Er jeg urimelig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2013

Krussedulle

Anonym skriver:

Har jeg sagt idag og fik intet svar

Så er det måske bedst at I holder en "pause" se om han ændre sig over de næste oar uger, hvis du ikke er der?

Flyt hjem til noget fam/venner der kan hjælpe dig lidt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Anonym skriver:

Taak .. Ja jeg ved heller ikke hvad han vil gøre når den kommer. Ærligt tror jeg slet ikke han er klar til der kommer en lille en og føler virkelig jeg ligeså godt kan være alene.

det forstår jeg godt du føler for så ville der kun være dig selv at sørger for altså ind til den lille kommer og når du så har det dårligt kan du bare lade rod være rod du har ingen til at blive sur på dig eller tvinge dig til at gøre noget du ikke har overskud til og du ville ikke skulle blive skuffet over ham hele tiden for han lyder ikke som en der ville ændre sig og hjælpe mere når den lille kommer og så ville det da være  nemmer bare at være sig selv og den lille ((og syntes det er noget mærkelig noget at han ikke kan hente en lille ting til dig når du lige har kastet op og har det skidt så du ville kunne få det beder men god bedring med kvalmen 

Anmeld

6. februar 2013

Kakao

Anonym skriver:

Det ender nok med det er mig som smutter.. Har lige spurgt om han gad gå ud i køkkenet og hente en skål yoghurt til mig . Så sagde han jo men skal lige være færdig med denne her bane først

Altså det er jo fair nok at han lige vil spille banen færdig. Mange spil er jo sådan, at man mister det hele hvis man afbryder lige pludselig.

Jeg er selv gravid og har en kæreste som spiller computerspil, og tro mig.. jeg kender alt til opkogte følelser over at han ikke afbryder spillet med det SAMME når jeg har brug for hans hjælp Jeg kan føle mig SÅ forrådt over det, og føle at han slet ikke vil tage sig af mig, selvom jeg har det skidt.. råbt af ham, grædt osv!

Situationen er præcis det samme, at jeg har spurgt til hans hjælp, hvor han svarer "ja da jeg kommer om lidt", og så "glemmer" alt om det/bliver fanget af spillet..

Her hjælper det at jeg får at vide præcis hvor lang tid der går.. 2-5 min.. 1-2 min 5-10 min eller lign.. Så ved jeg hvor længe jeg skal holde ud og det er rart.. Det sker så ind imellem at han kommer senere, og så kan jeg godt få et flip haha, men så er han også flov over det

Min mand hjælper mig med rigtigt meget, men somme tider har han også brug for at koble af.. men det er jo en balancegang.

Men tænker lidt, at det også handler om at han ikke "ser" dig.. Kommer hen og spørger hvordan du har det, spørger om i skal se en film sammen osv.. og DET er virkeligt sårende Klart at man ikke er super sjov at være sammen med, når man er skidt, men det er virkeligt ensomt at føle sig fravalgt..

Jeg kommer også til at snerre, lyde irriteret, bebrejdende osv, når jeg har det skidt.. tit uden jeg selv opdager det, og så trækker min mand sig fra mig..   Men så snakker vi om, at det er det, der er sket, og finder ind til hinanden igen..

Prøv at snak med ham om hans følelser i det her.. Måske føler han, at han ikke kan gøre noget rigtigt, eller at du bliver irriteret uden at han ved hvorfor eller.. eller.. I er jo nødt til begge to at prøve at forstå hinanden.. Hvis han føler sig forstået af dig, så er der større chance for at han vil prøve at forstå dig..

Håber du kunne bruge mine tanker

Anmeld

6. februar 2013

Kløver

Jeg kan godt forstå det er rigtig hårdt, har selv haft det dårligt de første 4 mdr af mine graviditeter. Det er opslidende, men samtidig er der mange mænd som ikke tænker over det, når de ikke selv ved hvor dårligt man kan have det, og her var det svært for min mand st forholde sig for jo jeg var gravid men han mærkede det jo ikke som jeg og først efterhånden som maven voksede blev det mere virkeligt. Vi brugte private scanninger og hjalp utrolig meget og gav ham følelsen af at være med
Vil så også sige at enhver kan ændre sig og modnes når barnet kommer, min mand spillede meget pc og rollespil men det sluttede næsten helt da vores søn blev født, han spiller meget lidt og kun noget han kan gå fra og til. Han er alletiders far og mange ting kommer når de står i det og når de holder det lille væsen i armene første gang

Få måske en god snak om hvad der kan hjælpe, og blive enige de forskellige opgaver, så du måske kan lave nogle af de ting som ikke giver kvalme eller er meget hårdt og hvor du kan tage det i dit tempo, og hvis du føler det så slemt kan man få recept ved lægen mod kvalmen

Håber alt det bedste og du er velkommen til at skrive hvis du har brug for det

Anmeld

7. februar 2013

TeamRocket

Hvordan vil du klare en lille baby hvis du er syg og manden er på job? Vil du så spille jeg er syg og brækker mig kortet og tvinge ham til at ta fri? Babyer skal passes selv om man er dårlig. Og jo det er da strengt at han ikke gad hente en yoghurt- men ligefrem at ville gå fra ham af den grund? Tja hvis jeg var ham ville jeg sgu også bare tænke du kunne hente lortet selv. Han er stresset og udkørt, du siger han ikke er klar, egoistisk og du overvejer at gå fra ham. Hvorfor fanden så få et barn? Det er da så egoistisk som noget kan være at du vælger sådan en situation til dit ufødte barn. Jesus! Er hele verden bare blevet sindssyge?! Det er et barn, ingen dør af kvalme, eller af at lave noget. Og hvis din mand er så slem, så lad være at få et barn med ham.

Anmeld

7. februar 2013

FogL

KTP86 skriver:

Ja han er urimelig! Det er en youghurt du har bedt om. Ikke en rejse til paris  Jeg kan ikke se hvad man skal bruge sådan en mand til. Hvis man skal gøre alt selv,hvad er formålet så ved at være sammenboene? Hvis han ikke vil hjælpe når man har det af helvedes til, hvad skal man så med ham? 

Anmeld

7. februar 2013

Mettefpigen

TeamRocket skriver:

NHvordan vil du klare en lille baby hvis du er syg og manden er på job? Vil du så spille jeg er syg og brækker mig kortet og tvinge ham til at ta fri? Babyer skal passes selv om man er dårlig. Og jo det er da strengt at han ikke gad hente en yoghurt- men ligefrem at ville gå fra ham af den grund? Tja hvis jeg var ham ville jeg sgu også bare tænke du kunne hente lortet selv. Han er stresset og udkørt, du siger han ikke er klar, egoistisk og du overvejer at gå fra ham. Hvorfor fanden så få et barn? Det er da så egoistisk som noget kan være at du vælger sådan en situation til dit ufødte barn. Jesus! Er hele verden bare blevet sindssyge?! Det er et barn, ingen dør af kvalme, eller af at lave noget. Og hvis din mand er så slem, så lad være at få et barn med ham.

Nu er der jo forskel på når manden er hjemme og på arb.. Selvom han går på arb må han jo gerne lave noget derhjemme.... Jeg havde samme problem med min ex.....

Anmeld

7. februar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
TeamRocket skriver:

Hvordan vil du klare en lille baby hvis du er syg og manden er på job? Vil du så spille jeg er syg og brækker mig kortet og tvinge ham til at ta fri? Babyer skal passes selv om man er dårlig. Og jo det er da strengt at han ikke gad hente en yoghurt- men ligefrem at ville gå fra ham af den grund? Tja hvis jeg var ham ville jeg sgu også bare tænke du kunne hente lortet selv. Han er stresset og udkørt, du siger han ikke er klar, egoistisk og du overvejer at gå fra ham. Hvorfor fanden så få et barn? Det er da så egoistisk som noget kan være at du vælger sådan en situation til dit ufødte barn. Jesus! Er hele verden bare blevet sindssyge?! Det er et barn, ingen dør af kvalme, eller af at lave noget. Og hvis din mand er så slem, så lad være at få et barn med ham.

Helt enig. 

Til ts: lige nu gør du det samme som din mand gør "mod" dig. Du anerkender ikke at han har det hårdt. Hvis han har meldt ud at han er stresset og har det hårdt, så er det sådan han har det. Så kan du ikke komme og sammenligne og sige du har det meget værre. Fx ville mine egne problemer altid føles størst netop fordi det er MINE. Jeg synes der mangler lidt perspektivtagning. At sætte sig ind i hinandens situation. Og det virker nu ikke som en mand der ikke laver noget. Han arbejder og laver mad. Ja så kan du altså godt tage opvasken. Der må være en halv time hvor du ikke kaster op. Desuden sagde han ja til at hente yoghurt. Du forventer vel ikke at han hopper ud af sengen lige med det samme? 

Jeh synes det er egoistisk at tænke på at gå fra ham. I er altså ved at få et barn sammen!! Giv ham tid og mulighed for at vise hvordan han er som far når barnet er kommet. Og så kan det godt være han får brug for mere tid, da det jo er en stor omvæltning i ens liv. Så lad nu være med at gå fra ham fordi han ikke kan finde sin nye rolle lige med det samme. 

Held og lykke. Håber din kvalme snart går over 

Anmeld

7. februar 2013

M (:

Miss Church skriver:

Jeg synes ikke du er urimelig. 

Jeg havde døgnkvalme i starten af mine graviditet og kastede op hver dag indtil uge 20. Min kæreste gjorde alt for mig. Sprugte mig hvad jeg havde brug for og om han skulle handle noget bestemt ind til mig. Han stod endda og lavede den mad jeg gerne ville have, selv om jeg overhoved ikke kunne spise det, da det var færdigt. 

Ligesom de andre skriver, under jeg mig også over hvad han vil gøre, når jeres baby kommer til verden. Der bliver hvert fald ikke mindre ting, som man skal samarbejde og hjælpe hinanden omkring. 

Enig, min kæreste gjorde nøjagtig det samme! 

Anmeld

7. februar 2013

Miss Church

M (: skriver:

Enig, min kæreste gjorde nøjagtig det samme! 

Så kan vi bare blive enige om, at vi har nogle dejlige kærester 
Det burde være en menneskeret at have det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.