Der sker bare ingenting mht. vægttab..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.529 visninger
43 svar
1 synes godt om
17. februar 2013

Miss-86

Jeg gør et ihærdigt forsøg for at tabe mig ..

- Jeg træner jævnligt
- Jeg spiser sundt - Kartofler, Ris & Pasta, er skiftet ud med en MASSE grøntsager!
- Spiser en bakke blåbær om dagen (har læst det er videnskabeligt bevist at det er godt hvis man vil tabe mavefedtet)
- Spiser sjældent slik
- Hvis jeg har sukkertræng, spiser jeg frugt

Hvad mere kan jeg gøre?

Jeg har haft taget på, men det er muskler jeg har taget på!
Jeg er nu derfor stoppet med at tage så mange kilo på, når jeg styrketræner ben og arme, for skal i realiteten først bygge muskler op når jeg har tabt mig.
Jeg har også målt cm og der er der heller ikke sket noget.

Det er ved og være ret frustrerende.
Glæder mig til at jeg får svar på om jeg har PCO, for det kan jo godt hænge sammen med at det er svært at tabe sig.
Har jeg ikke PCO (Håber jeg bestemt IKKE jeg har), så har jeg tænkt at gå til lægen, så han kan måle mit stofskifte?
Hvad mener I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2013

Lene Unik

Øv hvor er det frustrerende ikke at kunne tabe sig - kender alt til det.

For nogle år siden forsøgte jeg også ihærdigt, jeg lå lige på vippen til at skulle have medicin for let forhøjet blodtryk, men skulle først prøve at tabe mig. Det kunne jeg ikke, og da jeg (i anden sammenhæng) fik taget en blodprøve, viste det sig at jeg havde meget lavt stofskifte, og da jeg kom på medicin for det, tabte jeg mig.

Jeg skriver dette, for som du selv er inde på, så er det altid værd lige at snakke med ens læge.

Anmeld

17. februar 2013

BellaCiinea

- Jeg træner jævnligt
- Jeg spiser sundt - Kartofler, Ris & Pasta, er skiftet ud med en MASSE grøntsager!
- Spiser en bakke blåbær om dagen (har læst det er videnskabeligt bevist at det er godt hvis man vil tabe mavefedtet)
- Spiser sjældent slik

Hvad mere kan jeg gøre?

Jeg er nu derfor stoppet med at tage så mange kilo på, når jeg styrketræner ben og arme, for skal i realiteten først bygge muskler op når jeg har tabt mig.

Glæder mig til at jeg får svar på om jeg har PCO, for det kan jo godt hænge sammen med at det er svært at tabe sig.
Har jeg ikke PCO (Håber jeg bestemt IKKE jeg har), så har jeg tænkt at gå til lægen, så han kan måle mit stofskifte?
Hvad mener I?

Jeg kunne heller ikk tabe mig overhovedet.. 

Men så prøvede jeg en amerikansk kostplan.. har har så tabt 12kg på lidt over 3mdr.

www.fit2fat2fit.com/plans/category/12/meal-plans-for-women

Jeg synes at den er super nem at følge, og er aldrig sulten.

Edit: fik også tjekket mit stofskifte, som intet fejlede.. 

Anmeld

17. februar 2013

Giraffen

Miss-86 skriver:

- Jeg træner jævnligt
- Spiser sjældent slik

Hvad mere kan jeg gøre?

Hvad mener I?

hvis du er i risiko for PCO så synes jeg du skal skifte frugterne ud med nødder, æg eller andet ikke-frugtig snack

på samme måde så er blåbær måske godt til at tabe mavefedtet, men hvis det er fyldt med frugtsukker så er du lige vidt

mht muskler, så taber du mere jo mere muskelmasse du har, så det synes jeg endelig du skal fortsætte med - hvis ikke du mener vægten er troværdig mht kg når der byttes rundt på fedt og muskler så tag og brug målebånd i stedet for, så ka du se at der sker fremskridt

men har en faster der prøver at få nr 2 nu og hun har nemlig pco og der er det virkelig blodsukkeret hun skal passe på og har fået forment adgang til fx frugtsukker og en del kulhydrater (indtil pco'en er under kontrol )

Anmeld

17. februar 2013

Maja88

Det lyder fint du spiser sundt.. men hvor meger spiser du.. det handler om mindre portioner.. det nytter ikke noget man overspiser... 

Prøv også at skære ned på frugten da der er meget sukker i..

Anmeld

17. februar 2013

Miss-86

Lene Unik skriver:

Øv hvor er det frustrerende ikke at kunne tabe sig - kender alt til det.

For nogle år siden forsøgte jeg også ihærdigt, jeg lå lige på vippen til at skulle have medicin for let forhøjet blodtryk, men skulle først prøve at tabe mig. Det kunne jeg ikke, og da jeg (i anden sammenhæng) fik taget en blodprøve, viste det sig at jeg havde meget lavt stofskifte, og da jeg kom på medicin for det, tabte jeg mig.

Jeg skriver dette, for som du selv er inde på, så er det altid værd lige at snakke med ens læge.

Tak for svaret, ja jeg håber det er for lavt skofskifte, fremfor PCO ..

Vil helt sikkert få det undersøgt, når jeg har fået svar på min blodprøve for PCO.

Anmeld

17. februar 2013

Miss-86

IsabellaCiinea skriver:

Jeg kunne heller ikk tabe mig overhovedet.. 

Men så prøvede jeg en amerikansk kostplan.. har har så tabt 12kg på lidt over 3mdr.

www.fit2fat2fit.com/plans/category/12/meal-plans-for-women

Jeg synes at den er super nem at følge, og er aldrig sulten.

Edit: fik også tjekket mit stofskifte, som intet fejlede.. 

Okay, tak, det vil jeg se på

Og håbe på at der ikke er noget i vejen ..

Anmeld

17. februar 2013

Miss-86

Giraffen skriver:

hvis du er i risiko for PCO så synes jeg du skal skifte frugterne ud med nødder, æg eller andet ikke-frugtig snack

på samme måde så er blåbær måske godt til at tabe mavefedtet, men hvis det er fyldt med frugtsukker så er du lige vidt

mht muskler, så taber du mere jo mere muskelmasse du har, så det synes jeg endelig du skal fortsætte med - hvis ikke du mener vægten er troværdig mht kg når der byttes rundt på fedt og muskler så tag og brug målebånd i stedet for, så ka du se at der sker fremskridt

men har en faster der prøver at få nr 2 nu og hun har nemlig pco og der er det virkelig blodsukkeret hun skal passe på og har fået forment adgang til fx frugtsukker og en del kulhydrater (indtil pco'en er under kontrol )

Som jeg beskrev, så måler jeg ogsp cm, og der er heller intet sket :/
Jeg ved godt at jeg taber mig, når jeg får træner og får muskler, men jeg vil jo gerne blive mindre i cm og det bliver jeg ikke, når jeg styrketræner arme og ben..
Jeg kan veje mig ligeså tit jeg vil på vægten i træningscentret, hvor jeg får en udskrift på, hvor mange kg fedt og muskler jeg har.. SÅ der kan jeg jo så sammenligne dem, for gemmer dem .. Så ved godt det!

Det er kun mig selv, der tror jeg er i risico for PCO, jeg har fået undersøgt mine æggestokke, som ingen tegn viser på det, da de ser fine ud.
Her d. 26/2, skal jeg have svar på min blodprøve, som giver mig det endelige svar på, om jeg har PCO eller ej.

Mht. det med frugtsukker, så har du da ret, men venter lige til d. 26 med at gøre mere i det

Anmeld

17. februar 2013

Miss-86

Maja88 skriver:

Det lyder fint du spiser sundt.. men hvor meger spiser du.. det handler om mindre portioner.. det nytter ikke noget man overspiser... 

Prøv også at skære ned på frugten da der er meget sukker i..

Jeg ved godt det med portionerne, og spiser heller ikke så meget mad, som jeg før har gjort - Er opmærksom på det

Og det med frugt, der spiser jeg jo ikke overvældende mængder.. Men lidt i ny og næ..

Anmeld

17. februar 2013

BellaCiinea

Miss-86 skriver:

Okay, tak, det vil jeg se på

Og håbe på at der ikke er noget i vejen ..

Så lidt =)

Jah krydser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.