Dilemma fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2013

2721

Anonym skriver:

Det gør du allerede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2013

2721

Anonym skriver:

Det gør du allerede

Anmeld

29. januar 2013

Nemesis

uhh ja det er da bare møg irriterende!
Men du giver hende fremover det samme svar hele tiden og hver gang, nemlig " Det har jeg svaret på"

og ellers håber jeg sørme snart at jeres weekend kommer og i får hygget og hun så forstår der rent faktisk IKKE kommer en fest.

Du kan godt!

:-) Sisse

Anmeld

29. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det er ik dig der er galt på den, det er hende.

Hver gang hun begynder at snakke om det, svare du bare, der bliver ik holdt noget. Også skifter du emne. Bliver hun ved siger du farvel og går. Mon så ik hun fatter det! 

Hvis hun så alligevel sku finde på at komme uanmeldt på torsdag, vinker i bare til hende gennem vinduet og lader hver med at lukke hend ind!! Vh stine

Anmeld

29. januar 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

uhh ja det er da bare møg irriterende!
Men du giver hende fremover det samme svar hele tiden og hver gang, nemlig " Det har jeg svaret på"

og ellers håber jeg sørme snart at jeres weekend kommer og i får hygget og hun så forstår der rent faktisk IKKE kommer en fest.

Du kan godt!

Det kunne være en mulighed , går altid i forsvar og begynder at forsvare mig selv . Går ved psykolog som har hjulpet mig .

det er bare så svært og lige nu er jeg nok bare ikke særlig stærk :-(

det er lige rundt hjørnet . Undre mig bare over hun ikke forstår . Skal siges vi har diskuteret det mange gange men hun vender den mod mig 

Anmeld

29. januar 2013

Nemesis

Anonym skriver:

Det kunne være en mulighed , går altid i forsvar og begynder at forsvare mig selv . Går ved psykolog som har hjulpet mig .

det er bare så svært og lige nu er jeg nok bare ikke særlig stærk :-(

det er lige rundt hjørnet . Undre mig bare over hun ikke forstår . Skal siges vi har diskuteret det mange gange men hun vender den mod mig 

Det er da super godt du arbejder med det!!

og sætningen " det har jeg svaret på" kan både være defensiv men også aggressiv alt efter hvad du lægger i det. Det vigtigste, for dig, tror jeg, er at du HAr et svar der passer til hendes stikpiller og spørgsmål og samtidig fortæller det jo at du har svaret og at det svar ikke ændrer sig.

Anmeld

29. januar 2013

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Det er ik dig der er galt på den, det er hende.

Hver gang hun begynder at snakke om det, svare du bare, der bliver ik holdt noget. Også skifter du emne. Bliver hun ved siger du farvel og går. Mon så ik hun fatter det! 

Hvis hun så alligevel sku finde på at komme uanmeldt på torsdag, vinker i bare til hende gennem vinduet og lader hver med at lukke hend ind!! Vh stine

Tak for svar . syntes det er så trælst hun ikke respektere vores ønske . Det jo ikke fordi vi ikke vil se dem men min mands ønsker er ikke at holde noget . Og når hun på den måde bliver ved , mister man da helt lysten . Hun overskrider så ofte vores grænser

Anmeld

29. januar 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

Det er da super godt du arbejder med det!!

og sætningen " det har jeg svaret på" kan både være defensiv men også aggressiv alt efter hvad du lægger i det. Det vigtigste, for dig, tror jeg, er at du HAr et svar der passer til hendes stikpiller og spørgsmål og samtidig fortæller det jo at du har svaret og at det svar ikke ændrer sig.

Vi har snakket meget om det da det er et tilbage vendende problem . Og føler hun presser mig og ikke respektere når jeg siger noget .

mit problem er jeg bliver usikker ( om jeg hør noget forkert ) så begynder jeg at undskylde , bortforklare osv 

vil gemme det i bag hovedet :-) for intet er endnu lykkes 

Anmeld

30. januar 2013

Leneur

Anonym skriver:

Men jeg HAR sagt at vi skal i sommerhus med venner og der intet bliver holdt. Og min mand ligeledes . Men min mor er bare typen de bliver VED OG VED. Har det skidt nok i forvejen ( min far døde for 14 dage siden ) og har ikke behov for at hun ikke forstår. Jeg får det mega skidt med det. Ved ikke hvad jeg stiller op

Det er sådan HVER evig eneste gang

Åh ha ved godt det er svært at skulle sige nej, især til sin mor men din mor bliver ved, fordi hun har fået lov og har fået det som hun ville have det og det er svært at bryde de mønstre men hvis hun siger noget en anden gang, så fortæl hende at den diskussion er lukket og at jo mere hun presser på, jo mere stejle bliver i. Hvis det er en telefonsamtale så sig bare at i da vist ikke har mere at snakke om for i dag, farvel og læg røret på. Hvis det er under et besøg, så gå din vej.
I SKAL da have lov til at fejre fødselsdag lige som i har lyst til også selvom din far lige er død. Du er der jo nok på andre punkter.

Anmeld

30. januar 2013

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Er sikker på det her indlæg vil indkassere mig huk ( frabedes )

Men har alligevel brug for at høre jeres mening ( håber debatten kan holde sig til emnet ) Min mand har fødselsdag på torsdag 40 år, men han ønsker af flere grunde ikke at holde noget. Men har istedet valg at det skal fejres i sommerhus med 2 hold venner. Vi skal spise, hygge os , og overnatte.

Han ønsker ikke at holde for familie, da der i min familie alt for tit har været splid osv. Og sidste endte i kæmpe skænderi og uvenskab. Min mor er typen der bliver VED , hvilket hun også gør denne gang. Jeg prøvede i første omgang at skjule, at vi skulle holde ( at frygt for reaktionen ) men det er nu kommet hende for øre. Hun kommer konstant med hetydninger til fødselsdag, selv om både jeg og min mand har sagt der ikke bliver holdt.

1) Snakker med hende omkring en opskrift, og hun kommentere om jeg er ved at lave gourmet middag. Hvor jeg svarer at det er til den weekend tur, vi snakker kort hvor jeg nævner vi ikke ønsker at holde noget.

2) sidder hod min far ( sóm ligger for døden ) hun ringer og spørg efter gave ønske

3) til min fars begravelse går hun til manden får at spørge efetr ønske ( selv om gaven er købt ) og om hvornår den store fest skal holdes

4) idag snakker jeg med hende da hun skal hygge med knægten i morgen, det sidste hun siger er : nå så har manden snart fødselsdag, hvornår skal vi komme og spise ?

Nu er der mange som nok tænker , jamen hun ønsker jo bare at være med. Og ja det er nok korrekt men sådan er min mor. Hun bliver ved ( uanset hvad det handler om )

Hvordan griber jeg lige den an ?

Sig til hende at hun kan komme på mandag kl.18.00 

og så server en omgang frikadeller for hende.

Det ville jeg ihvertfald gøre da hun nok ellers ikke stopper med at spørge, håber I for en hyggelig tur og tillykke med manden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.