Er det for meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2013

Anonym trådstarter

DAs mor skriver:

Det er lige på grænsen for mig... Jeg synes det er for meget når den ene kan være den andens forælder og det er jo omkring de der 18 år...

Men altså der er 14 år ml min mand og jeg

Det er nemlig også den der skræmmer, med at han reelt set kunne være min far eller min mors kæreste

15 år har nok altid været mit maks som aldersforskel..
Det er mega frustrerende, og prøver hele tiden at lægge en dæmper på mig selv så jeg ikke får følelser for ham osv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2013

LinLin

Anonym skriver:

Det er nemlig også den der skræmmer, med at han reelt set kunne være min far eller min mors kæreste

15 år har nok altid været mit maks som aldersforskel..
Det er mega frustrerende, og prøver hele tiden at lægge en dæmper på mig selv så jeg ikke får følelser for ham osv...

Man kan jo altid sige man har den og den grænse indtil man står i det jeg har været sammen med en der var 17 år ældre og det generede mig overhovedet ikke

Anmeld

1. februar 2013

FogL

Anonym skriver:

Kan du give kort resumé?

Ja... Jeg kan da prøve

Det handler om hende her, som synes, at hun har mistet sine unge år for tidligt, altid har datet ældre mænd fordi "så viste man, at man var moden nok".

Hun siger, "By the time I was 22, I had only known being the girlfriend to an older man, and moved another 1,000 miles to be with another older man, 13 years my senior. It took years before I came to shed that role and undo that relationship. I wonder who I would have been had I not started with an older man at 16?

Hun føler altså, at det, der har gjort hende til den hun er i dag, er de ældre mænd, som allerede vidste hvem og hvad de var - og dermed "formede" hendes personlighed.

Åh, det er svært at forklare, men håber du forstår hvad jeg mener.
Grunden til JEG tænkte over det er, at jeg også altid har været mere tiltrukket af mænd der var ældre, og det, som hun skriver desværre passer rigtig godt på mig. Min mand er 10 år ældre end mig, og jeg håber, at hun tager fejl, og jeg stadig ville være den person jeg er i dag, hvis jeg havde valgt mænd (drenge) på min egen alder til at starte med.

Så forstår du hvor jeg vil hen?

Anmeld

1. februar 2013

Anonym trådstarter

DAs mor skriver:

Man kan jo altid sige man har den og den grænse indtil man står i det jeg har været sammen med en der var 17 år ældre og det generede mig overhovedet ikke

Hvad var Jeres alder der?
Og hvad sagde omgivelserne??

Havde ALDRIG troet jeg skulle stå i denne situation - har ALDRIG været tiltrukket af en der er så meget ældre!

Anmeld

1. februar 2013

Anonym trådstarter

Freyjasmor skriver:

Ja... Jeg kan da prøve

Det handler om hende her, som synes, at hun har mistet sine unge år for tidligt, altid har datet ældre mænd fordi "så viste man, at man var moden nok".

Hun siger, "By the time I was 22, I had only known being the girlfriend to an older man, and moved another 1,000 miles to be with another older man, 13 years my senior. It took years before I came to shed that role and undo that relationship. I wonder who I would have been had I not started with an older man at 16?

Hun føler altså, at det, der har gjort hende til den hun er i dag, er de ældre mænd, som allerede vidste hvem og hvad de var - og dermed "formede" hendes personlighed.

Åh, det er svært at forklare, men håber du forstår hvad jeg mener.
Grunden til JEG tænkte over det er, at jeg også altid har været mere tiltrukket af mænd der var ældre, og det, som hun skriver desværre passer rigtig godt på mig. Min mand er 10 år ældre end mig, og jeg håber, at hun tager fejl, og jeg stadig ville være den person jeg er i dag, hvis jeg havde valgt mænd (drenge) på min egen alder til at starte med.

Så forstår du hvor jeg vil hen?

Forstår dig godt

Jeg har også altid været til ældre mænd, og var bevidst om det tidligt.
Men mener ikke det har formet min personlighed, jeg ville have været den samme pige hvis fyrene havde været yngre.
Det er oplevelser i mit liv (ikke med kærester), men gennem barndommen osv. som har formet mig.. Men det er jeg ved at bearbejde idag

Anmeld

1. februar 2013

FogL

Anonym skriver:

Forstår dig godt

Jeg har også altid været til ældre mænd, og var bevidst om det tidligt.
Men mener ikke det har formet min personlighed, jeg ville have været den samme pige hvis fyrene havde været yngre.
Det er oplevelser i mit liv (ikke med kærester), men gennem barndommen osv. som har formet mig.. Men det er jeg ved at bearbejde idag

Lad mig sige det sådan, at jeg er tryghedsnarkoman, så har egentlig ikke været single ret længe af gangen, og startede tidligt. Tror jeg var 14 da jeg fik min første rigtigte kæreste, og han var to år ældre.. siden er tallene kun steget.
Så er sikker på at det, for mig har haft indflydelse på mig og min personlighed - men om det har formet mig, ved jeg jo af gode grunde ikke, for kan ikke gøre det om.

Anyway.. Jeg tror, at du ER faldet for den her mand... I har haft sex, du prøver (uden held) at modstå dine følelser, og du spørger herinde hvordan vi har det med aldersforskel.
Synes, at hvis han er frisk på at prøve det, så go for it! Lad være med at tænke på andres reaktioner.
Går det, så går det.. Og hvis ikke, jamen så prøvede I i det mindste, og du kan ikke miste noget
Held og lykke!

Anmeld

1. februar 2013

Lusi

Anonym skriver:

Jeg har mødt den her fyr, men han er bare en del ældre end mig.

Jeg har hele tiden sagt at det ikke dur, pga. aldersforskellen, men efter vi har sovet sammen nogle gange, siddet og snakket, haft sex osv., så kan jeg mærke at jeg sgu er ved at falde for ham.

Ved ikke hvad jeg selv syntes - er nok mest bange for omgivelsernes reaktioner, og ved ikke om jeg har rygrad nok til at "kaste det af mig" når der kommer kommentarer, for det ville der uden tvivl hvis vi fik noget sammen.. ARGH!!

Er det ulækkert? For meget aldersforskel osv.? (Jeg er 24 i marts og han er 42)..

Kan ik sige det er direkte ulækkert, men ville aldrig selv kunne gøre det..
Tænker bare, om man ik er to vidt forskellige steder i livet, når der er så stor aldersforskel?

Anmeld

1. februar 2013

Anonym trådstarter

Freyjasmor skriver:

Lad mig sige det sådan, at jeg er tryghedsnarkoman, så har egentlig ikke været single ret længe af gangen, og startede tidligt. Tror jeg var 14 da jeg fik min første rigtigte kæreste, og han var to år ældre.. siden er tallene kun steget.
Så er sikker på at det, for mig har haft indflydelse på mig og min personlighed - men om det har formet mig, ved jeg jo af gode grunde ikke, for kan ikke gøre det om.

Anyway.. Jeg tror, at du ER faldet for den her mand... I har haft sex, du prøver (uden held) at modstå dine følelser, og du spørger herinde hvordan vi har det med aldersforskel.
Synes, at hvis han er frisk på at prøve det, så go for it! Lad være med at tænke på andres reaktioner.
Går det, så går det.. Og hvis ikke, jamen så prøvede I i det mindste, og du kan ikke miste noget
Held og lykke!

Han vil rigtig rigtig gerne, det er mig der er tilbageholdende med at kaste mig ud i det.. For sådan som vi gør nu, så kan jeg jo "skjule det" - ikke engang min veninde som har spurgt mig direkte om vi har haft sex, ved at vi har det her forhold til hinanden - tør ikke stå ud med det

Men tænker også på hans ældste barn som er 15(!!!), det er altså ikke mange års forskel der er på hans barn og jeg

Ååååh alle de tanker jeg tænker.

Anmeld

1. februar 2013

Anonym trådstarter

Lusi skriver:

Kan ik sige det er direkte ulækkert, men ville aldrig selv kunne gøre det..
Tænker bare, om man ik er to vidt forskellige steder i livet, når der er så stor aldersforskel?

Vi snakker overraskende godt sammen om alt muligt og intet

Havde heller aldrig drømt om at jeg ville blive glad for en der er så meget ældre

Anmeld

1. februar 2013

Fenja09

Jeg har mødt den her fyr, men han er bare en del ældre end mig.

Jeg har hele tiden sagt at det ikke dur, pga. aldersforskellen, men efter vi har sovet sammen nogle gange, siddet og snakket, haft sex osv., så kan jeg mærke at jeg sgu er ved at falde for ham.

Ved ikke hvad jeg selv syntes - er nok mest bange for omgivelsernes reaktioner, og ved ikke om jeg har rygrad nok til at "kaste det af mig" når der kommer kommentarer, for det ville der uden tvivl hvis vi fik noget sammen.. ARGH!!

Er det ulækkert? For meget aldersforskel osv.? (Jeg er 24 i marts og han er 42)..

I er begge to voksne mennesker, så selvfølgelig kan i være sammen, hvis i føler for det.

Personligt ville jeg ikke selv vælge en der var så meget ældre end mig, mest fordi at han så næsten ville være lige så gammel som mine forældre og så synes jeg det er for meget.

Og så tænker jeg også lidt om man kan have de samme fremtidsdrømme, han kunne have store børn og man selv ville måske gerne have. For mig ville det være for mærkeligt. Men du skal følge dit hjerte.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.