Børnehave i ferien :-///

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2013

L&V

Anonym skriver:

Tak for svar .. Håber du har ret. 

Har selv været i børnehave så kender det godt . Men kender også bagsiden, at nogle kikker skævt når man bare er hjemme og aflevere sit barn... 

Absolut og det kan jeg heller ikke sige mig fri for selv men syntes nu mere det er dem der holder ferie uden deres børn, går ud fra du er sygemeldt eller lignende (du har i hvert fald en go grund og det ved personalet vel os) De børn der er der hver dag året rundt ferie eller ej ja dem har jeg sku ondt af men dem der har fri men på skæve tidspunkter ja det er et fedt i min optik de holder jo fri

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2013

Anonym trådstarter

trunte89 skriver:

Det er også bedre at han så har få gode dage hjemme. Det er nok også bedre for din søn, at han er afsted nogle dage hvor du samler lidt kræfter til at han er hjemme.
Og det er helt okay at sige fra! Du er nødt til at lytte til dig selv hvis du skal kunne fungere.

Lyder øv at de ikke bare er i alm institution, men han hygger sig sikkert alligevel, så er der nye legekammerater og nyt legetøj i vores har der nogle gange været 3 pædagoger til 8-10 børn, så det har været luksus.

Ja det prøver jeg også at overbevise mig om, det virker dog ikke helt. Havde planlagt at samle kræfter ons-fre i denne uge men så blev han syg. Så nød til at tage plan B i brug som er 2 dage afsted trods ferie.

jeg håber han hygger sig, vi cyklede over forbi og kikkede ind. Han er ikke super glad for at skulle afsted. Men håber det går. 

Anmeld

17. februar 2013

tarkoflen

Altså i min verden, er det ikke jordens undergang at få sine børn passet, når der er ferie i institutionen, det er jeg også selv blevet som barn, og i stedet for at gøre helt vildt meget ud af at det var synd for mig, fortalt mine forældre hvor hyggeligt det blev, når der ikke var så mange børn og der var også meget bedre tid til hygge og sjov!

Du er ikke en dårlig mor, fordi du afleverer dine børn, de har det helt sikkert meget sjovere, end hvis de skulle være hjemme! Især når de har en mor, der ikke helt har overskuddet til at have dem hjemme!

Anmeld

17. februar 2013

trunte89

Anonym skriver:

Ja det prøver jeg også at overbevise mig om, det virker dog ikke helt. Havde planlagt at samle kræfter ons-fre i denne uge men så blev han syg. Så nød til at tage plan B i brug som er 2 dage afsted trods ferie.

jeg håber han hygger sig, vi cyklede over forbi og kikkede ind. Han er ikke super glad for at skulle afsted. Men håber det går. 

Forstår dig godt! Men sygdom kan man ikke gardere sig imod og så har han jo også haft nogle dage hjemme i ro og mag.
Har han været i instutionen før?

Anmeld

17. februar 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Absolut og det kan jeg heller ikke sige mig fri for selv men syntes nu mere det er dem der holder ferie uden deres børn, går ud fra du er sygemeldt eller lignende (du har i hvert fald en go grund og det ved personalet vel os) De børn der er der hver dag året rundt ferie eller ej ja dem har jeg sku ondt af men dem der har fri men på skæve tidspunkter ja det er et fedt i min optik de holder jo fri

Er ikke sygemeldt men har fp grundet smerter. Han har korte dage 9-15 så ikke fordi han er meget afsted. Og var hjemme hele juleferien. Og er KUN skrevet på til man-tirs og fri de andre dage. Som plan B.

JO de ved selvfølgelig hvordan tingene hænger sammen men syntes alligevel at fornemme en tanke 

Anmeld

17. februar 2013

Anonym trådstarter

trunte89 skriver:

Forstår dig godt! Men sygdom kan man ikke gardere sig imod og så har han jo også haft nogle dage hjemme i ro og mag.
Har han været i instutionen før?

Nej det har han ikke . Han startede d1/11 . De er kun sammen i ferierne. Og i juleferien havde han fri. Så vi cyklede lige over her i eftermiddag så han kunne kikke

Anmeld

17. februar 2013

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Altså i min verden, er det ikke jordens undergang at få sine børn passet, når der er ferie i institutionen, det er jeg også selv blevet som barn, og i stedet for at gøre helt vildt meget ud af at det var synd for mig, fortalt mine forældre hvor hyggeligt det blev, når der ikke var så mange børn og der var også meget bedre tid til hygge og sjov!

Du er ikke en dårlig mor, fordi du afleverer dine børn, de har det helt sikkert meget sjovere, end hvis de skulle være hjemme! Især når de har en mor, der ikke helt har overskuddet til at have dem hjemme!

Han er endnu så lille så ved ikke om han forstår der er ferie. Han kan selvfølgelig se de store ikke kører i skole. 

Men de skal være i anden institition så der fornemmer han det . Men tror ikke han forstår hvis jeg forklare det.

Anmeld

17. februar 2013

Mother-love

Anonym skriver:

Tak for svar. Kan også tage mig selv i at tænke de tanker. Og træng til et par dage i ro. Men øv altså ville jo gerne være den gamle overskudsmor der hygger med børnene . Det har jeg altid gjordt med de store men kræfterne er der bare ikke mere. Og det er bare svært men hvis jeg skal have kræfter / overskud til at lave noget de 3 dage er jeg nød til at sende ham afsted. Men GUD hvor jeg hader det...

kæmpe  Til dig også. Håber du får samlet lidt kræfter igen. 

Forstår godt dine frustrationer. Og jeg ved godt hvor svært det er at acceptere. Jeg opdagede min graviditet en uge efter uheldet. Så derfor ved jeg ikke hvordan det er at være mor uden kroniske smerter. Men jeg har så bare de tanker jeg kæmper med som hedder sig at det er svært at acceptere at der er mange ting jeg ikke kan gøre med min datter. Og den drøm jeg havde om hvilken mor jeg ville blive er bare ikke blevet sådan. Men man bliver nødtil at acceptere og nyde de gode dage. Og tro mig jeg ved godt selv det kan være svært fordi der er så meget negativt i ens hverdag. At det ikke er skide nemt at blive ved med at være positiv.

Jeg har så desværre også mani med at tage alt til mig som faktisk ikke er min skyld. Men føler tit at jeg er en dårlig mor. F.eks så er min datters astmatisk bronkitis gået helt amok denne vinter. Og hun har været meget syg og derfor har tabt sig.
Det følte jeg også er min skyld. Fordi hvis jeg nu ikke havde de smerter osv osv...
Og det er jo noget fis for jeg kunne jo ikke gøre tingene anerledes om jeg så ikke havde mine daglige smerter.

For jeg hverken røg eller lign under min graviditet.
Men jeg tror også det kommer an på hvor langt man er i sit " smerteforløb" jeg har f.eks kun været skadet i 2,5 år. Og derfor har langt vej igen. Jeg forsøger at acceptere min tilstand men det er til tider ret svært.
Og så tror jeg aldrig man lære at leve 100 procent med ens tilstand. Uanset hvor mange år man har døjet med det.

Alt held og lykke til dig. Det fortjener du

Anmeld

17. februar 2013

trunte89

Anonym skriver:

Nej det har han ikke . Han startede d1/11 . De er kun sammen i ferierne. Og i juleferien havde han fri. Så vi cyklede lige over her i eftermiddag så han kunne kikke

Ja okay så er det jo stadig ret nyt. Håber der er nogle voksne og børn. Med han kender. Og så skal det sikkert nok gå fint

Anmeld

17. februar 2013

tarkoflen

Anonym skriver:

Han er endnu så lille så ved ikke om han forstår der er ferie. Han kan selvfølgelig se de store ikke kører i skole. 

Men de skal være i anden institition så der fornemmer han det . Men tror ikke han forstår hvis jeg forklare det.

Jeg er også blevet afleveret i andre institutioner, og vi har derhjemme snakket om, hvor spændende det var, at man skulle leget på en helt ny legeplads, med masser af nyt legetøj og nye legekammerater

Jeg synes der bliver drevet lidt heksejagt på, at man kan finde på at aflevere sit barn i institution selvom det er ferie, og det synes jeg ærlig talt er lidt synd! Det er et spørgsmål om, hvorvidt man gør det til et problem, eller gør det spændende!

Og ja ja, jeg ved godt, at jeg ikke har børn endnu, men jeg har altså selv oplevet det og det har min bror også, og vi har bare hygget os! Det er vel ikke stort anderledes, end når DP børn bliver afleveret ved gæste DP

Så op med humøret og fortæl dit barn, hvor spændende det bliver!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.