Er det forkert af os som forældre ( spørgsmål skole/lærer)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2013

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Jeg synes læreren bør respektere, hvad der er blevet afkrydset på den seddel - punktum!

Er HELT ENIG.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Får jeg absolut INTET ud af. Har skrevet mange indlæg herinde om den skole, lærer osv.

de har hovedet under armen. 

åh.. hvor ærgeligt..

Anmeld

11. februar 2013

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

der tror jeg faktisk at jeg havde taget den videre til rektoren, fordi jeg synes virkelig ikke det er i orden at læren 1, presser ham 2, tvivler på jeres beslutning..

hun har angiveligt ikke presset ham, men ved hun sætter spørgsmålstegn ved beslutningen. Er nok til han valgte anderledes . I kraft af han har respekt for læreren

Anmeld

11. februar 2013

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

åh.. hvor ærgeligt..

Ja  Men overvejer om jeg burde skrive en besked til hende ( læreren ) på elev intra. Og give udtryk for det ikke er ok.

Anmeld

11. februar 2013

tarkoflen

Helt ærlig så synes jeg slet ikke læren kan være bekendt at stille spørgsmålstegn ved den beslutning l som familie har taget!

Jeg tror altså jeg ville tage fat i læren, og fortælle at det selvfølgelig er noget l har talt om, men at den ene af børnene ikke ønskede at deltage, og det er altså hans/hendes valg og det skal respekteres! Det virker da meget upædagogisk ikke at lytte til en 11 årigs ønske og respektere det?!

Anmeld

11. februar 2013

Mum33

men måske har hun haft nogle andre argumenter end Jer, som har fået jeres søn til at skifte holdning. Jeg synes bestemt ikke man skal presse barnet, men ser ingen grund til at hidse sig op i - feltet. Det kommer der intet godt ud af. Skriv evt en personlig besked via intra. Det er ikke en sag for lederen. 

Anmeld

11. februar 2013

Silas&Mille

Anonym skriver:

Vi har modtaget et brev fra skole om at de er ved blive en LP -skole ( læringsmiljø og pædagogisk analyse )

der står lidt forskellige informationer på sedlen omkring kursuser de har været på og hvad det går ud på.

som en del af den udvikling, skal vi udfylde denne seddel om vores barn må filmes. De skal bruge mindre video sekvenser fra undervisningsmiljøet til internt brug.

vi snakker om det herhjemme med begge ungerne ( 11 år ) hvad det går udpå osv. I starten siger begge drenge NEJ det ønsker de ikke. Vi snakker videre om det, og T skifter mening og siger det er ok. O holder fast i sin beslutning.

hvilket vi respektere , og udfylder sedlen. Altså 1 som siger ja og 1 nej. Sedlen SKULLE afleveres fredag. O kommer så hjem igen med sedlen, da læreren havde studset over den ikke måtte filmes. De snakker om det, og hun siger så til ham. At den beslutning jo IKKE er hans men os som forældre. Og han skal tage den med hjem så vi IGEN kan snakke om det.

Er det forkert af os som forældre at lytte til vores barns ønske ?

skulle læreren respektere et NEJ uden at presse.

Jeg ville give læren klar besked om at jeres dreng IKKE vil filmes og så er den ikke længere.

Han skal ikke presses til noget han ikke har lyst til.
Hvis læreren så stadig er på tværs må man tage den med skolelederen.

Det er bare ikke iorden.

Og gu' er det ej forældrenes afgørelse når børnene er så gamle!

Anmeld

11. februar 2013

Stumpen

Selvfølgelig skal I høre om jeres børn vil! Skolen/læreren ser sikkert bare en slags fordel i at filme et hold tvillinger... Stå ved beslutningen eller i værste fald sige nej til at begge børn skal filmes... 

Anmeld

11. februar 2013

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Helt ærlig så synes jeg slet ikke læren kan være bekendt at stille spørgsmålstegn ved den beslutning l som familie har taget!

Jeg tror altså jeg ville tage fat i læren, og fortælle at det selvfølgelig er noget l har talt om, men at den ene af børnene ikke ønskede at deltage, og det er altså hans/hendes valg og det skal respekteres! Det virker da meget upædagogisk ikke at lytte til en 11 årigs ønske og respektere det?!

Er helt enig med dig. Og blve gal da han kom og sagde det. Hun burde respektere det. Nu har han så valgt at det er ok.

mine børn har stor respekt for læreren. Og så glemmer han lidt hans egen mening. 

Anmeld

11. februar 2013

Anonym trådstarter

E. B. skriver:

men måske har hun haft nogle andre argumenter end Jer, som har fået jeres søn til at skifte holdning. Jeg synes bestemt ikke man skal presse barnet, men ser ingen grund til at hidse sig op i - feltet. Det kommer der intet godt ud af. Skriv evt en personlig besked via intra. Det er ikke en sag for lederen. 

Jeg gider bestemt ikke og hidse mig op over del. og nej går ikke til lederen det får jeg INTET ud af. For vores skole arbejder med hovedet UNDER armen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.