Er det for meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2013

Smilehul

Mor og meget mere skriver:

Jeg synes godt nok, du er den usaglige her - det er dig, der er fordømmende over for TS i første omgang, og pga. en enkelt undrende kommentar er afsenderen både mopset, provokeret og snobbet. Snobbet? - hvad har det overhovedet med sagen at gøre? 

En voksen kvinde på 24 har vel sin fulde frihed til at have sex med hvem hun vil, om hun er forelsket i ham eller ej. Det gad jeg også godt se uddybet, hvad der er galt i i dine øjne, så jeg forstår godt spørgsmålet. Ærgerligt, du ikke vil besvare det, men går til angreb i stedet - det kommer der ikke megen debat ud af. 

TS spørger "er det for meget?" - hvilket er et spørgsmål, ikke? Det er da min helt egen vilje, hvad jeg vil svare. Om det ikke passer dig, rører mig ikke en disse, vi har bare ikke de samme meninger. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

SUK....

Hvis du har besluttet dig for at kaste dig ud i det, så kan vores kommentarer ikke ændre på det, vi kan blot give dig nogle gode råd med på vejen, som måske kan hjælpe dig, når du begiver dig ud i noget, du måske ikke helt kan gennemskue konsekvenserne for. Jeg svarer dig udfra et længerevarende perspektiv, lige nu ved jeg godt, at du kun overvejer kæreste-status med ham.

Jeg tror ikke på, at kærlighed ikke har nogen alder, det har den, omend forskellen skal være så stor, at man er forskellige steder i livet - og det er I 2 om nogen med den meget store aldersforskel.

Jeg håber-håber, at du vil vente med at få børn med ham, indtil I har været sammen en rum tid (selvom der nok vil komme en undskyldning om at han ikke må blive for gammel).

Har du tænkt over økonomien i, at han har så mange børn, at han betaler RIGTIG mange penge til dem hver måned, og at det faktisk kan være en stopklods for nogle drømme, I gerne ville udleve sammen....det kunne være at købe fast ejendom sammen, en bil eller en ferie. Det er en månedlig udgift, som ikke bare sådan lige forsvinder, og den varer rigtig mange år endnu - hvis han overhovedet betaler og ikke bare ophober gæld eller får indholdt noget af sin løn.....ved du noget om disse praktiske ting, som har rigtig stor betydning, når det bliver hverdag engang?

Har du tænkt over, at der skal indpasses aftaler med 2 andre husholdninger i jeres hverdag? Ved du, hvad det indebærer at være stedmor....i dit tilfælde for 4! børn?

Hvordan vil du have det, hvis I vælger at få børn sammen, han har prøvet det hele før, i forvejen er det for mange mænd ikke særligt inspirerende med en gravid kone, og når du oplever alt det nye, så har han "det ved jeg da godt, det prøvede jeg også med kone 1 eller kone 2".

Jeg er bestemt ikke tilhænger af den måde, tingene er foregået med hensyn til det barn, han ikke ser - men det siger bestemt noget om hans moral, at han straffer dette barn, fordi moderen har taget et valg, som kan diskuteres. Det er hans kød og blod uanset fremgangsmåden, og hvor må det være forfærdeligt for dette barn, når han/hun en dag opdager, at far har fravalgt, men har andre børn, der er fået alt det han/hun higer efter.

Jeg håber, at du går en lys fremtid i møde - men lige nu kommer det lys fra alle de blinkende advarselslamper - forelskelse eller ej,  jeg håber, at du har hovedet med dig, når du tager dine valg.

Mvh. Rockertand med erfaring fra et langvarigt forhold med stor aldersforskel og har været stedmor i maaaange år til 1.

Jeg har ikke valgt at sige jeg vil starte forhold med ham, for der er som du selv skriver mange ting der spiller ind og som skal velovervejes - men ligenu hygger vi os bare og har hinanden, og så må vi se om jeg får styr på tankerne.

Men ingen tvivl om at jeg er meget glad for ham.

Anmeld

19. februar 2013

Anonym trådstarter

Smilehul skriver:

TS spørger "er det for meget?" - hvilket er et spørgsmål, ikke? Det er da min helt egen vilje, hvad jeg vil svare. Om det ikke passer dig, rører mig ikke en disse, vi har bare ikke de samme meninger. 

Mit spørgsmål "Er det for meget" - er alderen, ikke om det er for meget vi har haft sex osv.

Anmeld

19. februar 2013

Smilehul

Anonym skriver:

Mit spørgsmål "Er det for meget" - er alderen, ikke om det er for meget vi har haft sex osv.

Ja, min mening luftede jeg også at det synes jeg, JA. Og JA, JEG synes det er "forkert" at have sex med nogle man ikke har følelser/forelsket i. Det er ikke ensbetydet med, at du skal mene det samme.

Alle har sine egne grænser, men dér var min grænse.

Anmeld

20. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Smilehul skriver:

Det virker blot en smule dobbeltmoralsk at ytre sin negative holdning til TS' handling og dernæst blive harm over, at en anden spørger undrende til DIN holdning. En ting er at være uenig, noget andet er at kalde en anden mopset og snobbet - hvad snobberi så end har med sagen at gøre - reelt er det da dig, der reagerer "mopset" og provokeret. 

Anmeld

20. februar 2013

Smilehul

Mor og meget mere skriver:

Det virker blot en smule dobbeltmoralsk at ytre sin negative holdning til TS' handling og dernæst blive harm over, at en anden spørger undrende til DIN holdning. En ting er at være uenig, noget andet er at kalde en anden mopset og snobbet - hvad snobberi så end har med sagen at gøre - reelt er det da dig, der reagerer "mopset" og provokeret. 

Nææh, jeg er egentligt ikke provokeret over nogen af jeres indlæg - alle har sine meninger. Heldigvis er det et åbent forum, så jeg må ytre min mening på lige den måde, som jeg har lyst til. Jeg har skrevet i en sober tone - og ikke ligesom andre "" fnis, AJ, synes det er sjovt!

Jeg morer mig blot over, at hun bliver irriteret over, hvordan jeg kan mene sådan, hvorfor jeg ikke mener det samme som hende. 

Så er det lige, hvem er harm  

Anmeld

20. februar 2013

FrkZier

Smilehul skriver:

Så du mener, at det er underligt, fordi vi ikke har de samme holdninger? Jamen søde skat, sådan hænger verdenen sammen. Vi er alle forskellige - det ville nu være kedeligt, hvis vi havde samme holdninger.

Nej, du skrev ikke du UNDREDE dig, du skrev først "så man må kun have sex med folk man er forelsket i (din smiley)" - ergo, ja, det er min mening, som du kan læse dig frem til. Det er MIG selv, der bestemmer, hvad jeg skriver - har ikke tænkt mig og spørge dig om lov. 

Synes egentlig ikke du har noget sagligt at debattere. 

Jeg er da i min gode ret til at synes det er en underlig holdning, jeg har jo aldrig sagt at du ikke må have den holdning

du kan tydeligvis ikke finde ud af at snakke ordentligt til mig så synes bare vi skal stoppe den her..

Anmeld

20. februar 2013

Lookingforward

Jeg er et levende eksempel på at det sagtens kan fungere 
Der er 20½ år mellem min kæreste og jeg, og vi har snart været sammen i 2år 
Kærlighed har ingen alder, det er fordomme der skaber gabet 

Anmeld

21. februar 2013

Smilehul

FrkZier skriver:

Jeg er da i min gode ret til at synes det er en underlig holdning, jeg har jo aldrig sagt at du ikke må have den holdning

du kan tydeligvis ikke finde ud af at snakke ordentligt til mig så synes bare vi skal stoppe den her..

Jeg er ret ligeglad med, hvad du synes om min holdning, positivt eller negativt - I don't give a damn  

Ja, synes også du skal stoppe, for du er ikke spor saglig at debattere med. 

God aften i hytten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.