Er det for meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2013

FrkRaarup

Anonym skriver:

Jeg har mødt den her fyr, men han er bare en del ældre end mig.

Jeg har hele tiden sagt at det ikke dur, pga. aldersforskellen, men efter vi har sovet sammen nogle gange, siddet og snakket, haft sex osv., så kan jeg mærke at jeg sgu er ved at falde for ham.

Ved ikke hvad jeg selv syntes - er nok mest bange for omgivelsernes reaktioner, og ved ikke om jeg har rygrad nok til at "kaste det af mig" når der kommer kommentarer, for det ville der uden tvivl hvis vi fik noget sammen.. ARGH!!

Er det ulækkert? For meget aldersforskel osv.? (Jeg er 24 i marts og han er 42)..

Jeg bliver 22, min kæreste er lige blevet 35!!

INTET problem!! Kast dig over ham, og nyd kærligheden har fundet dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2013

Smilehul

FrkZier skriver:

undskyld, men det er da helt ualmindeligt barnligt at kalde mig for snobbet, blot fordi jeg undre mig over dit udsagn!

Næ, det synes jeg nu ikke - ikke efter dine "" svar, du kan jo godt se, hvilken tone du skrev i.. Men alle har jo ret til at være mopset  

Underlig du kan undre dig, når jeg TYDELIGT giver min mening tilkende? Men det var bare for at prikke til mig? Eller? ;-)

Anmeld

16. februar 2013

Silas <3

B&J skriver:

så skal det nok ikke være jer

Så du mener ikke det skal være dem fordi hun TROR hun ikke kan klare alle kommentarerne. !!?  

det skal man da være fløjtende ligeglad med

Anmeld

16. februar 2013

B&J

Silas <3 skriver:

Så du mener ikke det skal være dem fordi hun TROR hun ikke kan klare alle kommentarerne. !!?  

det skal man da være fløjtende ligeglad med

Ja men skal være lige glad med alle de kommentar men det er jo det hun ikke er og så syntes jeg jo endelig ikke de skal være sammen for tænk hvor dårligt hun vil have det og skjule og gemme forholde når det er hun ikke vil kunne leve dem med, ja måske er det mig men sådan et forhold vil jeg da ikke have, jeg vil da vise ham jeg elsker og holder af og hvis de ikke kan lig ham jamen det er jo ikke mit problem..

Anmeld

18. februar 2013

FrkZier

Smilehul skriver:

Næ, det synes jeg nu ikke - ikke efter dine "" svar, du kan jo godt se, hvilken tone du skrev i.. Men alle har jo ret til at være mopset  

Underlig du kan undre dig, når jeg TYDELIGT giver min mening tilkende? Men det var bare for at prikke til mig? Eller? ;-)

så bare fordi jeg undre mig er jeg mobset og snobbet? - det var da en besynderlig indstilling at have..

jeg spurgte dig, fordi jeg lidt håbede at du ville uddybe din mening, da JEG synes det er en underlig holdning at have, men hvis du havde haft overskud til at forklare mig HVORFOR du synes sådan kunne det jo være jeg kunne få udvidet min horisont, så synes da det er utrolig ærgeligt at du vælger at lange ud efter mig personligt i stedet for, bare fordi jeg bruger en smiley DU finder snobbet..

Anmeld

18. februar 2013

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Fra 13 til 18 er der ikke så mange år

Go for it! Vi fik kommentare fordi Peder er 4 år ældre end miig, vil folk kommentere så gør de det

Men 5 år opad er også meget

Men ja, gør det sgu - folk skal ikke have lov til at bestemme over min glæde

Anmeld

19. februar 2013

Smilehul

FrkZier skriver:

så bare fordi jeg undre mig er jeg mobset og snobbet? - det var da en besynderlig indstilling at have..

jeg spurgte dig, fordi jeg lidt håbede at du ville uddybe din mening, da JEG synes det er en underlig holdning at have, men hvis du havde haft overskud til at forklare mig HVORFOR du synes sådan kunne det jo være jeg kunne få udvidet min horisont, så synes da det er utrolig ærgeligt at du vælger at lange ud efter mig personligt i stedet for, bare fordi jeg bruger en smiley DU finder snobbet..

Så du mener, at det er underligt, fordi vi ikke har de samme holdninger? Jamen søde skat, sådan hænger verdenen sammen. Vi er alle forskellige - det ville nu være kedeligt, hvis vi havde samme holdninger.

Nej, du skrev ikke du UNDREDE dig, du skrev først "så man må kun have sex med folk man er forelsket i (din smiley)" - ergo, ja, det er min mening, som du kan læse dig frem til. Det er MIG selv, der bestemmer, hvad jeg skriver - har ikke tænkt mig og spørge dig om lov. 

Synes egentlig ikke du har noget sagligt at debattere. 

Anmeld

19. februar 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Den 5. er ikke på vej, men er skam vel levende

Har også selv tænkt det med at skulle have børn med ham når han i forvejen har 5 med 3 forskellige kvinder.
Bare så pisse røv at han har alle de børn med forskellige - for det gør dilemmaet større

Kender ham ret godt efterhånden

SUK....

Hvis du har besluttet dig for at kaste dig ud i det, så kan vores kommentarer ikke ændre på det, vi kan blot give dig nogle gode råd med på vejen, som måske kan hjælpe dig, når du begiver dig ud i noget, du måske ikke helt kan gennemskue konsekvenserne for. Jeg svarer dig udfra et længerevarende perspektiv, lige nu ved jeg godt, at du kun overvejer kæreste-status med ham.

Jeg tror ikke på, at kærlighed ikke har nogen alder, det har den, omend forskellen skal være så stor, at man er forskellige steder i livet - og det er I 2 om nogen med den meget store aldersforskel.

Jeg håber-håber, at du vil vente med at få børn med ham, indtil I har været sammen en rum tid (selvom der nok vil komme en undskyldning om at han ikke må blive for gammel).

Har du tænkt over økonomien i, at han har så mange børn, at han betaler RIGTIG mange penge til dem hver måned, og at det faktisk kan være en stopklods for nogle drømme, I gerne ville udleve sammen....det kunne være at købe fast ejendom sammen, en bil eller en ferie. Det er en månedlig udgift, som ikke bare sådan lige forsvinder, og den varer rigtig mange år endnu - hvis han overhovedet betaler og ikke bare ophober gæld eller får indholdt noget af sin løn.....ved du noget om disse praktiske ting, som har rigtig stor betydning, når det bliver hverdag engang?

Har du tænkt over, at der skal indpasses aftaler med 2 andre husholdninger i jeres hverdag? Ved du, hvad det indebærer at være stedmor....i dit tilfælde for 4! børn?

Hvordan vil du have det, hvis I vælger at få børn sammen, han har prøvet det hele før, i forvejen er det for mange mænd ikke særligt inspirerende med en gravid kone, og når du oplever alt det nye, så har han "det ved jeg da godt, det prøvede jeg også med kone 1 eller kone 2".

Jeg er bestemt ikke tilhænger af den måde, tingene er foregået med hensyn til det barn, han ikke ser - men det siger bestemt noget om hans moral, at han straffer dette barn, fordi moderen har taget et valg, som kan diskuteres. Det er hans kød og blod uanset fremgangsmåden, og hvor må det være forfærdeligt for dette barn, når han/hun en dag opdager, at far har fravalgt, men har andre børn, der er fået alt det han/hun higer efter.

Jeg håber, at du går en lys fremtid i møde - men lige nu kommer det lys fra alle de blinkende advarselslamper - forelskelse eller ej,  jeg håber, at du har hovedet med dig, når du tager dine valg.

Mvh. Rockertand med erfaring fra et langvarigt forhold med stor aldersforskel og har været stedmor i maaaange år til 1.

Anmeld

19. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Smilehul skriver:

Så du mener, at det er underligt, fordi vi ikke har de samme holdninger? Jamen søde skat, sådan hænger verdenen sammen. Vi er alle forskellige - det ville nu være kedeligt, hvis vi havde samme holdninger.

Nej, du skrev ikke du UNDREDE dig, du skrev først "så man må kun have sex med folk man er forelsket i (din smiley)" - ergo, ja, det er min mening, som du kan læse dig frem til. Det er MIG selv, der bestemmer, hvad jeg skriver - har ikke tænkt mig og spørge dig om lov. 

Synes egentlig ikke du har noget sagligt at debattere. 

Jeg synes godt nok, du er den usaglige her - det er dig, der er fordømmende over for TS i første omgang, og pga. en enkelt undrende kommentar er afsenderen både mopset, provokeret og snobbet. Snobbet? - hvad har det overhovedet med sagen at gøre? 

En voksen kvinde på 24 har vel sin fulde frihed til at have sex med hvem hun vil, om hun er forelsket i ham eller ej. Det gad jeg også godt se uddybet, hvad der er galt i i dine øjne, så jeg forstår godt spørgsmålet. Ærgerligt, du ikke vil besvare det, men går til angreb i stedet - det kommer der ikke megen debat ud af. 

Anmeld

19. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Rockertand skriver:

SUK....

Hvis du har besluttet dig for at kaste dig ud i det, så kan vores kommentarer ikke ændre på det, vi kan blot give dig nogle gode råd med på vejen, som måske kan hjælpe dig, når du begiver dig ud i noget, du måske ikke helt kan gennemskue konsekvenserne for. Jeg svarer dig udfra et længerevarende perspektiv, lige nu ved jeg godt, at du kun overvejer kæreste-status med ham.

Jeg tror ikke på, at kærlighed ikke har nogen alder, det har den, omend forskellen skal være så stor, at man er forskellige steder i livet - og det er I 2 om nogen med den meget store aldersforskel.

Jeg håber-håber, at du vil vente med at få børn med ham, indtil I har været sammen en rum tid (selvom der nok vil komme en undskyldning om at han ikke må blive for gammel).

Har du tænkt over økonomien i, at han har så mange børn, at han betaler RIGTIG mange penge til dem hver måned, og at det faktisk kan være en stopklods for nogle drømme, I gerne ville udleve sammen....det kunne være at købe fast ejendom sammen, en bil eller en ferie. Det er en månedlig udgift, som ikke bare sådan lige forsvinder, og den varer rigtig mange år endnu - hvis han overhovedet betaler og ikke bare ophober gæld eller får indholdt noget af sin løn.....ved du noget om disse praktiske ting, som har rigtig stor betydning, når det bliver hverdag engang?

Har du tænkt over, at der skal indpasses aftaler med 2 andre husholdninger i jeres hverdag? Ved du, hvad det indebærer at være stedmor....i dit tilfælde for 4! børn?

Hvordan vil du have det, hvis I vælger at få børn sammen, han har prøvet det hele før, i forvejen er det for mange mænd ikke særligt inspirerende med en gravid kone, og når du oplever alt det nye, så har han "det ved jeg da godt, det prøvede jeg også med kone 1 eller kone 2".

Jeg er bestemt ikke tilhænger af den måde, tingene er foregået med hensyn til det barn, han ikke ser - men det siger bestemt noget om hans moral, at han straffer dette barn, fordi moderen har taget et valg, som kan diskuteres. Det er hans kød og blod uanset fremgangsmåden, og hvor må det være forfærdeligt for dette barn, når han/hun en dag opdager, at far har fravalgt, men har andre børn, der er fået alt det han/hun higer efter.

Jeg håber, at du går en lys fremtid i møde - men lige nu kommer det lys fra alle de blinkende advarselslamper - forelskelse eller ej,  jeg håber, at du har hovedet med dig, når du tager dine valg.

Mvh. Rockertand med erfaring fra et langvarigt forhold med stor aldersforskel og har været stedmor i maaaange år til 1.

Jeg er meget enig med dig - aldersforskellen er hvad det er, men de mange børn ville også afskrække mig fra at spekulere i at stifte familie med ham. Et her-og-nu, uforpligtende forhold kan sikkert være sjovt og lærerigt, men det lyder ikke som en idealmand at få børn med. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.