Dilemma fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2013

Anonym trådstarter

Leneur skriver:

Åh ha ved godt det er svært at skulle sige nej, især til sin mor men din mor bliver ved, fordi hun har fået lov og har fået det som hun ville have det og det er svært at bryde de mønstre men hvis hun siger noget en anden gang, så fortæl hende at den diskussion er lukket og at jo mere hun presser på, jo mere stejle bliver i. Hvis det er en telefonsamtale så sig bare at i da vist ikke har mere at snakke om for i dag, farvel og læg røret på. Hvis det er under et besøg, så gå din vej.
I SKAL da have lov til at fejre fødselsdag lige som i har lyst til også selvom din far lige er død. Du er der jo nok på andre punkter.

Jeg kan godt sige nej og at vi ikke holder noget. Problemet er hun bare IKKE høre hvad der bliver sagt. Og som jeg skrev bliver hun bare ved. Det er som om hun bare slet ikke har nogen situations fornemmelse og hun forstår ikke at det føles som pres på mig. Jeg har taget den  diskusion 1000 gange men intet trænger igennem. Syntes det er så respektløst.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2013

Anonym trådstarter

merethe skriver:

Sig til hende at hun kan komme på mandag kl.18.00 

og så server en omgang frikadeller for hende.

Det ville jeg ihvertfald gøre da hun nok ellers ikke stopper med at spørge, håber I for en hyggelig tur og tillykke med manden

Tak for det.

det kunne jeg men det ønsker jeg bare ikke, af flere årsager.

jeg mistede min far for 14 dage siden og har det ikke ret godt. Jeg har ikke overskud til at invitere på mad. Jeg har i forvejen kroniske smerter så jeg er virkelig kørt FLAD. Min krop siger fra både fysisk og psykisk i øjeblikket. Det med min mor er et tilbage vendende problem, og har faktisk ikke bare lyst til at give hvad hun vil for at få ro. Hun skal respektere vores ønske. Slut. Og det er meget svært for hende. 

Anmeld

30. januar 2013

Mom

Profilbillede for Mom

Hej,

Var din mor og far gift?

For det vil nok have betydning for mit svar.

Kh Mom

Anmeld

30. januar 2013

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hej,

Var din mor og far gift?

For det vil nok have betydning for mit svar.

Kh Mom

Nej de blev skilt for 20-25 år siden. Ikke at det har noget med sagen at gøre.

Anmeld

30. januar 2013

Mom

Profilbillede for Mom

For mig at se, har det meget med sagen at gøre, specielt nu hvor din far desværre er død.

HVIS de havde været gift, ville jeg mene at det eneste anstændige at gøre var at inviterer din mor hjem på den omgang frikadeller, som bleve foreslået.

Men nu hvor de ikke har været gift i mange år, vil jeg mene at du er i din gode ret, til at sige til hende, en gang for alle, at der IKKE bliver nogen fødselsdag. Det er blot min mening.

Men jeg er også af den mening, at det at blive voksen, bevirker at man skal og kan blive bedre til at sige fra.

Kh Mom

Anmeld

30. januar 2013

Leneur

Anonym skriver:

Jeg kan godt sige nej og at vi ikke holder noget. Problemet er hun bare IKKE høre hvad der bliver sagt. Og som jeg skrev bliver hun bare ved. Det er som om hun bare slet ikke har nogen situations fornemmelse og hun forstår ikke at det føles som pres på mig. Jeg har taget den  diskusion 1000 gange men intet trænger igennem. Syntes det er så respektløst.

Ja så er alle gode råd vist også fremlagt men det gælder vel bare om at holde fast, selvom det er hårdt og så lægge hende på is. Ignorer hendes opkald og sms'er. Evt sige at hun da gerne må invitere jer til en bid mad, så hun er med til at fejre din mand, bare på et andet tidspunkt end selve dagen. Det vil i gerne møde op til, hvis det er så vigtigt for hende og så kan i jo bare gå, når i ikke gider det mere. Se hvad hun siger til det??

Anmeld

30. januar 2013

Anonym trådstarter

For mig at se, har det meget med sagen at gøre, specielt nu hvor din far desværre er død.

HVIS de havde været gift, ville jeg mene at det eneste anstændige at gøre var at inviterer din mor hjem på den omgang frikadeller, som bleve foreslået.

Men nu hvor de ikke har været gift i mange år, vil jeg mene at du er i din gode ret, til at sige til hende, en gang for alle, at der IKKE bliver nogen fødselsdag. Det er blot min mening.

Men jeg er også af den mening, at det at blive voksen, bevirker at man skal og kan blive bedre til at sige fra.

Kh Mom

Bliver en smule" stødt " ( måske ikke det rigtige ord ) over dine 2 sidste sætninger. Det her handler ikke om, at sige fra . Det har jeg jo ligesom gjordt. Men beskeden trænger ikke IND . Det er sådan hver evig eneste gang. Ikke kun denne.

p.s havde det været gift havde jeg nok ikke været så " kold " men der er selvfølgelig en grund til manden ønsker som han gør, hvilket også bliver nævnt

Anmeld

30. januar 2013

Anonym trådstarter

Leneur skriver:

Ja så er alle gode råd vist også fremlagt men det gælder vel bare om at holde fast, selvom det er hårdt og så lægge hende på is. Ignorer hendes opkald og sms'er. Evt sige at hun da gerne må invitere jer til en bid mad, så hun er med til at fejre din mand, bare på et andet tidspunkt end selve dagen. Det vil i gerne møde op til, hvis det er så vigtigt for hende og så kan i jo bare gå, når i ikke gider det mere. Se hvad hun siger til det??

Ja det jo lige det  River snart håret af hovedet i frustrationer. Der er selvfølgelig en lang for historie som ikke er med her. Lige nu er jeg bare tjaa løbet tør. Jeg har lagt hende på is flere gange, har haft cuttet kontakten helt. Nå det skal vi ikke komme ind på , så bliver vi aldrig færdig.

skulle have luft og det fik jeg. og der er ting jeg fik opfrisket igen. Jeg havde næsten lært ikke at forklare mig men bare sige nej. Men grundet alt det andet , er jeg bare ikke stærk i øjeblikket. Hvilket igen gør hun kan ramme mig

Anmeld

30. januar 2013

Leneur

Anonym skriver:

Ja det jo lige det  River snart håret af hovedet i frustrationer. Der er selvfølgelig en lang for historie som ikke er med her. Lige nu er jeg bare tjaa løbet tør. Jeg har lagt hende på is flere gange, har haft cuttet kontakten helt. Nå det skal vi ikke komme ind på , så bliver vi aldrig færdig.

skulle have luft og det fik jeg. og der er ting jeg fik opfrisket igen. Jeg havde næsten lært ikke at forklare mig men bare sige nej. Men grundet alt det andet , er jeg bare ikke stærk i øjeblikket. Hvilket igen gør hun kan ramme mig

Det er jo desværre også dem der er tættest på os, der kan ramme og såre mest, fordi de kender en så godt.
Dejligt at du trods alt fik lidt luft for det, så det snart er ude af systemet igen.

Anmeld

30. januar 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Bliver en smule" stødt " ( måske ikke det rigtige ord ) over dine 2 sidste sætninger. Det her handler ikke om, at sige fra . Det har jeg jo ligesom gjordt. Men beskeden trænger ikke IND . Det er sådan hver evig eneste gang. Ikke kun denne.

p.s havde det været gift havde jeg nok ikke været så " kold " men der er selvfølgelig en grund til manden ønsker som han gør, hvilket også bliver nævnt

Det var ikke min mening, at du skulle føle dig stødt.

Jeg tænker blot, at selvom du mener at du har sagt fra, så skal det måske gøres på en anden måde? Nogle mennesker skal bare have det ind med 7 tommers søm.

Kh Mom

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.