Er det forkert af os som forældre ( spørgsmål skole/lærer)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2013

Anonym trådstarter

Stumpen skriver:

Selvfølgelig skal I høre om jeres børn vil! Skolen/læreren ser sikkert bare en slags fordel i at filme et hold tvillinger... Stå ved beslutningen eller i værste fald sige nej til at begge børn skal filmes... 

Ja det kunne jeg. Men syntes nu alligevel de skal respektere deres / vores valg. det kan da ikke passe bare fordi de er tvillinger, skal det være enten eller.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2013

Ciss

Nej, jeg synes ikke, at læreren har ret til at stille spørgsmålstegn ved noget som helst.

I har fået et skema hjem med besked om at fylde ud og skrive under for hvert af jeres børn.

Det har I gjort.

Det eneste læreren skal gøre da er at tage i mod og notere sig resultatet.

Hvis det skaber eventuelle problemer, eller hvis skolen af en eller anden grund ønsker et andet resultat, må de jo tage det op med jer som forældrer direkte. Siden I har skrevet under på det, er det ikke en sag, som læreren skal tage direkte med eleven.

Jeg synes, det lyder fornuftigt at sende en direktemelding til læreren. Hvis I som forældrer ikke reagerer, så sker det helt sikkert igen flere gange.

Anmeld

11. februar 2013

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Nej, jeg synes ikke, at læreren har ret til at stille spørgsmålstegn ved noget som helst.

I har fået et skema hjem med besked om at fylde ud og skrive under for hvert af jeres børn.

Det har I gjort.

Det eneste læreren skal gøre da er at tage i mod og notere sig resultatet.

Hvis det skaber eventuelle problemer, eller hvis skolen af en eller anden grund ønsker et andet resultat, må de jo tage det op med jer som forældrer direkte. Siden I har skrevet under på det, er det ikke en sag, som læreren skal tage direkte med eleven.

Jeg synes, det lyder fornuftigt at sende en direktemelding til læreren. Hvis I som forældrer ikke reagerer, så sker det helt sikkert igen flere gange.

Er helt enig med dig...

overvejer om jeg skal skrive en kort besked til læreren eller bare lade der gå i glemmebogen. Der er i forvejen så meget men den skole så må nok heller vælge mine " konflikter " med omhu.

Anmeld

11. februar 2013

modesty

Anonym skriver:

Vi har modtaget et brev fra skole om at de er ved blive en LP -skole ( læringsmiljø og pædagogisk analyse )

der står lidt forskellige informationer på sedlen omkring kursuser de har været på og hvad det går ud på.

som en del af den udvikling, skal vi udfylde denne seddel om vores barn må filmes. De skal bruge mindre video sekvenser fra undervisningsmiljøet til internt brug.

vi snakker om det herhjemme med begge ungerne ( 11 år ) hvad det går udpå osv. I starten siger begge drenge NEJ det ønsker de ikke. Vi snakker videre om det, og T skifter mening og siger det er ok. O holder fast i sin beslutning.

hvilket vi respektere , og udfylder sedlen. Altså 1 som siger ja og 1 nej. Sedlen SKULLE afleveres fredag. O kommer så hjem igen med sedlen, da læreren havde studset over den ikke måtte filmes. De snakker om det, og hun siger så til ham. At den beslutning jo IKKE er hans men os som forældre. Og han skal tage den med hjem så vi IGEN kan snakke om det.

Er det forkert af os som forældre at lytte til vores barns ønske ?

skulle læreren respektere et NEJ uden at presse.

Selvfølgelig skal I lytte til jeres søn.

Og selvfølgelig skal læreren respektere drengens ønske.

Sikke en lærer der ikke lytter til sine 11-årige elevers meninger...

Anmeld

11. februar 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Selvfølgelig skal I lytte til jeres søn.

Og selvfølgelig skal læreren respektere drengens ønske.

Sikke en lærer der ikke lytter til sine 11-årige elevers meninger...

Tak for svar. Jeg syntes jo også en 11 åriges mening er relevant .

nu har han så ændret svar grundet hendes " angreb "

sagde blot ja ja så ændre jeg det.

Anmeld

11. februar 2013

modesty

Tak for svar. Jeg syntes jo også en 11 åriges mening er relevant .

nu har han så ændret svar grundet hendes " angreb "

sagde blot ja ja så ændre jeg det.

Ja, det kan ikke være særlig rart for ham at blive "irettesat" på den måde - jeg kan godt forstå at han ændrer mening.

Synd at der ikke er plads til de forskellige holdninger på skolen. 

Anmeld

11. februar 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Ja, det kan ikke være særlig rart for ham at blive "irettesat" på den måde - jeg kan godt forstå at han ændrer mening.

Synd at der ikke er plads til de forskellige holdninger på skolen. 

Ja meget. Syntes det er skammeligt man ikke respektere et svar. Men at man siger, det ikke er hans valg men vores. Og at han skal tage den med hjem igen så vi kan snakke om det igen.

Anmeld

11. februar 2013

Stumpen

Anonym skriver:

Ja det kunne jeg. Men syntes nu alligevel de skal respektere deres / vores valg. det kan da ikke passe bare fordi de er tvillinger, skal det være enten eller.

Bestemt ikke og synes som sagt også at I skal stå ved jeres valg! Ellers var der jo ingen frund til at de spurgte iførste omgang.. De må og skl respektere jeres valg...

Anmeld

11. februar 2013

Kakao

Anonym skriver:

Vi har modtaget et brev fra skole om at de er ved blive en LP -skole ( læringsmiljø og pædagogisk analyse )

der står lidt forskellige informationer på sedlen omkring kursuser de har været på og hvad det går ud på.

som en del af den udvikling, skal vi udfylde denne seddel om vores barn må filmes. De skal bruge mindre video sekvenser fra undervisningsmiljøet til internt brug.

vi snakker om det herhjemme med begge ungerne ( 11 år ) hvad det går udpå osv. I starten siger begge drenge NEJ det ønsker de ikke. Vi snakker videre om det, og T skifter mening og siger det er ok. O holder fast i sin beslutning.

hvilket vi respektere , og udfylder sedlen. Altså 1 som siger ja og 1 nej. Sedlen SKULLE afleveres fredag. O kommer så hjem igen med sedlen, da læreren havde studset over den ikke måtte filmes. De snakker om det, og hun siger så til ham. At den beslutning jo IKKE er hans men os som forældre. Og han skal tage den med hjem så vi IGEN kan snakke om det.

Er det forkert af os som forældre at lytte til vores barns ønske ?

skulle læreren respektere et NEJ uden at presse.

Jeg er selv lærer..

Som jeg ser det, så skulle i ikke have spurgt jeres dreng. Var sedlen ikke adresseret til jer?

Problemet er jo, at alle de kurser kan jo være lige meget, hvis halvdelen af børnene ikke vil filmes. Så kan de jo lige så godt droppe at arbejde på læringsmiljøet. Kan godt forstå læreren lige vil have jer til at overveje igen.

De skal jo ikke være skuespillere, det er for at analysere børnenes læringsmiljø. Altså undersøge hvordan de trives, hvordan de arbejder, om læreren gør noget for at fremme det gode læringsmiljø. Det er noget de så analysere sammen med de andre lærere..

Måske skulle hun ikke have henvendt sig til drengen, men til jer. Drengen kan jo ikke overskue alle de negative konsekvenser ved at sige nej (at klassens læringsmiljø ikke kan blive ordentligt analyseret). Det kan i som forældre. Han bliver spurgt om han vil filmes og siger nej ud fra de forestillinger han har om at blive filmet. (tv osv). Derfor skal han ikke spørges.

Det er min mening som lærer.

Anmeld

11. februar 2013

Kløver

Bliver helt gal, den lærer skal da bare acceptere at i som forældre har taget beslutningen udfra hvad børnene vil, og finder det provokerende hun vil presse barnet til at blive filmet mod barnets ønske

Jeg ville holde fast i beslutningen og måske endda pænt sige til læren at det ikke er ok hun blander sig på den måde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.