Er det forkert af os som forældre ( spørgsmål skole/lærer)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2013

Anonym trådstarter

Kakao skriver:

Selvfølgelig skal du snakke med din dreng om hvad der står på sedlen - uagtet om han kan læse eller ej..

Jeg mener bare det er forkert, at inddrage ham i beslutningen.

Jeg ville have sagt til mit barn, at skolen havde sendt brevet hjem til jer som forældre for at i kan tage stilling til om lærerne må filme undervisningen, for at kunne gøre den bedre eller noget i den stil. Og så fortælle barnet om jeres beslutning.

Eftersom han gav klart udtryk for det da vi snakkede om det var det bare ikke en mulighed .

så skulle jeg vælge at ignorere hans mening og det gør jeg så ikke

muligt du ville men det vil jeg ikke 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2013

Kakao

Anonym skriver:

Eftersom han gav klart udtryk for det da vi snakkede om det var det bare ikke en mulighed .

så skulle jeg vælge at ignorere hans mening og det gør jeg så ikke

muligt du ville men det vil jeg ikke 

Jeg ville ikke ignorere hvis jeg havde et barn som gik helt i baglås over det. Slet ikke. Det gik jeg bare ikke ud fra. Det var slet ikke sådan jeg læste det.

Jeg læste dit indlæg som om, at det var noget i havde spurgt jeres børn om. Om de havde lyst til at deltage i det. Det var det jeg syntes var forkert

Hvis i fortalte jeres barn om "projektet" og om jeres beslutning om at skrive under.. Og han SÅ stejlede og blev ked af det over udsigten til at skulle filmes. Jamen så ville jeg da prøve og spørge ind til hvad han var nervøs for. Måske havde han nogle urealistiske forestillinger om hvad der skulle foregå eller lign.

Måske ville jeg så skrive under - måske ikke. Det kommer helt an på barnet og omstændighederne i det hele taget.

Men som udgangspunkt, så mener jeg ikke børn skal tage ansvar for noget, som de ikke er i stand til at overskue konsekvenserne af.

Og der er vel ikke noget vigtigere end vores børns læringsmiljø. Det er vel det som er grundlaget for at de overhovedet kan lære noget. Så hatten af for den skole, som tager læringsmiljøet alvorligt.

Og i og med din dreng har ændret mening nu, så lyder det ikke til at det er noget han er bange for.

Anmeld

11. februar 2013

Anonym trådstarter

Kakao skriver:

Jeg ville ikke ignorere hvis jeg havde et barn som gik helt i baglås over det. Slet ikke. Det gik jeg bare ikke ud fra. Det var slet ikke sådan jeg læste det.

Jeg læste dit indlæg som om, at det var noget i havde spurgt jeres børn om. Om de havde lyst til at deltage i det. Det var det jeg syntes var forkert

Hvis i fortalte jeres barn om "projektet" og om jeres beslutning om at skrive under.. Og han SÅ stejlede og blev ked af det over udsigten til at skulle filmes. Jamen så ville jeg da prøve og spørge ind til hvad han var nervøs for. Måske havde han nogle urealistiske forestillinger om hvad der skulle foregå eller lign.

Måske ville jeg så skrive under - måske ikke. Det kommer helt an på barnet og omstændighederne i det hele taget.

Men som udgangspunkt, så mener jeg ikke børn skal tage ansvar for noget, som de ikke er i stand til at overskue konsekvenserne af.

Og der er vel ikke noget vigtigere end vores børns læringsmiljø. Det er vel det som er grundlaget for at de overhovedet kan lære noget. Så hatten af for den skole, som tager læringsmiljøet alvorligt.

Og i og med din dreng har ændret mening nu, så lyder det ikke til at det er noget han er bange for.

Allerførst er det overhovedet ikke noget og tage hatten af for den skole . Men det er ikke det tråden handler om .

det er fint du har dit udgangs punkt som lærer jeg deler det ikke . Jeg lytter til mine børn og ville aldrig sige de skulle noget imod deres vilje .

nu er det store børn i mine øjne - lærings miljø eller ej .

Anmeld

11. februar 2013

Kakao

Anonym skriver:

Allerførst er det overhovedet ikke noget og tage hatten af for den skole . Men det er ikke det tråden handler om .

det er fint du har dit udgangs punkt som lærer jeg deler det ikke . Jeg lytter til mine børn og ville aldrig sige de skulle noget imod deres vilje .

nu er det store børn i mine øjne - lærings miljø eller ej .

Jeg kender ikke skolen og aner ikke hvorfor du ikke bryder dig om den. Men hvis der er nogle ting, som skal ændres på, så er det da netop tiltag som dette, som kan bryde nogle negative mønstre.

Ville du virkeligt aldrig sige til dine børn, at de skulle noget imod deres vilje? Fordi du er den voksne, som har ansvaret for dem.

Hvad så hvis de ikke ville lave lektier, hjælpe til i hjemmet, rydde op efter sig, i bad, i seng, deltage i den almindelige undervisning i skolen eller bare dansk eller tysk fx?

Som børn bliver ældre får de naturligt mere ansvar og kan være med i flere og flere beslutninger, men nogle beslutninger er stadig forældrenes efter min mening.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.