Dilemma fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2013

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Det var ikke min mening, at du skulle føle dig stødt.

Jeg tænker blot, at selvom du mener at du har sagt fra, så skal det måske gøres på en anden måde? Nogle mennesker skal bare have det ind med 7 tommers søm.

Kh Mom

Og det er der jeg står af, for har nærmest skåret det ud i pap. Kort og tydelig besked, men det siver ikke ind. Hvordan gør man så ??????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2013

Anonym trådstarter

Leneur skriver:

Det er jo desværre også dem der er tættest på os, der kan ramme og såre mest, fordi de kender en så godt.
Dejligt at du trods alt fik lidt luft for det, så det snart er ude af systemet igen.

Er ikke særlig tæt på min familie. Det er en mangelvare at man respektere hinanden , lytter og forstår. Bliver så desværre bare så frustreret når det endnu engang sker, at der slet ikke bliver lyttet på hvad der bliver sagt. For gør bare at jeg bliver nød til at trække mig for at passe på mig selv

Anmeld

30. januar 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Og det er der jeg står af, for har nærmest skåret det ud i pap. Kort og tydelig besked, men det siver ikke ind. Hvordan gør man så ??????

Ja hvordan gør man så?? Godt spørgsmål, og det er vel en temprement sag..

Jeg ville nok, bare sige "Vi er ikke hjemme", og du skal IKKE komme forbi... Og skulle hun alligevel komme forbi, ville jeg være heksen der afviste hende i døren..

Kh Mom

Anmeld

30. januar 2013

Jupiter

Jeg har selv familie der lider af den sygdom: "selektiv hørelse".

Det kan være virkelig anstrengende, og som du siger så ødelægger det mere for én selv end man lige tror.

Du bliver kun svagere af at lade hende fortsætte sit show - og du laver hende jo fortsætte ved at gå i dialog omkring det hver gang hun bringer det op.

Som mange andre skriver: LUK I! Bliv tavs, og luk debatten. Kommenter overhovedet ikke på hendes hints, og gå derfra/læg røret på lige så snart hun begynder at ville styre i den retning igen!

Min erfaring siger mig at når man har givet det samme svar tre gange (fx. "det har vi snakket om, og det er som det er") - så holder folk op med at stille det samme spørgsmål igen og igen.

Anmeld

30. januar 2013

Anonym trådstarter

Jupiter skriver:

Jeg har selv familie der lider af den sygdom: "selektiv hørelse".

Det kan være virkelig anstrengende, og som du siger så ødelægger det mere for én selv end man lige tror.

Du bliver kun svagere af at lade hende fortsætte sit show - og du laver hende jo fortsætte ved at gå i dialog omkring det hver gang hun bringer det op.

Som mange andre skriver: LUK I! Bliv tavs, og luk debatten. Kommenter overhovedet ikke på hendes hints, og gå derfra/læg røret på lige så snart hun begynder at ville styre i den retning igen!

Min erfaring siger mig at når man har givet det samme svar tre gange (fx. "det har vi snakket om, og det er som det er") - så holder folk op med at stille det samme spørgsmål igen og igen.

Du har helt ret , og jeg ved det godt.

Jeg går ved psykolog og dette er et emne vi har arbejdet med. Hun har lært mig jeg IKKE skal forklare mig selv & undskylde. Og havde nogenlunde fat i det. Men lige nu er jeg bare sårbar pga min fars død. Så er nok bare ikke så konsikvent lige nu

Anmeld

30. januar 2013

Leneur

Anonym skriver:

Er ikke særlig tæt på min familie. Det er en mangelvare at man respektere hinanden , lytter og forstår. Bliver så desværre bare så frustreret når det endnu engang sker, at der slet ikke bliver lyttet på hvad der bliver sagt. For gør bare at jeg bliver nød til at trække mig for at passe på mig selv

Det er jeg ked af at høre men det lyder jo som om din mor har fået chance på chance uden at ændre på nogle ting, så måske du bare skal gøre det der gør at du passer på dig selv en gang for alle?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.