leve optil sine egne forestillinger  Både på den ene og anden måde . Især når det ikke er muligt og lave om. Så kan godt følge dig, man har jo en ide om hvordan man gerne vil være som person - og mor. Ikke sjovt når virkeligheden ikke stemmer overens med det billede.

selvfølgelig er din datters ab ikke din skyld . Men ens tanker kan nemt blive negativ. Og kører i ring. Ikke altid nemt og se objetivt på tingene. Selv om man jo godt ved bedre.

jeg har snakket meget med min psykolog om dette , om at acceptere tingene . Og de nedture der desværre kommer. De vil nok altid komme men man bliver stærkere hver gang. Hver nedtur giver muligheden for at arbejde videre. De vil ALTID være der. 

Tror du har ret, min læge sagde i sin tid ( inden jeg var afklaret ) at fra den dag man fik en afklaring arbejdmæssigt skulle man forvente 1-2 år før man havde det nogenlunde. Jeg kører på 4 år, men blev først afklaret i nov. Jeg er kommet LANGT meget langt.

men lige præsic i weekend og ferier rammer det mig. For så er hele familien samlet og jeg mærker virkelig forandringen.

Til dig også.

p.s var det dig med arbejdsprøvning som ikke gik godt ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2013

Anonym trådstarter

trunte89 skriver:

Ja okay så er det jo stadig ret nyt. Håber der er nogle voksne og børn. Med han kender. Og så skal det sikkert nok gå fint

De sagde at de prøvede at dække dagen ind med voksne fra begge børnehaver. Så der var nogle ungerne kendte.

han får en kort dag , bare så jeg lige kan samle lidt kræfter.

Anmeld

17. februar 2013

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg er også blevet afleveret i andre institutioner, og vi har derhjemme snakket om, hvor spændende det var, at man skulle leget på en helt ny legeplads, med masser af nyt legetøj og nye legekammerater

Jeg synes der bliver drevet lidt heksejagt på, at man kan finde på at aflevere sit barn i institution selvom det er ferie, og det synes jeg ærlig talt er lidt synd! Det er et spørgsmål om, hvorvidt man gør det til et problem, eller gør det spændende!

Og ja ja, jeg ved godt, at jeg ikke har børn endnu, men jeg har altså selv oplevet det og det har min bror også, og vi har bare hygget os! Det er vel ikke stort anderledes, end når DP børn bliver afleveret ved gæste DP

Så op med humøret og fortæl dit barn, hvor spændende det bliver!

Håber han syntes det er spændende. Han er ikke vildt glad for at skulle afsted i forvejen.

må trøste mig med det er 2 korte dage.

Anmeld

17. februar 2013

Mother-love

Anonym skriver:

Tror det går ud for det samme men ved det ikke. Mine de store var 8 år så er jo vant til at have masser af overskud da de var små. Og tingene fra de var små og til nu er mile fra hinanden. Så føler ikke den lille får samme gode vilkår ( ved ikke om man kan sige det )

det er svært når man ikke kan leve optil sine egne forestillinger  Både på den ene og anden måde . Især når det ikke er muligt og lave om. Så kan godt følge dig, man har jo en ide om hvordan man gerne vil være som person - og mor. Ikke sjovt når virkeligheden ikke stemmer overens med det billede.

selvfølgelig er din datters ab ikke din skyld . Men ens tanker kan nemt blive negativ. Og kører i ring. Ikke altid nemt og se objetivt på tingene. Selv om man jo godt ved bedre.

jeg har snakket meget med min psykolog om dette , om at acceptere tingene . Og de nedture der desværre kommer. De vil nok altid komme men man bliver stærkere hver gang. Hver nedtur giver muligheden for at arbejde videre. De vil ALTID være der. 

Tror du har ret, min læge sagde i sin tid ( inden jeg var afklaret ) at fra den dag man fik en afklaring arbejdmæssigt skulle man forvente 1-2 år før man havde det nogenlunde. Jeg kører på 4 år, men blev først afklaret i nov. Jeg er kommet LANGT meget langt.

men lige præsic i weekend og ferier rammer det mig. For så er hele familien samlet og jeg mærker virkelig forandringen.

Til dig også.

Ja det er skide hårdt når man når til weekend og ferie. For der kan man ikke få de timer til at slappe af og samle energi til familien kommer hjem som man kan i hverdagene.

Ja det var mig. Jeg skal i en ny arbejdsprøvning. Kommunen fattede heldigvis at jeg ikke kunne klare det. Og er stadig ikke tilbage på mit normale smerteniveau pga den arbejdsprøvning.

Men ja jeg er da også rykket mig langt pga smerteklinik og den slags. Og jeg har indtil videre et par dage om måneden hvor det hele er helt af helvedes til. Og nu hvor jeg er i arbejdsprøvning med kommunen osv har jeg bare mange flere af de dage desværre.
Men venter nu på en ny. Og frygter virkelig hvis denne heller ikke dur. For så kan jeg godt regne med at jeg ryger i et resurceforløb som de faktisk kan lave så det hedder 2 gange 5 år. Det har jeg bare ikke lyst til. For jeg vil ikke sidde fast i systemet. Vil bare videre.

Men er glad på dine vegne over at du er færdig med det kommuneræs.

Anmeld

17. februar 2013

Mother-love

Anonym skriver:

Til dig også.

Ja det er skide hårdt når man når til weekend og ferie. For der kan man ikke få de timer til at slappe af og samle energi til familien kommer hjem som man kan i hverdagene.

Ja det var mig. Jeg skal i en ny arbejdsprøvning. Kommunen fattede heldigvis at jeg ikke kunne klare det. Og er stadig ikke tilbage på mit normale smerteniveau pga den arbejdsprøvning.

Men ja jeg er da også rykket mig langt pga smerteklinik og den slags. Og jeg har indtil videre et par dage om måneden hvor det hele er helt af helvedes til. Og nu hvor jeg er i arbejdsprøvning med kommunen osv har jeg bare mange flere af de dage desværre.
Men venter nu på en ny. Og frygter virkelig hvis denne heller ikke dur. For så kan jeg godt regne med at jeg ryger i et resurceforløb som de faktisk kan lave så det hedder 2 gange 5 år. Det har jeg bare ikke lyst til. For jeg vil ikke sidde fast i systemet. Vil bare videre.

Anmeld

17. februar 2013

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Lige præsic ... Uden at klandre " normale " så er det bare svært og forklare, så det forståes..

mente nok det var dig, men husker desværre ikke godt hvor godt de lyttede , ved du hvad du skal nu ?? Tænker på hvilken område ?

føler SÅ meget med dig, det er bare ikke nemt. Og de nye regler er hvis ikke til for os  

Resourse forløb, 2 gange 5 år   det lyder jo helt absurt.. Det jo vildt 

Anmeld

17. februar 2013

Mother-love

Anonym skriver:

Lige præsic ... Uden at klandre " normale " så er det bare svært og forklare, så det forståes..

mente nok det var dig, men husker desværre ikke godt hvor godt de lyttede , ved du hvad du skal nu ?? Tænker på hvilken område ?

føler SÅ meget med dig, det er bare ikke nemt. Og de nye regler er hvis ikke til for os  

Resourse forløb, 2 gange 5 år   det lyder jo helt absurt.. Det jo vildt 

Nej hukommelsen kender jg alt til. Jeg gik fra virkelig at have klæber hjerne. Huskede alt for både mig selv og så mange andre. Ringer jeg til lægen eller lign. Nu og bestiller tid er jeg nødtil at skrive det ned i mens jeg snakker med dem i tlf ellers er det ligefør jeg ikke kan huske det når jeg har lagt på. Det er bare så frustrene.

Ja det skal være noget siddende montage lign. Arbejde. Altså noget hvor jeg skal sidde og pakke nogle småting. Men vi skal lige finde stedet først. Og så skal jeg ned på en 9 timer istedet for 12
Og ja det er vildt frustrende at tænke på at man kan blive glemt i systemet i op til 10 år fordi man ikke kan få sin pension når man er under 40.

Prøver du at lave noget afspænding i løbet af dagen når det er weekend eller ferie? Jeg gør det ikke selv fordi jeg simpelthen ikke kan finde den ro tilat gøre det. Men det skulle være super godt har jeg hørt. At man tager en halv time hvor man spænder af til en der snakker og fortæller hvad man skal gøre imens man ligger og slapper af

Anmeld

17. februar 2013

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Nej hukommelsen kender jg alt til. Jeg gik fra virkelig at have klæber hjerne. Huskede alt for både mig selv og så mange andre. Ringer jeg til lægen eller lign. Nu og bestiller tid er jeg nødtil at skrive det ned i mens jeg snakker med dem i tlf ellers er det ligefør jeg ikke kan huske det når jeg har lagt på. Det er bare så frustrene.

Ja det skal være noget siddende montage lign. Arbejde. Altså noget hvor jeg skal sidde og pakke nogle småting. Men vi skal lige finde stedet først. Og så skal jeg ned på en 9 timer istedet for 12
Og ja det er vildt frustrende at tænke på at man kan blive glemt i systemet i op til 10 år fordi man ikke kan få sin pension når man er under 40.

Prøver du at lave noget afspænding i løbet af dagen når det er weekend eller ferie? Jeg gør det ikke selv fordi jeg simpelthen ikke kan finde den ro tilat gøre det. Men det skulle være super godt har jeg hørt. At man tager en halv time hvor man spænder af til en der snakker og fortæller hvad man skal gøre imens man ligger og slapper af

Mine nye bedste venner er kalender på mobilos og små gule sedler. Uden det fungere min verden ikke. GLEMMER alt hvis jeg ikke notere med det samme. Hvilken herlighed..

har været selvstændig med 2 små børn, hus og have. så virkelig en modsætning . Man skulle jo tro man var 80 med alzheimer . Men pyt man lærer små ting i hverdagen som gør det nemmere.

egenligt sjovt som små ting pludselig får betydning , tar mig selv i det hver dag. Ting som er ganske unødvendigt for andre .

montage ?? Tror du det dur ?? håber virkelig du får en afklaring .

har ikke sat mig ind i de nye regler. Men hvis du ikke kan holde til mere end 9 timer hva så ? er ressourse forløb så muligheden og ikke andet ?

tænker du lidt på sådan ala mind fuldness ?? Nej det gør jeg ikke. Har ikke ro i kroppen til det. Slet ikke når jeg har smerter. Prøvede det på smertecenter men fik slet ikke noget ud af det

Anmeld

17. februar 2013

tarkoflen

Anonym skriver:

Håber han syntes det er spændende. Han er ikke vildt glad for at skulle afsted i forvejen.

må trøste mig med det er 2 korte dage.

Er sikker på han nok skal hygge sig med alt det nye legetøj

Anmeld

18. februar 2013

Mother-love

Anonym skriver:

Mine nye bedste venner er kalender på mobilos og små gule sedler. Uden det fungere min verden ikke. GLEMMER alt hvis jeg ikke notere med det samme. Hvilken herlighed..

har været selvstændig med 2 små børn, hus og have. så virkelig en modsætning . Man skulle jo tro man var 80 med alzheimer . Men pyt man lærer små ting i hverdagen som gør det nemmere.

egenligt sjovt som små ting pludselig får betydning , tar mig selv i det hver dag. Ting som er ganske unødvendigt for andre .

montage ?? Tror du det dur ?? håber virkelig du får en afklaring .

har ikke sat mig ind i de nye regler. Men hvis du ikke kan holde til mere end 9 timer hva så ? er ressourse forløb så muligheden og ikke andet ?

tænker du lidt på sådan ala mind fuldness ?? Nej det gør jeg ikke. Har ikke ro i kroppen til det. Slet ikke når jeg har smerter. Prøvede det på smertecenter men fik slet ikke noget ud af det

Hehe ja man lære og finde de små ting der hjælper en i hverdagen )

Ja jeg tror måske godt jeg kan montage delen. Men ved ikke om jeg kan 9 timer.
Hvis jeg ikke kan 9 timer. Så kan jeg blive sat ned. Nu kan man få flexjob ned til 2 timer om ugen. Selvom jeg ikke ligefrem symes det lyder særlig realistisk. Men det er den nye lov. Ligesom at arbejdsgiver kun betaler for de timer du er der og så suplere kommunen op til det der svarer til akassens dagpenge.
Ja jeg fik afvide at hvis dette heller ikke virkede så skulle jeg regne med et ressurceforløb. Selvom de mente at en pension ville være mest realistisk for mig. Så var det nærmest umuligt med de nye regler men jeg vil sgu heller ikke have min pension men hvor mange gider og ansætte en for 2 timer om ugen?

Du har nok det samme problem som jeg har. Mit hovede vil utrolig mange ting men det vil min krop bare ikke. Så jeg er tit hyper. Og kan ikke komme af med det pga mine smerter. Men jeg er så fuldstæmdig færdig om aftenen, men det er jo klart når man bruger alt ens energi i løbet af dagen på smerter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.