Mor og meget mere skriver:
Jeg mener så ikke, at vi som lærere kan tillade os at blande os i, hvordan en beslutning er truffet i hjemmet, når vi modtager et svar med en forældreunderskrift. Det er da skideirriterende, at vi ikke får det svar, vi ønsker, men med forældrenes underskrift er der svaret nej, og så er den ikke længere.
I mine øjne er det udtryk for manglende respekt for forældrene at problematisere et "forkert" svar - læreren ville jo ikke gå ind i, hvordan beslutningen var truffet i hjemmet, hvis det havde været et ja.
Nu får du det jo næsten til at lyde som om læreren som udgangspunkt blander sig, når forældrene skal tage stilling til spørgsmål med underskrift. Læreren spurgte ind til beslutningen fordi forældrene havde svaret både ja og nej.
Nu svarede jeg på om det var forkert af ts at inddrage hendes søn i beslutningen - og det synes jeg det er.
Jeg ville så heller ikke have snakket med drengen om det, men have skrevet/ringet til forældrene for at høre hvad der lå bag beslutningen. Ikke fordi jeg ikke respektere forældrenes beslutning, men fordi jeg ville gå ud fra at der var tale om en misforståelse.
Igen overhovedet ikke fordi det er skide irriterende, men fordi beslutningen går ud over hvorvidt børnene kan få undersøgt deres læringsmiljø.
Ville aldrig gøre det hvis ikke det var fordi forældrene var kommet med to forskellige meldinger. Så kan godt forstå hvad du mener med at man som udgangspunkt skal respektere de underskrifter man får.
Anmeld