Er det forkert af os som forældre ( spørgsmål skole/lærer)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2013

Kløver

Kakao skriver:

Jeg er selv lærer..

Som jeg ser det, så skulle i ikke have spurgt jeres dreng. Var sedlen ikke adresseret til jer?

Problemet er jo, at alle de kurser kan jo være lige meget, hvis halvdelen af børnene ikke vil filmes. Så kan de jo lige så godt droppe at arbejde på læringsmiljøet. Kan godt forstå læreren lige vil have jer til at overveje igen.

De skal jo ikke være skuespillere, det er for at analysere børnenes læringsmiljø. Altså undersøge hvordan de trives, hvordan de arbejder, om læreren gør noget for at fremme det gode læringsmiljø. Det er noget de så analysere sammen med de andre lærere..

Måske skulle hun ikke have henvendt sig til drengen, men til jer. Drengen kan jo ikke overskue alle de negative konsekvenser ved at sige nej (at klassens læringsmiljø ikke kan blive ordentligt analyseret). Det kan i som forældre. Han bliver spurgt om han vil filmes og siger nej ud fra de forestillinger han har om at blive filmet. (tv osv). Derfor skal han ikke spørges.

Det er min mening som lærer.

Jeg kan godt forstå ideen men ville nok også selv spørge mine børn om det var ok og snakke med dem om det, og respektere valgene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2013

L&V

Anonym skriver:

Vi har modtaget et brev fra skole om at de er ved blive en LP -skole ( læringsmiljø og pædagogisk analyse )

der står lidt forskellige informationer på sedlen omkring kursuser de har været på og hvad det går ud på.

som en del af den udvikling, skal vi udfylde denne seddel om vores barn må filmes. De skal bruge mindre video sekvenser fra undervisningsmiljøet til internt brug.

vi snakker om det herhjemme med begge ungerne ( 11 år ) hvad det går udpå osv. I starten siger begge drenge NEJ det ønsker de ikke. Vi snakker videre om det, og T skifter mening og siger det er ok. O holder fast i sin beslutning.

hvilket vi respektere , og udfylder sedlen. Altså 1 som siger ja og 1 nej. Sedlen SKULLE afleveres fredag. O kommer så hjem igen med sedlen, da læreren havde studset over den ikke måtte filmes. De snakker om det, og hun siger så til ham. At den beslutning jo IKKE er hans men os som forældre. Og han skal tage den med hjem så vi IGEN kan snakke om det.

Er det forkert af os som forældre at lytte til vores barns ønske ?

skulle læreren respektere et NEJ uden at presse.

Man skal absolut lytte til sine børn men det er ikke en beslutning de sku ha været med til at ta fra starten.. Det er sådan noget forældre gør og i og med det er et pædagogisk værktøj ku det jo gavne

Anmeld

11. februar 2013

Kakao

Maja84 skriver:

Jeg kan godt forstå ideen men ville nok også selv spørge mine børn om det var ok og snakke med dem om det, og respektere valgene

Synes bare ikke børnene skal have det ansvar. De kan jo ikke overskue, hvad deres nej betyder for læringsmiljøet.

Det er slet ikke fordi jeg ikke mener man skal lytte til børn overhovedet. Bare at man skal tage beslutningen og dermed ansvaret for at børnene kan få forbedret deres læringsmiljø.

(ligeså vel som man tager ansvaret for børnenes læring. Børnene bliver jo heller ikke spurgt om de synes, de skal lave tysk grammatik)

Er der nogle børn som stejler fuldstændigt over det, så skal der selvfølgelig snakkes om det. Hvad der ligger til grund for det. Man kan jo heller ikke bruge optagelserne til noget, hvis der er et barn som slet ikke kan holde ud at blive filmet.

Anmeld

11. februar 2013

Kløver

Kakao skriver:

Synes bare ikke børnene skal have det ansvar. De kan jo ikke overskue, hvad deres nej betyder for læringsmiljøet.

Det er slet ikke fordi jeg ikke mener man skal lytte til børn overhovedet. Bare at man skal tage beslutningen og dermed ansvaret for at børnene kan få forbedret deres læringsmiljø.

(ligeså vel som man tager ansvaret for børnenes læring. Børnene bliver jo heller ikke spurgt om de synes, de skal lave tysk grammatik)

Er der nogle børn som stejler fuldstændigt over det, så skal der selvfølgelig snakkes om det. Hvad der ligger til grund for det. Man kan jo heller ikke bruge optagelserne til noget, hvis der er et barn som slet ikke kan holde ud at blive filmet.

Jeg ville ikke drage så store detaljer ind, blot snakke grundigt om det at de bliver filmet, og at ingen vil få det at se så de ved hvordan og hvorledes, og bryder de sig ikke om det at blive filmet ville jeg acceptere det, men sætte dem nærmere ind i hvad det skal bruges til og hvorfor ville jeg ikke, kun let og overfladisk

Men det hele kommer nok an på hvordan og hvorledes det skal forløbe

Anmeld

11. februar 2013

Benjamins'mor

Jeg synes både forældre og lærerne skal acceptere barnets ønske.

Anmeld

11. februar 2013

Anonym trådstarter

Kakao skriver:

Jeg er selv lærer..

Som jeg ser det, så skulle i ikke have spurgt jeres dreng. Var sedlen ikke adresseret til jer?

Problemet er jo, at alle de kurser kan jo være lige meget, hvis halvdelen af børnene ikke vil filmes. Så kan de jo lige så godt droppe at arbejde på læringsmiljøet. Kan godt forstå læreren lige vil have jer til at overveje igen.

De skal jo ikke være skuespillere, det er for at analysere børnenes læringsmiljø. Altså undersøge hvordan de trives, hvordan de arbejder, om læreren gør noget for at fremme det gode læringsmiljø. Det er noget de så analysere sammen med de andre lærere..

Måske skulle hun ikke have henvendt sig til drengen, men til jer. Drengen kan jo ikke overskue alle de negative konsekvenser ved at sige nej (at klassens læringsmiljø ikke kan blive ordentligt analyseret). Det kan i som forældre. Han bliver spurgt om han vil filmes og siger nej ud fra de forestillinger han har om at blive filmet. (tv osv). Derfor skal han ikke spørges.

Det er min mening som lærer.

Jo sedlen var til OS som forældre, men eftersom drengene er 11 år . Kan de selv læse hvad der står på denne seddel. Og spørg til hvad der er. Vi har haft en snak om hvad det gik ud på og hvorfor.

Tak for dit uddybende svar, det havde du nu ikke behøvet. Jeg er udemærket klar over hvad det går ud på. Hvilket vi også har snakket om. Men det ændrede ikke på at O ikke ønskede at detage.

Og det valgte vi at respekter. Og det burde lærerne jo så også respektere. Jeg valgte at lytte til mit barn og den beslutning var MIN

Anmeld

11. februar 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Man skal absolut lytte til sine børn men det er ikke en beslutning de sku ha været med til at ta fra starten.. Det er sådan noget forældre gør og i og med det er et pædagogisk værktøj ku det jo gavne

Nu er de som sagt 11 år, og kan selv læse sedlen. Derfor spurgte de hvad det gik udpå, og vi forklarede hvad det var.

Og til trods for at vi som forældre syntes det var en god ide, så ønskede O ikke at blive filmet.

Jeg har så valgt at lytte til mit barn, og ikke bare sige det SKAL du. De er så store at man faktisk godt kan snakke med dem om tingene og det forstår. Jeg ønsker at respekter at de har en mening.

Anmeld

11. februar 2013

Mother-love

Jeg tror simpelthen at jeg havde ringet til den lærer. For hvad bilder hun/ han sig ind. I har underskrevet. Og så skal læreren ikke blande sig i om det er jeres eller jeres barns beslutning.
Jeg var blevet sur hvis det var mig der stod i den situation. Og sagt til den lærer at det var dit barns beslutning og sådan er det.

Anmeld

11. februar 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Jeg ville ikke drage så store detaljer ind, blot snakke grundigt om det at de bliver filmet, og at ingen vil få det at se så de ved hvordan og hvorledes, og bryder de sig ikke om det at blive filmet ville jeg acceptere det, men sætte dem nærmere ind i hvad det skal bruges til og hvorfor ville jeg ikke, kun let og overfladisk

Men det hele kommer nok an på hvordan og hvorledes det skal forløbe

Og lige sådan er det foregået.

De havde jo selv læst sedlen og spurgt hvad det gik ud på, hvilket vi selvfølgelig havde en snak om. Men O ønsker ikke at blive filmet.

Og det accepterede jeg.

Anmeld

11. februar 2013

Kløver

Anonym skriver:

Og lige sådan er det foregået.

De havde jo selv læst sedlen og spurgt hvad det gik ud på, hvilket vi selvfølgelig havde en snak om. Men O ønsker ikke at blive filmet.

Og det accepterede jeg.

Det burde nu uanset være blevet accepteret og håber de vil acceptere det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.