Er det forkert af os som forældre ( spørgsmål skole/lærer)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kakao skriver:

Jeg er selv lærer..

Som jeg ser det, så skulle i ikke have spurgt jeres dreng. Var sedlen ikke adresseret til jer?

Problemet er jo, at alle de kurser kan jo være lige meget, hvis halvdelen af børnene ikke vil filmes. Så kan de jo lige så godt droppe at arbejde på læringsmiljøet. Kan godt forstå læreren lige vil have jer til at overveje igen.

De skal jo ikke være skuespillere, det er for at analysere børnenes læringsmiljø. Altså undersøge hvordan de trives, hvordan de arbejder, om læreren gør noget for at fremme det gode læringsmiljø. Det er noget de så analysere sammen med de andre lærere..

Måske skulle hun ikke have henvendt sig til drengen, men til jer. Drengen kan jo ikke overskue alle de negative konsekvenser ved at sige nej (at klassens læringsmiljø ikke kan blive ordentligt analyseret). Det kan i som forældre. Han bliver spurgt om han vil filmes og siger nej ud fra de forestillinger han har om at blive filmet. (tv osv). Derfor skal han ikke spørges.

Det er min mening som lærer.

Jeg mener så ikke, at vi som lærere kan tillade os at blande os i, hvordan en beslutning er truffet i hjemmet, når vi modtager et svar med en forældreunderskrift. Det er da skideirriterende, at vi ikke får det svar, vi ønsker, men med forældrenes underskrift er der svaret nej, og så er den ikke længere. 

I mine øjne er det udtryk for manglende respekt for forældrene at problematisere et "forkert" svar - læreren ville jo ikke gå ind i, hvordan beslutningen var truffet i hjemmet, hvis det havde været et ja. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Det burde nu uanset være blevet accepteret og håber de vil acceptere det

Han fik besked på at tage sedlen med hjem igen så vi kunne snakke om det igen . For det var ikke hans beslutning

og det " pres " gjorde han sagde ja det er lige meget 

Anmeld

11. februar 2013

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg mener så ikke, at vi som lærere kan tillade os at blande os i, hvordan en beslutning er truffet i hjemmet, når vi modtager et svar med en forældreunderskrift. Det er da skideirriterende, at vi ikke får det svar, vi ønsker, men med forældrenes underskrift er der svaret nej, og så er den ikke længere. 

I mine øjne er det udtryk for manglende respekt for forældrene at problematisere et "forkert" svar - læreren ville jo ikke gå ind i, hvordan beslutningen var truffet i hjemmet, hvis det havde været et ja. 

Tak for svar :-)

er du lærer ?? Syntes at kunne læse du er .

problemet opstod fordi den ene tvilling havde skrevet ja på sedlen og den anden nej .

det undrede hun sig så over - mener også det kan være lige gyldigt hvordan svaret er fundet - det skal da respekteres

Anmeld

11. februar 2013

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Han fik besked på at tage sedlen med hjem igen så vi kunne snakke om det igen . For det var ikke hans beslutning

Jeg synes, I skal nævne for læreren, at når I har skrevet under, står det til troende. Jeres andet barn har jo også selv valgt, og det blev ikke problematiseret. 

Ikke noget at gøre et stort nummer ud af, men dårlig procedure, synes jeg - og jeg er selv lærer og ved godt, det kan være problematisk at få nej til noget, man ønsker, men man må altså respektere forældrenes valg. 

Anmeld

11. februar 2013

Anonym trådstarter

Jeg synes, I skal nævne for læreren, at når I har skrevet under, står det til troende. Jeres andet barn har jo også selv valgt, og det blev ikke problematiseret. 

Ikke noget at gøre et stort nummer ud af, men dårlig procedure, synes jeg - og jeg er selv lærer og ved godt, det kan være problematisk at få nej til noget, man ønsker, men man må altså respektere forældrenes valg. 

Sjovt nok var det ikke JA svaret der blev stillet spørgsmål ved :-)

i princippet kunne de jo stå med 1/2 delen med NEJ svar , her var det så et problem fordi de er søskende

tvivler da på evt andre nej svar er sendt med hjem igen. Man må da forvente at når de giver et valg kan du forvente begge svar 

tænker jeg påtaler det i en besked på intra .

Anmeld

11. februar 2013

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Sjovt nok var det ikke JA svaret der blev stillet spørgsmål ved :-)

i princippet kunne de jo stå med 1/2 delen med NEJ svar , her var det så et problem fordi de er søskende

tvivler da på evt andre nej svar er sendt med hjem igen. Man må da forvente at når de giver et valg kan du forvente begge svar 

tænker jeg påtaler det i en besked på intra .

Netop. 

Jeg kan udmærket forstå, at det kan virke "forkert" og ærgerligt at måtte droppe noget grundet et nej, og jeg vil slet ikke gå ind i, om I skulle have involveret børnene eller ej, men vi kan altså ikke fjernstyre, hvordan I som forældre træffer beslutningen - og sige, at det er en ommer, når vi ikke får det ønskede svar. 

Lad være med at gøre for meget ud af det - det ville jeg ihvertfald ikke gøre - men det er fair nok lige at formulere sin undren. 

Anmeld

11. februar 2013

Kløver

Anonym skriver:

Hvor fejt, men der kan i jo så træde igennem og sige det er jeres beslutning. Den burde læren helt klart ha taget med jer hvis hun alligevel ikke mente det vedrørte jeres søn :0

Anmeld

11. februar 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Hvor fejt, men der kan i jo så træde igennem og sige det er jeres beslutning. Den burde læren helt klart ha taget med jer hvis hun alligevel ikke mente det vedrørte jeres søn :0

Ved ikke om jeg gider gøre noget men det satte nogle tanker igang at sedlen kom med hjem igen

for i princippet kan hun jo være lige glad hvodrab vi er kommet frem til svaret 

Anmeld

11. februar 2013

Kakao

Nu får du det jo næsten til at lyde som om læreren som udgangspunkt blander sig, når forældrene skal tage stilling til spørgsmål med underskrift. Læreren spurgte ind til beslutningen fordi forældrene havde svaret både ja og nej.

Nu svarede jeg på om det var forkert af ts at inddrage hendes søn i beslutningen - og det synes jeg det er.

Jeg ville så heller ikke have snakket med drengen om det, men have skrevet/ringet til forældrene for at høre hvad der lå bag beslutningen. Ikke fordi jeg ikke respektere forældrenes beslutning, men fordi jeg ville gå ud fra at der var tale om en misforståelse.

Igen overhovedet ikke fordi det er skide irriterende, men fordi beslutningen går ud over hvorvidt børnene kan få undersøgt deres læringsmiljø.

Ville aldrig gøre det hvis ikke det var fordi forældrene var kommet med to forskellige meldinger. Så kan godt forstå hvad du mener med at man som udgangspunkt skal respektere de underskrifter man får.

Anmeld

11. februar 2013

Kakao

Anonym skriver:

Jo sedlen var til OS som forældre, men eftersom drengene er 11 år . Kan de selv læse hvad der står på denne seddel. Og spørg til hvad der er. Vi har haft en snak om hvad det gik ud på og hvorfor.

Tak for dit uddybende svar, det havde du nu ikke behøvet. Jeg er udemærket klar over hvad det går ud på. Hvilket vi også har snakket om. Men det ændrede ikke på at O ikke ønskede at detage.

Og det valgte vi at respekter. Og det burde lærerne jo så også respektere. Jeg valgte at lytte til mit barn og den beslutning var MIN

Selvfølgelig skal du snakke med din dreng om hvad der står på sedlen - uagtet om han kan læse eller ej..

Jeg mener bare det er forkert, at inddrage ham i beslutningen.

Jeg ville have sagt til mit barn, at skolen havde sendt brevet hjem til jer som forældre for at i kan tage stilling til om lærerne må filme undervisningen, for at kunne gøre den bedre eller noget i den stil. Og så fortælle barnet om jeres beslutning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.