Anonym skriver:
Jeg er gravid i 7 uge og døjer utrolig meget med kvalme og opkast, var så ude og kaste op for lidt siden og spørger så min kæreste om han gider gå ned og købe yoghurt med det samme så jeg muligvis kan få det bedre han siger jo men han rejser sig bare overhovedet ikke fra sengen. Så jeg selv bliver nødtil at gøre det. Han forlanger også hele tiden at jeg skal tage opvasken og gøre rent, han forstår virkelig ikke jeg har det utrolig dårligt og ikke kan gøre det. Og han synes bare han har det ih og åh så hårdt med at gå på arbejde og komme hjem sætte sig foran computeren og lave mad
Hvor længe har i været sammen?
Har han altid været sådan?
Var graviditeten planlagt?
Hvor gamle er i?
Jeg tænker nemlig lidt, at det ikke rigtigt er gået op for ham at der rent faktisk vokser en lille baby inden i dig. Du er 7 uger henne, dvs. at i har vist det i omkring 3 uger (forudsat at du har testet da din mens udeblev)
Måske det bare ikke er gået op for ham? Han kan jo ikke mærke hvor dårligt du har det.
Men jeg ved det ikke. Det er bare et gæt.
Men uanset hvad, bliver du nød til at sætte dig ned og snakke med ham. Forklar hvad du ønsker af ham, og find ud af hvad han ønsker af dig. Og så forsøg at lave en kompromis.
Og hvis han er fuldstændig tvær, og ikke vil lave noget om, ja så kan jeg godt forstå hvis du forlader ham. Fordi det er din krop der er på overarbejde, så det er ikke mere end rimeligt at han hjælper dig, når du har brug for det.
Håber det bedste for jer
Anmeld